Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
1995 Mitsubishi Zaus [zapomniane koncepty] | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

1995 Mitsubishi Zaus [zapomniane koncepty]

W 1995 roku na salonie samochodowym w Tokio Mitsubishi zaprezentowało koncept o nazwie Zaus. Jego nazwę tworzą pierwsze litery określenia Zooming Adventure Utility Sports. Co to oznacza według Mitsubishi? Zapraszam do lektury.

Zaus w zamyśle twórców miał być samochodem o bardzo dobrych właściwościach terenowych, zapewniającym przy tym frajdę z jazdy z wiatrem we włosach. Właściwości terenowe zagwarantowała płyta podłogowa, ponieważ koncept Zaus powstał na bazie 3-drzwiowego Pajero. Stylistyka nadwozia również nie odbiega znacznie od ówczesnego Pajero, jednak w koncepcie zdecydowano się na otwarte nadwozie. Co ciekawe, przednią szybę można było całkowicie zdemontować, a drzwi nie miały dolnej części.

[blo-link-inner href=”http://blog.pgd.pl/mitsubishi-pajero-historia-krola-dakaru-czesc1″]Mitsubishi Pajero – historia króla Dakaru [część 1][/blo-link-inner]

We wnętrzu japońscy styliści umieścili sportowe fotele Recaro z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Cały kokpit wykonano z wodoodpornych materiałów. W centralnym miejscu znajdował się wysuwany ekran, z którego można było odczytać m.in. temperaturę zewnętrzną, wysokość nad poziomem morza, wysokość i szerokość geograficzną oraz inne przydatne dane nawigacyjne.

Pod maską zainstalowano 3,5-litrową jednostkę benzynową w układzie V6, która w seryjnej wersji Pajero generowała nieco ponad 200 KM. Napęd był oczywiście przekazywany na wszystkie koła, a krótkie zwisy z przodu i z tyłu zwiększały właściwości terenowe konceptu Zaus. Była też możliwość regulowania wysokości zawieszenia – przód dało się podnieść o 60 mm, a tył o 80 mm. Samochód wyposażono także w wyciągarkę oraz 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/70.

Dwuosobowe Mitsubishi Zaus było ciekawą propozycją dla fanów jazdy terenowej. Niestety, pozostało jedynie konceptem.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

11 lipca, 2025

Jeszcze nie tak dawno informowaliśmy, że Alfa Romeo wstrzymuje zamówienia na modele Giulia i Stelvio z końcem maja 2025 roku. Tymczasem producent zaskoczył wszystkich i (...)

10 lipca, 2025

Marka BYD już na dobre zdążyła zadomowić się w Polsce. W 2024 roku chiński producent sprzedał w naszym kraju prawie 1500 samochodów, a teraz poszerza (...)

9 lipca, 2025

Kia Sportage to kultowy model, który od lat wyznacza standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów. Kolejna generacja oferuje nowoczesny design, zaawansowane technologie i szeroką gamę mocnych (...)