Powrót po kilku latach przerwy na europejskie drogi modelu Ford Explorer spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów. Bezemisyjny w mieście, dzięki napędowi hybrydowemu typu plug-in. Nie do zatrzymania w terenie za sprawą m.in. napędu na cztery koła, dużego prześwitu i trybów jazdy w terenie. Poznaj tego uniwersalnego SUV-a.

Ford Explorer, czyli odważny w terenie

Inteligentny napęd na wszystkie koła oraz system Terrain Managment zapewniają sprawne poruszanie się Explorerem na różnych nawierzchniach. Z wyjątkiem trybu jazdy, który jest zarezerwowany do ciągnięcia przyczepy, aż trzy z siedmiu dostępnych w Fordzie Explorerze profilów jazdy są przeznaczone do jazdy w terenie. Są to tryby – droga nieutwardzona, śliska nawierzchnia oraz śnieg/piasek. Flagowy SUV Forda ucieszy kierowcę również systemem kontroli zjazdu. Dzięki temu kierowca może ze spokojną głową stawić czoła wyzwaniom związanym z jazdą w terenie. Nieważne czy jedzie leśną drogą, brodzi przez rzekę, czy pokonuje piaszczyste lub zaśnieżone wzniesienia.

FORD EXPLORER

Zawieszenie z przodu z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe z tyłu zapewniają zarówno precyzyjne prowadzenie kół, jak i komfort jazdy. Zasługę ma w tym również rozstaw osi, wynoszący aż 3 025 mm. Zawieszenie i zespół napędowy pracują przy tym bardzo cicho.

Odgłosy ich pracy oraz wszelkie inne dźwięki, które docierają do kabiny Forda Explorera są skutecznie tłumione. Realizują to system aktywnej redukcji hałasu oraz szyby w drzwiach przednich z dodatkową warstwą tłumiącą niepożądane dźwięki. Co ważne, obydwa te elementy należą do wyposażenia seryjnego flagowego SUV-a marki Ford.

CZYTAJ NASZ TEST

Możliwości przewozowe samochodu są naprawdę duże. Przy złożeniu foteli drugiego i trzeciego rzędu, w układzie dwumiejscowym, powstaje przestrzeń bagażowa o imponującej pojemności 2 274 litrów. W przypadku standardowego ustawienia dla pięciu pasażerów jest to 635 litrów. Siedzenia rozkłada i składa się elektrycznie za pomocą przycisków w bagażniku. Zdecydowanie ułatwia to zmianę funkcjonalności samochodu w zależności od potrzeb. Także drzwi bagażnika otwierane są elektrycznie i bezdotykowo.

Odpowiadając na potrzeby użytkowników Ford oferuje szeroką gamę akcesoriów ułatwiających przewożenie różnych sprzętów. Są to m.in.: bagażniki do mocowania na haku holowniczym i boxy dachowe. A dla miłośników aktywnego wypoczynku – uchwyty rowerowe do mocowania na dachu oraz z tyłu pojazdu. Są także przystawki umożliwiające przewóz nart lub kajaka. Dodatkowo parametry techniczne samochodu pozwalają na holowanie przyczepy o masie 2 500 kg.

FORD EXPLORER

Duży SUV i miejska dżungla

Pomimo terenowych atrybutów potężny Ford Explorer równie dobrze czuje się na drogach utwardzonych. Wówczas imponuje nie tylko wysokim komfortem podróżowania i licznymi systemami asystującymi, które należą do wyposażenia seryjnego, ale także bezemisyjną jazdą, którą umożliwia układ hybrydowy typu plug-in. Na energii elektrycznej, przy akumulatorze naładowanym na 100%, zasięg Forda Explorera (według WLTP) wynosi do 42 km.

Wykorzystanie potencjału 457-konnego zespołu napędowego, na który składają się benzynowa jednostka napędowa V6 bi-turbo o pojemności trzech litrów i mocy 363 KM, silnik elektryczny o mocy 102 KM i akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh, ułatwia 10-stopniowa przekładnia automatyczna oferowana w standardzie. Za płynny podział momentu obrotowego (o olbrzymiej wartości aż 825 Nm) między koła przedniej i tylnej osi odpowiada jednobiegowa przekładnia rozdzielcza ze sprzęgłem elektromechanicznym. Układ przeniesienia napędu co 10 milisekund analizuje przy tym dane na temat takich parametrów, jak prędkość jazdy, przeciążenie boczne, temperatura powietrza, poślizg kół, a nawet zachowanie przyczepy, gdy jest holowana.

Aby cieszyć się bezemisyjną jazdą, Explorera można podłączyć do zwykłego gniazdka. Ładowanie akumulatora prądem o natężeniu 10 A trwa ok. 6 godzin. Po podłączeniu Explorera do 16-amperowej ładowarki czas ładowania akumulatora do pełna skraca się do 3,5 godziny.

SPRAWDŹ PODCZAS JAZDY TESTOWEJ

Dzięki ładowarce pokładowej, w trybie jazdy „Ładowanie EV”, także podróż Explorerem można wykorzystać na doładowanie akumulatora. Zużycie paliwa wzrasta wówczas tylko nieznacznie. Wyprodukowaną w ten sposób energię można w akumulatorze zatrzymać, wybierając tryb EV Później, aby po dojechaniu Explorerem do miasta móc poruszać się nim bezproblemowo tylko na napędzie elektrycznym.

FORD EXPLORER
Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!