Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
1995 Mitsubishi Zaus [zapomniane koncepty] | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

1995 Mitsubishi Zaus [zapomniane koncepty]

W 1995 roku na salonie samochodowym w Tokio Mitsubishi zaprezentowało koncept o nazwie Zaus. Jego nazwę tworzą pierwsze litery określenia Zooming Adventure Utility Sports. Co to oznacza według Mitsubishi? Zapraszam do lektury.

Zaus w zamyśle twórców miał być samochodem o bardzo dobrych właściwościach terenowych, zapewniającym przy tym frajdę z jazdy z wiatrem we włosach. Właściwości terenowe zagwarantowała płyta podłogowa, ponieważ koncept Zaus powstał na bazie 3-drzwiowego Pajero. Stylistyka nadwozia również nie odbiega znacznie od ówczesnego Pajero, jednak w koncepcie zdecydowano się na otwarte nadwozie. Co ciekawe, przednią szybę można było całkowicie zdemontować, a drzwi nie miały dolnej części.

[blo-link-inner href=”http://blog.pgd.pl/mitsubishi-pajero-historia-krola-dakaru-czesc1″]Mitsubishi Pajero – historia króla Dakaru [część 1][/blo-link-inner]

We wnętrzu japońscy styliści umieścili sportowe fotele Recaro z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Cały kokpit wykonano z wodoodpornych materiałów. W centralnym miejscu znajdował się wysuwany ekran, z którego można było odczytać m.in. temperaturę zewnętrzną, wysokość nad poziomem morza, wysokość i szerokość geograficzną oraz inne przydatne dane nawigacyjne.

Pod maską zainstalowano 3,5-litrową jednostkę benzynową w układzie V6, która w seryjnej wersji Pajero generowała nieco ponad 200 KM. Napęd był oczywiście przekazywany na wszystkie koła, a krótkie zwisy z przodu i z tyłu zwiększały właściwości terenowe konceptu Zaus. Była też możliwość regulowania wysokości zawieszenia – przód dało się podnieść o 60 mm, a tył o 80 mm. Samochód wyposażono także w wyciągarkę oraz 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/70.

Dwuosobowe Mitsubishi Zaus było ciekawą propozycją dla fanów jazdy terenowej. Niestety, pozostało jedynie konceptem.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

15 marca, 2025

Cupra Tavascan to w 100% elektryczny SUV stworzony z myślą o kierowcach, którzy poszukują sportowych emocji. W ramach programu NaszEauto możesz uzyskać dotację do 40 (...)

13 marca, 2025

Nowa Dacia Spring z ogromnym rabatem? W projekcie NaszEauto jest to jak najbardziej możliwe! W ramach rządowego wsparcia możesz otrzymać nawet do 40 000 zł (...)

12 marca, 2025

Nowa Alfa Romeo Junior zajęła drugie miejsce w prestiżowym plebiscycie Tytani Otomoto 2024 w kategorii „Samochodowa premiera roku 2024”. Jej dynamiczny design i nowoczesne technologie (...)