Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
To dopiero zapowiedź – Steeda Fusion 2.0 EcoBoost (2013) | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

To dopiero zapowiedź – Steeda Fusion 2.0 EcoBoost (2013)

Amerykańska firma Steeda przygotowuje pakiet tuningowy do Forda Fusiona z 2-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem. Co proponuje warsztat?

Ford Fusion jest amerykańskim odpowiednikiem doskonale znanego w Polsce Forda Mondeo. W USA auto jest dostępne z trzema silnikami. Najmniejsza jednostka ma 1,6 l objętości skokowej, większa 2 l, a na samej górze znajduje się 2,5-litrowiec. Dwa pierwsze motory to silniki z rodziny EcoBoost.

Steeda zainteresowała się 2-litrową konstrukcją, która w seryjnym wozie ma 243 KM mocy przy 5500 obr./min oraz 366 Nm momentu obrotowego przy 1750-4500 obr./min. Tuner wymienia wlot powietrza na tzw. zimny, montuje sportowy układ wydechowy z tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych, instaluje wydajniejsze wtryskiwacze paliwa (2,0 l EcoBoost ma bezpośredni wtrysk paliwa) i poprawia oprogramowanie ECU. Nie wiadomo jednak, jaki jest efekt tych wszystkich modyfikacji. Wydaje się, że specjaliści Steedy jeszcze nie skończyli swoich prac i dlatego nie podają danych technicznych jednostki napędowej.

W zawieszeniu miejsce fabrycznych sprężyn i stabilizatorów zajęły ich sportowe odpowiedniki. Nowe sprężyny obniżają samochód, a stabilizatory przeciwdziałają nadmiernym przechyłom podczas szybkiej jazdy po łukach.

Także z zewnątrz Fusion jest zmieniany. Przeróbki obejmują montaż niewielkiego spojlera pod przednim zderzakiem, doklejenie nakładek pod progi Forda, a także przymocowanie nieco większego tylnego spojlera. Ponadto Steeda zmienia koła na większe, jednak nie wiadomo, jakie dokładnie mają one rozmiary.

Amerykański tuner nie podaje ceny modyfikacji i nie ujawnia na razie, od kiedy będzie można nabyć wszystkie oferowane przez niego dodatki.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1999 cm3
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe

Masy i wymiary:

  • Długość: 4869 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Rozstaw osi: 2850 mm

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

15 marca, 2025

Cupra Tavascan to w 100% elektryczny SUV stworzony z myślą o kierowcach, którzy poszukują sportowych emocji. W ramach programu NaszEauto możesz uzyskać dotację do 40 (...)

13 marca, 2025

Nowa Dacia Spring z ogromnym rabatem? W projekcie NaszEauto jest to jak najbardziej możliwe! W ramach rządowego wsparcia możesz otrzymać nawet do 40 000 zł (...)

12 marca, 2025

Nowa Alfa Romeo Junior zajęła drugie miejsce w prestiżowym plebiscycie Tytani Otomoto 2024 w kategorii „Samochodowa premiera roku 2024”. Jej dynamiczny design i nowoczesne technologie (...)