Kia zaprezentowała pierwsze zdjęcia nowego Sportage – najpopularniejszego SUV-a marki, który będzie oferowany już w piątej generacji. Po raz pierwszy w 28-letniej historii tego modelu, będzie miała wersję przeznaczoną wyłącznie na rynki europejskie.

Nowy Sportage, który będzie zaprezentowany w Korei w lipcu  stanowi nowy wzorzec SUV-a w swoim segmencie. Oferuje atrakcyjny design, przestronne i zaawansowane technologicznie wnętrze, nowoczesną łączność ze światem zewnętrznym oraz bardzo wydajne układy napędowe. We wrześniu, po raz pierwszy w 28-letniej historii Sportage, Kia Europe zaprezentuje wersję przeznaczoną wyłącznie na rynki europejskie.

„Przeciwieństwa, które się uzupełniają”,

Nowa filozofia projektowania marki Kia „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, zaprezentowana na początku roku i ciesząca się dużym uznaniem wśród designerów, leży u podstaw designu nowego Sportage i ma wpływ na jego każdy detal. Pierwsze zdjęcia pokazują nowatorski styl popularnego SUV-a, który czerpie inspirację z doskonałości i prostoty natury, i łączy je z nową filozofią projektowania marki Kia.

Muskularne nadwozie i innowacyjne wnętrze

Nowy Sportage ma muskularne nadwozie i wyrafinowaną sylwetkę. Uwagę zwracają wyraźnie zaznaczone przetłoczenia, które zdają się marszczyć na powierzchni blachy.
Z przodu dominuje czarna osłona chłodnicy, która wypełnia całą szerokość auta. Z tyłu linia nadkoli delikatnie opada ku tyłowi i płynnie przechodzi w smukłe światła do jazdy dziennej, które otaczają nowe logo marki i napis Sportage.

Szkic projektu wnętrza przedstawia kabinę, która jest zorientowana na kierowcę, ma śmiały charakter oraz jest wykonana z miękkich materiałów wysokiej jakości i oferuje innowacyjne technologie. Uwagę natychmiast przykuwa pięknie ukształtowany zakrzywiony wyświetlacz.

„Design nowej Kia Sportage – czerpiąc inspirację z natury, która w nowej filozofii projektowania spotyka się z nowoczesnością – rzuca wyzwanie dotychczasowym normom w stylistyce samochodów. Jednocześnie dynamiczne i nowoczesne nadwozie idealnie współgra z pięknymi detalami w zaawansowanym technologicznie wnętrzu” – mówi Karim Habib, wiceprezes i dyrektor Global Design Center. „Tworząc nowego Sportage nie chcieliśmy zrobić wyłącznie kroku do przodu. Naszą ambicją było przejście na zupełnie inny poziom designu w segmencie SUV-ów” – dodaje.

Poprzedni wpis Następny wpis