Hyundai i20 WRC pokonał pierwsze kilometry testowe w szutrowej specyfikacji na szutrowej nawierzchni we Francji.
Za kierownicą rajdowej broni Hyundai Motorsport modelu i20 WRC zasiedli tym razem wszyscy trzej zatrudnieni ostatnio kierowcy testowi zespołu: Juho Hänninen, Bryan Bouffier i Chris Atkinson. Inżynierowie oceniali sprawność nowych komponentów na drogach szutrowych.
[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/hyundai-i20-wrc-wyjechal-na-droge”]Hyundai i20 WRC wyjechał na drogę![/blo-link-inner]
Zespół przeprowadził w lipcu dwa oddzielne testy, podczas których poddał sprawdzianowi model i20 WRC. Chciał przetestować najważniejsze elementy w warunkach odpowiadających wymaganiom stawianym w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata.
[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/hyundai-i20-12-classic-plus-maluch-dla-dojrzalych-test”]Hyundai i20 1,2 Classic Plus – maluch dla dojrzałych[test][/blo-link-inner]
[cytat]Mamy za sobą miesiąc ważnych testów, dzięki którym dowiedzieliśmy się wiele o potencjale nowego Hyundaia i20 WRC w zróżnicowanych warunkach terenowych. Jak przy pierwszych testach bywa, pojawiły się elementy wymagające poprawy i dopracowania, ale taki jest przecież cel testów, a my spożytkowaliśmy ten czas na analizy i zrozumienie problemów. Podpisaliśmy kontrakty z trzema kompetentnymi kierowcami: Juho, Bryanem i Chrisem, a wyniki uzyskane w ostatnim miesiącu testów są według mnie pozytywne.
Dwie sesje testowe, które zaliczyliśmy w zeszłym miesiącu, odbyły się na południu Francji – w Châteaux de Lastours i Mazamet, w miejscach, które zapewniły nam zróżnicowane warunki. Inżynierowie i projektanci Hyundai Motorsport w Alzenau stale pracują nad udoskonalaniem i20 WRC, a dzięki ostatnim testom mogliśmy ocenić najważniejsze części samochodu, takie jak skrzynia biegów czy zawieszenie. Musieliśmy wykonać dużo pracy w krótkim czasie, ale czuję, że jesteśmy zintegrowanym, dobrze współpracującym zespołem. Rozpoczynając testy na szutrze, zrobiliśmy kolejny ważny krok naprzód, ale w najbliższych miesiącach czeka nas jeszcze więcej pracy, zanim ruszymy do Monte Carlo. Zrealizowaliśmy wszystkie cele, a ja jestem dumny z wysiłku i wspólnego zaangażowania nas wszystkich. Z optymizmem oczekujemy kolejnego etapu prac rozwojowych.[/cytat]
Michel Nandan, szef zespołu Hyundai Motorsport