Najnowszy film
Czwarta odsłona Seata Leona

Już 3-go marca zaprezentowana zostanie nowa generacja Seata Leona, która będzie gwiazdą na stoisku Seata w Genewie. Zanim przystąpimy do prezentacji nowego modelu, warto przypomnieć sobie jakie były początki tego typoszeregu.

Wszystkie generacje tego modelu zostały zaprojektowane, opracowane i wyprodukowane w Barcelonie, w zakładach marki w Martorell. Swoją nazwę SEAT Leon zawdzięcza hiszpańskiemu miastu Leon. To swoista tradycja firmy i aż 14 modeli SEAT-a nazwanych zostało właśnie na cześć hiszpańskich miast (Ronda, Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea, Ateca, Arona i Tarraco).

Pierwsza generacja SEAT-a Leona sygnalizowała w 1999 roku wejście marki do segmentu C. Był to samochód, który wprowadził na rynek szereg technologii – od układu napędowego na wszystkie koła Haldex (był to pierwszy SEAT, który połączył napęd na wszystkie koła z całkowicie niezależnym zawieszeniem wielowahaczowym), przez sześciostopniową skrzynię biegów, po imponujący silnik o mocy 132 kW/ 180 KM. Ogółem pierwsza generacja znalazła ponad 500 000 nabywców.

W 2005 roku SEAT wprowadził do sprzedaży drugą generację modelu Leon.  Druga generacja modelu Leon nie tylko jako pierwsza wdrożyła elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, technologię bezpośredniego wtrysku, System start&stop oraz alternator odzyskiwania energii, ale zwiększyła także poziom bezpieczeństwa jazdy. Leon drugiej generacji został wyposażony w ulepszony elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP), elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS), system wspomagania hamowania awaryjnego (EBA), a także technologię overboost, gwarantującą maksymalną skuteczność hamowania nawet przy dużym rozgrzaniu tarcz. Osiągnięcie sukcesu większego od pierwszej wersji nie było wprawdzie proste, ale się udało i w sumie sprzedano ponad 675 000 egzemplarzy.

Trzecia generacja modelu SEAT-a Leona w momencie wprowadzenia w 2012 roku była najbardziej zaawansowanym technologicznie pojazdem tej marki, oferującym szereg rozwiązań technologicznych dotyczących osiągów samochodu, wydajności i bezpieczeństwa. Wszystkie oferowane wersje silników obejmowały system Start&Stop, pełne przednie światła LED, asystenta świateł drogowych, asystent pasa ruchu i system wykrywania zmęczenia. Wszystkie warianty modelu były również standardowo wyposażone w siedem poduszek powietrznych. Oprócz tego nowy model wprowadził technologię Full Link, zwiększając możliwości podłączania innych urządzeń. Do lipca 2019 r. sprzedano ponad milion sztuk tej odsłony SEAT-a Leona, co ugruntowało jego pozycję jako jednego z najbardziej udanych pojazdów marki.

Genewa 2020 – czwarta generacja, która na przełomie marca i kwietnia trafi do naszych salonów, przeszła znaczną metamorfozę i nabrała wyrazistego charakteru, a zmiany stylistyczne widać zarówno na zewnątrz auta, jak i w jego wnętrzu. Pojazd zyskał świeży wygląd także dzięki zmienionym wymiarom i proporcjom, wyraźnie zarysowanej masce i nowym rozwiązaniom oświetlenia pojazdu – w środku i na zewnątrz.

Zapraszamy na fotorelację z Genewy, już 3-go marca.

 

 



Wróć