Fiat Barchetta to niewielki roadster produkowany przez włoską firmę przez 10 lat od 1995 roku. Nie każdy wie, że pojawił się też projekt Barchetty z nadwoziem coupé. Dlaczego ten wóz nie trafił do produkcji?
W 1995 roku, w momencie wprowadzenia do produkcji auta z otwartym nadwoziem, zarząd Fiata miał też rozstrzygnąć, czy Barchetta będzie dostępna jako coupé. Projekt przedstawiła firma stylistyczna Maggiora, a szkice samochodu wykonał Andreas Zapatinas.
Charakterystycznym elementem karoserii tego Fiata miała być unoszona do góry tylna szyba, dająca dostęp do bagażnika.
Barchetta Coupé przypominająca ze stylu legendarnego Jaguara E-Type miała być napędzana znanym z wersji roadster silnikiem benzynowym o objętości skokowej 1,7 l, który osiągał moc 131 KM przy 6300 obr./min i moment obrotowy 164 Nm przy 4300 obr./min. Napęd nadal realizowałyby przednie koła. Tak przygotowany samochód rozpędzałby się prawdopodobnie do około 200-210 km/h.
Niestety, nic z planów Maggiory nie wyszło, bo cały projekt został wstrzymany przez ówczesnego szefa Fiata – Paolo Canarellę. Wydaje się, że prezydent włoskiego koncernu podjął nie najlepszą decyzję, bo ładniejsza wersja Barchetty mogła znacznie zwiększyć sprzedaż tego auta.