Volvo XC40 Recharge T5 – co wyróżnia ten model?

Wkrótce do Polski dotrą pierwsze egzemplarze Volvo XC40 Recharge T5 plug-in hybrid. Zawarliśmy w punktach wszystkie istotne fakty o tym modelu.

  1.  XC40 T5 Recharge to pierwsza hybryda ładowana z gniazdka, która bazuje na podwoziu CMA. Dotychczasowe hybrydy typu plug-in marki Volvo bazowały na platformie podłogowej SPA. W przypadku obu platform, już na etapie ich projektowania przewidziano w nich miejsce na umieszczenie dużej baterii, która w hybrydowym XC40 ma pojemność 10,7 kWh i mieści się w tunelu środkowym. Pozwoliło to na realizację dwóch celów: obniżono środek ciężkości auta, a dodatkowo wersja ma bagażnik tej samej pojemności, co klasyczne modele XC40 – czyli 460 litrów. Po raz pierwszy silnik elektryczny i spalinowy przenoszą napęd na koła przednie (w większych modelach PHEV marki Volvo, silnik elektryczny napędza tylne koła, a spalinowy – przedni).
    Debiutem w układzie hybrydowym jest także połączenie napędu elektrycznego z trzycylindrowym silnikiem, który obecnie montowany jest wyłącznie w XC40 (jednostka oferowana w XC40 T3, została na potrzeby układu hybrydowego wzmocniona ze 163 do 180 KM). Silnik spalinowy generuje 265 Nm. Dodatkowe 160 Nm generuje napęd elektryczny, którego moc to 82 KM.

    New Volvo XC40 T5 plug-in hybrid
    New Volvo XC40 T5 plug-in hybrid
  2. Volvo XC40 Recharge T5 wyposażone jest w akumulator o pojemności 10,7 kWh. Na samym prądzie może przejechać od 40 do 45 km. Do tego pozostaje tryb hybrydowy, który odzyskuje energię i pozwala poruszać się w trybie bezemisyjnym nawet po wyładowaniu baterii. Jej pełne ładowanie od 0 do 100% trwa 3 godziny – przy ładowaniu 16A prądem zmiennym lub 4 godziny (10A). Gdy użytkownik zdecyduje się na ładowanie najniższym natężeniem prądu, do ładowania można użyć zwykłego gniazdka w garażu.

    New Volvo XC40 T5 plug-in hybrid
    New Volvo XC40 T5 plug-in hybrid
  3. Napęd spalinowy i elektryczny w trybie Power działają razem w zakresie prędkości 0-160 km/h. W najszybszym trybie, przyspieszenie samochodu od 0 do 100 km/h wynosi 7,3 s.

Model jest dostępny w cenie od 215 500 zł. Właśnie tyle wynosi cena wyjściowa modelu XC40 Recharge Plug-in hybrid w wersji Momentum. W tej wersji samochód jest wyposażony m.in. w automatyczną skrzynię biegów, klimatyzację, osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, tempomat i bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa.

New Volvo XC40 T5 plug-in hybrid
New Volvo XC40 T5 plug-in hybrid

Wersja Momentum Pro, wzbogacona m.in. o nawiację Sensus, Apple CarPlay lub Android Auto i elektrycznie otwieraną klapę bagażnika – kosztuje 223 000 zł.

Odmiana Insription to wydatek 236 000 zł. Poza licznymi dodatkami stylistycznymi, ma także skórzaną tapicerkę.

New Volvo XC40 T5 plug-in hybrid
New Volvo XC40 T5 plug-in hybrid

Pakiet R-Design zaczyna się od kwoty 237 800 zł. Poza sportową stylistyką, ma także sztywniejsze zawieszenie i możliwość zamówienia dwukolorowego nadwozia.
Tegoroczny plan zakłada osiągniecie poziomu sprzedaży powyżej 20% takich hybryd. Częściowo zelektryfikowane XC40 jest modelem, który ma pomóc zrealizować tą strategię.

Więcej o modelu przekażą specjaliści z salonu Volvo Car PGD Kraków aleja Powstańców Śląskich 22, 30-570 Kraków

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

21 maja, 2025

Jeep Compass wraca w nowym wcieleniu – odważniejszy, nowocześniejszy i gotowy na więcej niż do tej pory. Czy to wciąż kompaktowy SUV, czy już pełnoprawny (...)

20 maja, 2025

W kwietniu Kraków zyskał kolejny ważny punkt na mapie motoryzacyjnych innowacji – salon OMODA & JAECOO PGD jest już oficjalnie otwarty! Nowoczesne centrum motoryzacyjne zapewnia (...)

19 maja, 2025

Dacia Spring po raz kolejny została doceniona przez Top Gear za bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny. W konkursie TopGear.com Electric Awards 2025 model zdobył tytuł (...)