Ponad 500-milowy zasięg na pełnym akumulatorze Forda Mustanga Mach-E oznacza także rekord przejechanych mil na jedną kilowatogodzinę. To najmniejsze zapotrzebowanie na energię elektryczną, potwierdzono w ŚWIATOWEJ KSIĘDZE REKORDÓW GUINESSA

Przy pełnym akumulatorze o pojemności 88 kWh osiągnięta wydajność przekłada się na zasięg ponad 500 mil, to znaczy więcej o ponad 120 mil od oficjalnego zasięgu Mustanga Mach-E, wynoszącego 379 mil – i trzykrotnie więcej niż wynosił cel nowego rekordu dla pojazdu elektrycznego, wyznaczony przez GUINNESS WORLD RECORDS™.

Najdłuższa trasa na Wyspach

Rekordowy wynik, ustanowiony na najdłuższej trasie w Wielkiej Brytanii, wymagał (aby pokonać całą trasę) zatrzymania się na mniej niż 45 minut ładowania.

Pokonanie 840 mil z John O’Groats do Land’s End – to niemal ekwiwalent zdobycia Mount Everest – przy akumulatorze naładowanym do pełna na starcie, wymagało tylko dwóch przerw na ładowanie, w Wigan, w północno-zachodniej Anglii i w Cullompton, w hrabstwie Devon.

W wersjach spalinowych mamy ilość mil na galon…

Zespół Forda Mustanga Mach-E podjął się wyznaczenia nowego progu przelicznika efektywności przejechanych mil na galon dla pojazdów elektrycznych, aby rozwiać obawy o zasięg potencjalnych klientów. Łatwość, z jaką Mustang Mach-E pokonuje z krótkimi postojami na ładowanie najdłuższy odcinek trasy w Wielkiej Brytanii, dowodzi jego przydatności w codziennych podróżach.

Pełnowartościowy samochód

Jeśli przyjmiemy zasadę, zalecającą robienie w podróży co najmniej 15-minutowych przerw co dwie godziny, rekordowy przejazd udowadnia, że na dobrą sprawę kierowca dbający o bezpieczeństwo poświęca więcej czasu na odpoczynek w trasie, niż trwa ładownie pojazdu.

Członkowie bijącego rekord świata zespołu, Paul Clifton, korespondent BBC ds. transportu, oraz piloci: Fergal McGrath i Kevin Booker, którzy są już rekordzistami ekonomicznej jazdy samochodem z silnikiem spalinowym, powiedzieli: „Ten rekord miał udowodnić, że każdemu opłaca się obecnie posiadanie samochodu elektrycznego. Nie tylko na krótkie miejskie przejazdy do pracy, sklepów czy jako drugi samochód, ale do wykorzystania w praktyce, podczas długich podróży po kraju. Udowodniliśmy, że w przypadku tego samochodu osiągnięto punkt kulminacyjny”.

Mustang Mach-E z napędem na tylne koła i ze zwiększonym zasięgiem, ładowany z mocą do 150 kW za pomocą szybkiej ładowarki, zyska średnio 73 mile zasięgu w ciągu około 10 minut ładowania.

W Fordzie nie ma zaskoczenia

Tim Nicklin, kierownik ds. elektryfikacji w Wielkiej Brytanii,odbierając wpis do KSIĘGI REKORDÓW GUINESSA™ w imieniu Forda, powiedział: „Oszczędność Mustanga Mach-E pozwoliła na ograniczenie do minimum czasu ładowań na najdłuższej trasie w Wielkiej Brytanii i potwierdziła, że jest to pojazd, który kompletnie zmienił reguły gry”.

Oficjalny rekord pobity

Najniższe zużycie energii podczas przejazdu samochodem elektrycznym z John O’Groats do Land’s End wynosi 6,54 mil na kWh. Rekord ustanowili 3-4 lipca 2021 roku: Kevin Booker, Paul Clifton (obaj Wielka Brytania) i Fergal McGrath (Irlandia).

Poprzedni wpis Następny wpis