Kierując się troską o bezpieczeństwo klientów i pracowników Grupa PGD poddała wszystkie swoje obiekty dealerskie audytom higienicznym przeprowadzonym przez jednostkę certyfikującą TÜV SÜD Polska. We wszystkich salonach i serwisach audyty zakończyły się wynikami pozytywnymi.
– Procedury antycovidowe wprowadziliśmy oczywiście już na wiosnę i wzbogacaliśmy je wraz z dopływem nowych informacji dotyczących zapobieganiu koronawirusowi. Teraz chcieliśmy zweryfikować ich kompletność i jednocześnie dać klientom oraz pracownikom potwierdzoną audytami pewność, że w naszych obiektach są całkowicie bezpieczni – mówi Bogdan Leśniak, dyrektor zarządzający Grupy PGD.
Dealerzy mocno odczuli spadek wizyt w salonach, a nawet w serwisach, jaki wystąpił podczas pierwszej fali pandemii. I chociaż od tamtego czasu wszyscy nauczyliśmy się już żyć z koronawirusem, to weryfikację wprowadzonych procedur przez jedną z najważniejszych firm certyfikacyjnych w Europie należy uznać za dowód troski o zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz odpowiedzialności wobec pracowników.
Zespół audytorów TÜV SÜD Polska sprawdził ponad sto punktów dotyczących przestrzegania zasad bezpieczeństwa higienicznego klientów i pracowników we wszystkich brandach handlowych, pod którymi działają oddziały Grupy PGD – w Bielsku-Białej, Chorzowie, Dąbrowie Górniczej, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Sosnowcu i w Warszawie – w sumie aż 33 obiekty. Wszystkie one otrzymały najwyższe możliwe oceny we wszystkich sprawdzonych obszarach.
Michał Maciejak, audytor wiodący TÜV SÜD Polska wyróżnił w podsumowaniu zaangażowanie pracowników oraz doskonałą znajomość obowiązujących wytycznych i wymagań, które powinny być spełnione w celu zapobiegania zakażeniom koronawirusem oraz konsekwencję w ich przestrzeganiu. – Właśnie konsekwencja w przestrzeganiu wymagań ma fundamentalne znaczenie, ponieważ na nic by się zdały najprecyzyjniejsze procedury, gdyby nie świadomość i zaangażowanie wszystkich pracowników, którym jesteśmy wdzięczni za odpowiedzialność – podkreśla Bogdan Leśniak.
Badania przeprowadziła jednostka certyfikująca TÜV SÜD Polska, która zajmuje się audytami higienicznymi firm usługowych i produkcyjnych, w tym również dealerów samochodów, w Polsce i Europie. Zostały one wykonane w ramach projektu realizowanego wspólnie przez Związek Dealerów Samochodów, Miesięcznik DEALER oraz TÜV SÜD Polska.
W przeprowadzanych przez TÜV SÜD Polska audytach sprawdzane jest przestrzeganie rygorystycznych zasad bezpieczeństwa między innymi w zakresie:
- Dystansu fizycznego;
- Odpowiedniej dostępności i jakości środków dezynfekujących;
- Prawidłowego przygotowania do przyjmowania klientów;
- Dochowania zasad regularnej dezynfekcji;
- Prawidłowego oznakowania obiektów;
- Przeszkolenia pracowników w zakresie bezpiecznej obsługi klienta;
- Odpowiednio wdrożonych procedur bezpieczeństwa w firmie.
Audyt higieniczny w zakresie COVID-19 stanowi ocenę danej organizacji w zakresie zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi, wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS), Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz wymaganiami branżowymi, opracowanymi przez ekspertów Związku Dealerów Samochodów i TÜV SÜD Polska.
Oto salony i serwisy, w których bezpieczeństwo zostało potwierdzone audytami TÜV SÜD Polska:
- Abarth Euromobil Warszawa
- Alfa Romeo Euromobil Warszawa
- Cupra Euromotor Warszawa
- Fiat Euromobil Warszawa
- Fiat Professional Euromobil Warszawa
- Ford Euro Car Kraków
- Ford Multexim Katowice
- Ford OMC Motors Warszawa
- Ford Partner Kraków
- Hyundai Korea Motors Kraków i Warszawa
- Jeep Euromobil Warszawa
- KIA Eforia Warszawa
- Mitsubishi Japan Motors Bielsko-Biała, Sosnowiec i Warszawa
- Nissan Japan Motors Bielsko-Biała, Chorzów, Dąbrowa Górnicza, Kraków, Poznań, Sosnowiec, Warszawa
- Opel Westmotor Poznań
- Seat Euromotor Kraków i Warszawa
- Suzuki Japan Motors Bielsko-Biała, Chorzów, Dąbrowa Górnicza, Kraków, Warszawa
- Volvo Car PGD Kraków