W 1995 roku na rynku pojawiły się dwa modele Fiata o bliźniaczo podobnych nazwach: Bravo i Brava. Oba dość dobrze radziły sobie na rynku i żeby to uczcić, na salonie samochodowym w Turynie w 1996 roku zaprezentowano oryginalny koncept bazujący na tych właśnie modelach. Przed Wami Fiat Bravo Windsurf.

Przypomnijmy, że Bravo i Brava w zakresie konstrukcji były w zasadzie tymi samymi pojazdami. Bravo wyróżniało się 3-drzwiowym nadwoziem, a model Brava można było rozpoznać po 5-drzwiowym nadwoziu z charakterystycznym obłym tyłem.

1991 Mitsubishi HSR-III [zapomniane koncepty]

Prezentowany koncept o nazwie Bravo Windsurf bazował rzecz jasna na płycie podłogowej modeli Bravo/Brava, jednak jego nadwozie znacznie odbiegało od raczej stonowanych aut produkcyjnych. Koncept został zaprojektowany i stworzony przez włoską firmę Giannini, która praktycznie od początku swojego istnienia związana jest z Fiatem.

Pas przedni konceptu Bravo Windsurf przypomina modele seryjne, jednak jego agresywny zderzak i zadziornie ukształtowana maska nie pozostawiały złudzeń, że jest to ciekawsza wersja Bravo. Koncept Windsurf to pojazd o sportowej sylwetce. Główny nacisk położono na aerodynamikę, a ostateczny kształt nadwozia z obłą kabiną i sporym spoilerem tylnym jest wynikiem testów w tunelu aerodynamicznym. Dzięki temu koncept mógł pochwalić się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza, który wynosił jedynie Cx = 0,24.

1998 Hyundai Euro-I [zapomniane koncepty]

Koncept Bravo Windsurf napędzany był 2,0-litrowym silnikiem benzynowym, który generował 160 KM. Stosunkowo lekkie i aerodynamiczne nadwozie pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej ponad 250 km/h.

Poprzedni wpis Następny wpis