Formularz kontaktowy

Zostaw swoje dane
i umów się na jazdę próbną

  lub
Facebook


Najnowszy film
1998 Seat Bolero BT 330 [zapomniane koncepty]

W 1998 roku Seat pokazał interesujący model koncepcyjny, prezentujący częściowo przyszłą linię stylizacyjną, którą potem obrała hiszpańska marka.

Mimo że Bolero nie jest podobny do żadnego z wcześniej ani później produkowanych samochodów, gdy się na niego patrzy, od razu można w nim rozpoznać Seata. To się nazywa indywidualny styl marki. Auto było jakby stylistycznym łącznikiem między starymi i nowymi samochodami.

Przód, a szczególnie światła przypominały te z Toledo drugiej generacji. Z kolei tył zwiastował nowy design przyszłych modeli. Bolero miał też typowe dla konceptów, a bardzo trudne do realizacji w zwykłych samochodach drzwi bez środkowego słupka. Przednie otwierały się normalnie, a tylne pod wiatr.

2001 Seat Tango

W kabinie Seata, oprócz skór użytych do pokrycia foteli, dominował stop aluminium. Użyto go zarówno do wykończenia konsoli środkowej, jak i drzwi. Sama deska rozdzielcza, choć wyglądała ekstrawagancko, mogłaby trafić nawet do produkcji w jakimś seryjnym samochodzie.

Auto poruszało się na kołach z 19-calowymi felgami ubranymi w opony 255/40 R 19.

Z przodu pod maską Bolero inżynierowie wstawili silnik V6 o objętości skokowej 2,8 l. Dzięki dwóm turbosprężarkom jednostka napędowa wytwarzała aż 330 KM mocy maksymalnej przy 5800 obr./min i 500 Nm momentu obrotowego w przedziale od 1800 obr./min do 3600 obr./min. Napęd był przekazywany przez 6-biegową skrzynię na przednie koła.

1993 Fiat Scia

Według Seata Bolero BT 330 mogło przyspieszyć do pierwszych 100 km/h w równe 5 s i osiągnąć imponującą prędkość 275 km/h.

Niestety, auto nie było nigdy przewidywane do produkcji w żadnej formie.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2800 cm3
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 330 KM przy 5800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 117,86 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 1800-3600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 9,0 x 19”
  • Opony przednie: 255/40 R 19
  • Opony tylne: 255/40 R 19

Masy i wymiary:

  • Długość: 4520 mm
  • Szerokość: 1870 mm
  • Wysokość: 1380 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,00 s
  • Prędkość maksymalna: 275 km/h


Wróć

  • http://www.pomoc-drogowa-szczecin24h.pl/ Jakub

    raczej wyprzedziło swoje czasy i dopiero w obecnych czasach byłoby hitem
    ma bardzo piękną sylwetkę szkoda że nie wyszło z prototypów

  • Pingback: 1995 Hyundai HCD-III [zapomniane koncepty]()

  • holaton

    bardzo zgrabne auto! Człowiek nabiera sympatii do drogowych wersji kiedy może się w nich dopatrzeć takiego rodowodu