Na salonie samochodowym w Tokio w 1995 roku zadebiutował koncept Mitsubishi o nazwie GAUS. Co kryło się za tymi czterema literami?
Otóż GAUS to skrót od Global Adventure Utility System, a więc pojazd miał być nowatorską interpretacją klasycznego samochodu segmentu SUV. Mitsubishi GAUS rzuca się w oczy, z pewnością nadawał0by się do długich i komfortowych podróży po całym globie.
[blo-link-inner href=”https://blog.pgd.pl/1997-mitsubishi-hsr-vi-zapomniane-koncepty”]1997 Mitsubishi HSR-VI [zapomniane koncepty][/blo-link-inner]
Prezentowany koncept charakteryzuje się nieco podniesionym zawieszeniem oraz oryginalną sylwetką. Znakiem szczególnym są nietypowe, ogromne drzwi od strony pasażera. Składają się one z dwóch części; mniejsza otwiera się ku dołowi, tworząc stopień ułatwiający wejście do środka, a większa w postaci dużego skrzydła otwiera się do góry. Koncept GAUS wyróżnia się także dużą, przeszkloną powierzchnią, dzięki czemu widoczność z pozycji kierowcy powinna być bardzo dobra.
Japońscy styliści postawili na całkiem przytulne wnętrze, w którym dominują jasne barwy. Wszystkie zegary i przełączniki umieszczono w osi tunelu centralnego. We wnętrzu są jedynie cztery, indywidualne fotele, a więc pasażerowie nie mogli narzekać na brak komfortu. Dodatkowo przednie fotele dało się obrócić o 180 stopni.
Pod maską zainstalowano 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 211 KM, a napęd przekazywany był na cztery koła.