Wybierz markę

SR Car Expert Focus RS fot.1

Wersja RS to obok RS 500 najmocniejsza odmiana silnikowa Focusa. Tym właśnie autem zajęła się firma SR Car Expert. Moc jednostki napędowej udało się podnieść do 369 KM.

W produkcji znajduje się już Ford Focus trzeciej generacji, ale dopóki nie pojawi się nowy RS, to do aut drugiej serii będą nadal należeć rekordy największej mocy. Limitowany do 11 000 egzemplarzy nieprodukowany już Focus RS przez Forda uzbrajany był w 2,5-litrowy silnik z turbodoładowaniem. Turbosprężarka BorgWarner K16 pozwalała osiągnąć moc 305 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 2300-4500 obr./min.

SR Car Expert Focus RS fot.2

Dzięki temu 5-cylindrowemu motorowi według katalogów auto było w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 5,90 s. Pomiary redakcji magazynów motoryzacyjnych zwykle wykazywały, że czas sprintu do setki wynosił 6,10 s. Prędkość maksymalna fabrycznego Focusa RS to 263 km/h.

Bohater dzisiejszego wpisu oczywiście maszyną seryjną nie jest. SR Car Expert wykorzystało elementy przygotowane przez inne firmy tuningowe, by podkręcić swoje auto. Na przykład poprawiony układ wtryskowy pochodzi z magazynów Mountune. Z kolei nowa centralna jednostka sterująca to produkt SLS Tuning. Jest także inna międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego Airtec oraz kompozytowy airbox. Układ wydechowy przygotował renomowany Milltek – wyścigowe konwertery katalityczne mają po 200 cel.

SR Car Expert Focus RS fot.3

Dzięki tym wszystkim ulepszeniom 2,5-litrowiec rozwija teraz 369 KM mocy maksymalnej i aż 540 Nm momentu obrotowego. Lepsze parametry silnika mają oczywiście swoje przełożenie na osiągi na drodze. Co prawda czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h nie jest znany, ale wiadomo, że prędkość maksymalna wzrosła do 282 km/h.

Wóz Forda otrzymał także gwintowane regulowane zawieszenie firmy H&R oraz felgi BBS CH-R. Obręcze o średnicy 20” i szerokości 8,0” ubrano w opony Dunlop o rozmiarach 245/30 R 20 na każdym kole.

Z pewnością to jeden z ostatnich stuningowanych Focusów RS drugiej generacji.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R5
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2521 cm3
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 369 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 146,37 KM/l (seryjny – 120,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 540 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 336 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 302 mm
  • Koła przednie: 8,0 x 20” BBS CH-R
  • Koła tylne: 8,0 x 20” BBS CH-R
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Dunlop
  • Opony tylne: 245/30 R 20 Dunlop

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1468 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,98 kg/KM (seryjny – 4,81 kg/KM)
  • Długość: 4401 mm
  • Szerokość: 1842 mm
  • Rozstaw osi: 2640 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 282 km/h
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!