Najnowszy film
Volvo odświeża S90 i V90 na rok 2020. Ma układ mild-hybrid i oczyszczacz wnętrza

volvo_s90_t8_awd_recharge_inscription_2

Kolejny etap elektryfikacji marki. Nowe silniki z 48-woltową instalacją i miękką hybrydą pojawią się teraz w limuzynie S90 oraz kombi V90 i V90 Cross Country. Ponadto kosmetyczne zmiany delikatnie odświeżają te modele.

Na pierwszy rzut oka różnice między nowym a ubiegłorocznym modelem są niewielkie, ale postawione obok siebie auta pozwolą natychmiast je odróżnić. Nowa atrapa chłodnicy ma teraz solidne, chromowane listwy pionowe i przemodelowany przedni zderzak. Z tyłu dostrzeżecie subtelniejsze, w pełni diodowe lampy i nowy sekwencyjny kierunkowskaz. Nowa jest także gama kolorów oraz wzorów felg ze stopów lekkich.

volvo_s90_t8_awd_recharge_inscription_6

Wewnątrz niemal doskonały, a i tak zmodernizowany system audio Bowers & Wilkins ma zapewnić jeszcze lepsze wrażenia dźwiękowe w samochodzie, dzięki nowym funkcjom, takim jak ulepszony wzmacniacz, automatyczne tłumienie hałasu pojazdu i nowe ustawienie, które naśladuje dźwięk już nie tylko sali koncertowej, ale także ulubionego klubu jazzowego. Z tyłu pojawiły się gniazda USB-C, a z przodu można korzystać z ładowarki indukcyjnej.

Pod względem materiałów Volvo proponuje do S90/V90 ekskluzywne wełniane siedzenia z opcją wyposażenia wnętrza bez skóry dla najwyższych poziomów wykończenia. Kolejną nową funkcją jest Advanced Air Cleaner z czujnikiem cząstek PM 2.5 opracowany pierwotnie na rynek chiński. W razie potrzeby może oczyścić powietrze w kabinie prawie ze wszystkich drobnych cząstek w ciągu kilku minut.

volvo_s90_t8_awd_recharge_inscription_84

Kluczową zmianą techniczną jest wprowadzenie silników oznaczonych literą B, czyli wyposażonych w system mild hybrid zasilany 48-woltową instalacją. Wszystkie jednostki oferują do 15 proc. oszczędności paliwa i redukcji emisji spalin. Układ hamulcowy typu by-wire współdziała z układem odzyskiwania energii, zmniejsza tym samym zużycie paliwa i emisję poprzez odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania.

Autor: Marcin Łobodziński



Wróć