1999 Seat Formula

Seat nie ma w swojej ofercie rasowego roadstera o sportowym wyglądzie i przyzwoitych osiągach. W 1999 roku mogło się to zmienić, ponieważ wtedy Seat zaprezentował ciekawy model studyjny o nazwie Formula.

Z założenia miał to być samochód przysparzający radość z jazdy, a jednocześnie w miarę komfortowy i sprawdzający się w codziennym użytkowaniu. Pod względem stylistycznym koncept Formula charakteryzuje się niewielkim, lecz zwartym nadwoziem z wyraźnie zarysowanymi nadkolami i bocznymi wlotami powietrza do centralnie umieszczonego silnika.

Prezentowany pojazd nie miał także dachu, a drzwi otwierały się do góry. Był to więc 2-osobowy roadster o sportowej i agresywnej sylwetce, której dynamiczny charakter podkreślał także jaskrawy kolor.

1999 Seat Formula

W konstrukcji pojazdu wykorzystano niektóre rozwiązania stosowane w sportach motorowych. Sekwencyjna, 6-biegowa skrzynia biegów z możliwością zmiany przełożeń za pomocą łopatek za kierownicą została wzięta z rajdowej Cordoby World Rally Car, a specjalne zawieszenie wzorowane było na tym z Formuły 1. Co więcej, Seat Formula miał także aktywny spojler tylny, który automatycznie wysuwał się powyżej prędkości 50 km/h, zwiększając tym samym siłę dociskającą pojazd do podłoża.

Za źródło napędu posłużyła centralnie umiejscowiona, 4-cylindrowa, 2-litrowa jednostka benzynowa generująca 240 KM i 295 Nm momentu obrotowego. Dzięki niewielkiej masie (około 900 kg.) pojazd osiągał pierwsze 100 km/h w niecałe 5 sekund, a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się dopiero przy wskazaniu 235 km/h.

1999 Seat Formula

Seat nie zdecydował się na wprowadzenie podobnego pojazdu do swojej oferty, jednak już niedługo może się to zmienić. Volkswagen, który jest właścicielem marki Seat, od jakiegoś czasu kusi nas konceptem 2-osobowego roadstera BlueSport, którego płyta podłogowa ma być również wykorzystana m.in. w Seatach.

Poprzedni wpis Następny wpis