Najnowszy film
Suzuki ACROSS – owoc współpracy z Toyotą już wkrótce w salonach

Image_01

Patrząc na model mamy nieodparte wrażenie, że już go znamy. Nic dziwnego, gdyż jest to model dostarczony przez Toyota Motor Corporation na podstawie umowy o współpracę pomiędzy Toyotą i Suzuki. Jak wygląda Toyoto-Suzuki zobaczyć będzie można w naszych salonach już jesienią 2020…

Atletyczne przetłoczenia podkreślone poprzez listwy ochronne nadkoli, wydatną osłonę chłodnicy, a także tylny zderzak połączony z kontrastującą, srebrną wstawką to elementy, które  podkreślają wszechstronne właściwości samochodu.

Image_06Kolejne kluczowe cechy to reflektory LED dla światła mijania i świateł drogowych i19-calowe, polerowane obręcze kół ze stopów lekkich z czarnym, połyskującym akcentem.

Image_07Przestrzeń bagażowa w modelu ACROSS zaprojektowano bez zbędnych kompromisów. Potężny bagażnik o pojemności 490 litrów 1 zapewnia odpowiednią ilość miejsca dla użytkowników o najbardziej wymagających potrzebach. Dla polepszenia wszechstronności, po prawej stronie znajduje się gniazdo zasilania elektrycznego.

ACROSS będzie dostępny w sześciu kolorach nadwozia – White Pearl Crystal Shine, Silver Metallic, Attitude Black Mica, Sensual Red Mica, Gray Metallic i Dark Blue Mica.

Image_08Przestrzeń pasażerska w modelu ACROSS została zaprojektowana pod kątem najwyższego komfortu podróżowania. Wysokiej jakości tapicerka i akcenty we wnętrzu pojazdu uzupełniają miękkie materiały pokrywające deskę rozdzielczą i podłokietniki drzwi. Elementem potęgującym wyjątkowe wrażenia u kierowcy i pasażera jest nowoczesny, 9-calowy ekran dotykowy, obsługujący technologię Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink na kompatybilnych urządzeniach mobilnych.

To co wyróżnia ten model to nowatorski i wydajny układ hybrydowy typu Plug-i

Image_16
Układ hybrydowy Plug-in składa się z mocnego silnika elektrycznego napędzającego przednią oś. Motor gwarantuje wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach, a przy współpracy wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 2,5 litra zapewnia dynamiczne przyspieszenie przy średnich i wysokich prędkościach. Silnik elektryczny dysponuje maksymalną mocą wynoszącą 134 kW i dostarcza 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czerpiąc energię z zamontowanego pod podłogą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 18,1 kWh (50,9 Ah).

Image_13Silnik elektryczny połączono z jednostką spalinową A25A-FXS Dynamic Force, która jest wykorzystywana do ładowania akumulatora, a także wspomaga silnik elektryczny podczas jazdy z dużymi prędkościami, jeśli to konieczne. Silnik benzynowy ma długi skok i wysoki stopień sprężania, a także układ bezpośredniego wtrysku paliwa do cylindra (DI) i wtrysku paliwa do kolektora dolotowego (PFI), które w zależności od warunków jazdy zwiększają moc i efektywność spalania przy jednoczesnym obniżeniu emisji szkodliwych substancji.

Image_15Układ hybrydowy typu Plug-in oferuje cztery tryby pracy – domyślny tryb EV, tryb Auto EV / HV, tryb HV oraz tryb ładowania akumulatora – kierowca może wybrać odpowiednie ustawienie w zależności od warunków jazdy i stanu naładowania akumulatora. W trybie EV pojazd jest napędzany wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, nawet przy pełnym przyspieszeniu. W trybie Auto EV / HV i HV silnik spalinowy jest wykorzystywany do zapewniania odpowiedniej mocy w przypadku mocniejszego wciśnięcia pedału przyspieszenia. W przypadku niskiego poziomu naładowania akumulatora można wykorzystać ostatni z trybów, aby podczas jazdy magazynować jak najwięcej energii elektrycznej.

Image_11Zaawansowane możliwości napędu 4×4
Nowoczesny, zaawansowany technologicznie napęd 4×4 E-Four zapewnia doskonałe właściwości terenowe przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Rozwiązanie wykorzystuje niezależny silnik elektryczny o mocy 40 kW zamontowany przy tylnej osi. Motor współpracuje z silnikiem napędzającym przednią oś i w zależności od warunków jazdy umożliwia przekazywanie momentu obrotowego w zakresie od 100:00 do 20:80. Zaawansowany napęd 4×4 gwarantuje wysoką przyczepność podczas ruszania na mokrej lub śliskiej nawierzchni, a także pewne prowadzenie w zakrętach na drogach o zróżnicowanej przyczepności.

Image_14
Głównym elementem systemu E-Four jest wysoce zaawansowany zintegrowany układ zarządzania napędem AWD (AIM), który monitoruje rozkład siły napędowej, położenie przepustnicy silnika, planowanie zmiany biegów, wspomaganie układu kierowniczego i hamowanie, w zależności od warunków jazdy. Dodatkowo funkcja automatycznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu zapewnia wysoką przyczepność i pewność jazdy podczas jazdy asfaltem lub w terenie. System przyhamowuje odpowiednie koła, w momencie gdy zaczynają tracić przyczepność i przekierowuje moment obrotowy na koła, które utrzymują lepszą trakcję. Dodatkowo układ kontroluje pracę przepustnicy i skrzyni biegów, zapewniając kierowcy poczucie dobrego kontaktu kół z nawierzchnią.

Image_02Oczywiście nie mogło zabraknąć inteligentnych systemów bezpieczeństwa
Wyposażony w najnowsze, inteligentne funkcje bezpieczeństwa, ACROSS oferuje pewność prowadzenia i spokój podczas każdej podróży. W szerokiej palecie systemów zwiększających bezpieczeństwo znajdziemy rozwiązania wykorzystujące radar milimetrowy i kamerę monoskopową: układ reagowania przedkolizyjnego (Pre-Collision System – PCS), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Tracing Assist – LTA) i tempomat adaptacyjny (Dynamic Radar Cruiser Control – DRCC).

Jeżeli jesteś zainteresoway tym modelem i chcesz więcej informacji, skontaktuj się z nami:

Japan Motors, ul. Wyzwolenia 95, 43-300 Bielsko-Biała, telefon: (33) 827 00 20

Japan Motors, ul. Jasnogórska 60, 31-358 Kraków, telefon: (12) 662 00 20

Japan Motors, al. Powstańców Śląskich 22, 30-570 Kraków, telefon: (12) 252 00 20

Japan Motors, ul. Sobieskiego 10, 41-300 Dąbrowa Górnicza. telefon: (32) 200 99 23

Japan Motors, ul. Zielony Zaułek 2 (obok Wesołego Miasteczka),  41-500 Chorzów, telefon: (32) 200 99 13

Japan Motors, ul. Krasnobrodzka 5 (Trasa Toruńska przy rondzie Łabiszyńska), 03-214 Warszawa,  telefon: (22) 510 00 20



Wróć