Ford ogłosił wprowadzenie nowej pięciotonowej ciężarówki z rodziny Transita. Pojazdy dostępne będą w europejskiej sieci dilerów Forda pod koniec listopada.

Pięciotonowy Transit wzmacnia ofertę Forda w sektorze samochodów dostawczych o dużej masie całkowitej, oferowanych europejskim klientom i ma szansę umocnić pozycję Transita jako lidera na rynku pojazdów użytkowych. Większa o 300 kg ładowność, którą przewyższa poprzedni, najbardziej wydajny wariant Transita, przypadnie do gustu szczególnie klientom, którzy poszukują cięższego pojazdu-bazy do modyfikacji na wszelkie wersje wywrotek, karetek pogotowia, policyjnych samochodów dostawczych i minibusów z co najmniej 19 miejscami siedzącymi.

2020_FORD_TRANSIT_5T_01

Nadwozie dla każdego klienta
Zdolność do tworzenia modyfikacji spełniających szczególne potrzeby w firmach klientów ma często kluczowe znaczenie dla nabywców 5-tonowych samochodów dostawczych. Ford oferuje 5-tonową ciężarówkę w szerokiej gamie wersji podwozia modelu Transit z kabiną, dając klientom do wyboru trzy rozstawy osi, cztery długości ramy oraz pojedynczą lub podwójną kabinę z miejscami siedzącymi dla maksymalnie siedmiu osób (łącznie z kierowcą), co sprawia, że łatwo wybrać konfigurację najlepiej odpowiadającą specyficznym wymaganiom firmy.

Dopuszczalna ładowność podwozia z kabiną wynosi 2872 kg1 dla wariantów przeznaczonych do modyfikacji nadwozia oraz 2558 kg ładowności netto1 w przypadku wyposażenia w fabrycznie zamontowaną platformę.

2020_FORD_TRANSIT_5T_11Wersja podwozia z kabiną jest idealna do bardziej zaawansowanych modyfikacji z odkrytym nadwoziem, jak wywrotki tylnozsypowe lub bocznozsypowe, podnośniki koszowe i lawety. Wyższa dopuszczalna masa całkowita i opcjonalna, 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów sprawiają, że podwozie z pojedynczą kabiną 5-tonowego Transita jest użyteczną bazą do modyfikacji na karetki pogotowia i policyjne pojazdy dostawcze lub mobilne centra dowodzenia i kontroli. Gama podwozi z kabiną nadaje się również do modyfikacji na minibusy i pojemne pojazdy komunikacji, przystosowane do przewozu pasażerów z wózkami inwalidzkimi, w których zwiększona dopuszczalna ładowność i nacisk na osie zmniejszają ryzyko przeciążenia pojazdów podczas eksploatacji.

Pięciotonowy Transit jest również dostępny jako popularny zabudowany van „Jumbo” L4 z wysokim dachem, o ładowności netto do 2347 kg1, przestrzeni ładunkowej o pojemności 15,1 m3 i wystarczającej powierzchni do przewożenia pięciu europalet z ładunkiem. Nowe, wzmocnione burty podnoszą wytrzymałość nadwozia podczas przewożenia cięższych ładunków; zachowano również takie elementy jak: dostępna płaska podłoga ładunkowa, punkty mocowania, schodek w zintegrowanym tylnym zderzaku. Długość przestrzeni ładunkowej 4217 mm ułatwia załadunek i przewożenie przedmiotów o standardowej długości, takich jak rury lub deski. Zabudowany Transit sprawdza się również jako baza cięższych adaptacji, m.in. samochodów policyjnych, służb i usług budowlanych.

2020_FORD_TRANSIT_5T_06Klienci wymagający niestandardowych rozwiązań projektowych mogą skorzystać z rozbudowanej sieci Ford Qualified Vehicle Modifier (QVM), obejmującej 165 akredytowanych firm specjalizujących się w modyfikacji pojazdów w 13 krajach, które spełniają standardy Forda dotyczące produkcji, kontroli jakości i obsługi klienta. Wszystkie firmy należące do QVM oferują jakość, pozwalającą na zachowanie standardowej gwarancji firmy Ford, a także zapewniają wysoką kulturę pomocy technicznej.

Właściciele pojazdów poddanych konwersji mogą także korzystać ze wsparcia zespołu inżynierów działu pojazdów specjalnych Forda, którzy osobiście lub zdalnie mogą pomóc w projektowaniu pojazdów na zamówienie i utrzymaniu ich w dobrej kondycji, wydłużając ich okres sprawności i zmniejszając nakłady pracy właścicieli.

Udoskonalenia mechaniczne podnoszące wydajność
Wszystkie 5-tonowe warianty Transita są wyposażone w napęd na tylne koła, zapewniający optymalną trakcję przy pełnym załadunku, a układ napędowy Forda HDT gwarantuje wysoką wytrzymałość, osiągi i oszczędność paliwa. 2,0-litrowy silnik wysokoprężny Ford EcoBlue o mocy 170 KM generuje maksymalny moment obrotowy 405 Nm, niezbędny do bezproblemowego przewozu ciężkich ładunków. Układ obsługuje jedna z dwóch dostępnych przekładni: płynnie działająca, sześciobiegowa skrzynia manualna lub wiodącą w swojej klasie, 10-stopniowa, automatyczna skrzynią biegów Forda.
2020_FORD_TRANSIT_5T_09Większa liczba przełożeń w 10-biegowej przekładni automatycznej oznacza, że silnik EcoBlue Transita może zbliżyć się do swojej maksymalnej wydajności i zapewniać kierowcy wrażenia szybszych reakcji podczas jazdy. Adaptacyjne algorytmy przełączania, działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają przekładni dostosować się do zmiennych warunków, sprawiają, że zawsze wybierane jest optymalne przełożenie, uwzględniające osiągi, zużycie paliwa i kulturę pracy, niezależnie od sposobu jazdy.
Wyższa dopuszczalna ładowność 5-tonowego Transita wymogła udoskonalenie elementów mechanicznych, dzięki czemu pojazd zyskał dodatkowe możliwości przy zachowaniu łatwości eksploatacji. Podwozie zyskało zmodernizowane zespoły piast, nowe koła i szersze tylne opony o średnicy 205 mm, a także nowe hamulce o większej skuteczności na tylnej osi, co ułatwia jazdę z większymi ładunkami. Wersje zabudowane otrzymały wzmocnienie górnej części nadwozia i osprzęt pomocniczy, pomagający w utrzymaniu większego ładunku.
2020_FORD_TRANSIT_5T_04Ponadto 5-tonowy Transit po raz pierwszy w Europie dostępny będzie ze wzmocnioną tylną osią o maksymalnym nacisku 3500 kg, która już dowiodła swojej solidności i trwałości w modelach Transita, sprzedawanych na rynku północnoamerykańskim. W wersjach z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów montowana jest również nowa oś przednia o nominalnym dopuszczalnym nacisku 2100 kg, która zapewnia dodatkowe 225 kg nośności w stosunku do wersji standardowej.

Więcej o modelach oraz na jazdy próbne zapraszamy:

  • Euro Car, al. Powstańców Śląskich 22, 30-570 Kraków, telefon: (12) 252 00 00
  • Multexim, al. Roździeńskiego 190, 40-203 Katowice, telefon: (32) 200 99 00
  • OMC Motors, ul. Krasnobrodzka 5 (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa, telefon: (22) 510 00 01
  • Partner, ul. Jasnogórska 60, 31-358 Kraków, telefon: (12) 662 00 00
Poprzedni wpis Następny wpis