Hyundai odnotował znaczny wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku. Dzięki rejestracji 109 320 samochodów marka uzyskała 3,3-procentowy udział w europejskim rynku nowych aut.
Z badań obejmujących pięć rynków europejskich wiodących pod względem sprzedaży (Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Francja i Hiszpania) wynika, że zainteresowanie marką wzrosło zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych. W przypadku tych pierwszych wzrost wyniósł 16 proc., a firmy nabyły o 17 proc. Hyundaiów więcej niż rok wcześniej.
Motor, który napędza ten sukces, jest raczej niepozorny. To nowy i10, który został wprowadzony do sprzedaży jesienią ubiegłego roku. Ceny auta w połączeniu z atrakcyjną stylistyką, bogatym wyposażeniem i bardzo dobrym wykonaniem zapewniły mu sukces w segmencie A. Hyundai zebrał aż 58 tys. zamówień na ten model od momentu wprowadzenia go na rynek.
Allan Rushforth, wiceprezes i COO Hyundai Motor Europe, zapewnia, że firma nie spocznie na laurach. Plan wzrostu sprzedaży jest długoterminowy. Hyundai chce osiągnąć do 2020 roku 5-procentowy udział w europejskim rynku samochodowym.