Około roku po prezentacji 195-konnego Forda Focusa z silnikiem wysokoprężnym i nadwoziem hatchback Loder1899 przedstawia wersję kombi z nieco słabszą jednostką napędową.

Focus trzeciej generacji w produkcji znajduje się od niedawna, a już auto jest dostępne również w wersji kombi. Ta odmiana wygląda nie gorzej od hatchbacka, a do tego oferuje całkiem sporą przestrzeń bagażową. Podobnie jak w hatchbacku, tak i w kombi Focus III ma normalnie wyglądające tylne światła – Ford zrezygnował z montowanych w tylnych słupkach świateł dobrze znanych z poprzednich generacji.

Wśród kilku różnych jednostek napędowych zasilanych benzyną lub olejem napędowym jest 2-litrowy silnik diesla wyposażony w turbodoładowanie. Turbosprężarka z łopatkami o zmiennym ustawieniu pozwala zainstalowanemu z przodu w poprzek motorowi rozwinąć moc 140 KM przy 3750 obr./min i maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2750 obr./min.

Napęd przenoszony jest przez koła przedniej osi, ale zanim moc trafi na koła, przechodzi przez 6-biegową manualną lub (jak w tym samochodzie) również 6-biegową, ale zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów.

Loder1899 zajął się zarówno tuningiem optycznym, jak i mechanicznym Focusa. Jeśli chodzi o wygląd, to pojazd ma dołożoną niewielką listwę pod przednim zderzakiem, nakładki na progi i niewielki fartuch z tyłu. Ponadto Ford ma nowe koła z 20-calowymi felgami (do wyboru są też wersje 17-, 18- i 19-calowe).

Dzięki obniżonemu zawieszeniu auto lepiej się prowadzi, a dzięki wzmocnionej jednostce napędowej z pewnością szybciej jeździ. Co prawda nieznane są szczegółowe osiągi drogowe, ale tuner pochwalił się parametrami ulepszonego silnika. Teraz moc maksymalna wynosi całkiem spore 190 KM, a maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Wszystko to dzięki zmienionemu oprogramowaniu centralnej jednostki sterującej oraz nowemu sportowemu układowi wydechowemu.

Koszt tuningu nie został podany.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1997 cm3
  • Doładowanie: turbosprężarka typu VGT Garrett
  • Moc maksymalna: 190 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 95,14 KM/l (seryjny – 70,11 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PowerShift
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 271 mm
  • Koła przednie: 17-20″
  • Koła tylne: 17-20″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1471 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,74 kg/KM (seryjny – 10,51 kg/KM)
  • Długość: 4556 mm
  • Szerokość: 1823 mm
  • Rozstaw osi: 2648 mm
Poprzedni wpis Następny wpis