Seat nie ma w swojej ofercie rasowego roadstera o sportowym wyglądzie i przyzwoitych osiągach. W 1999 roku mogło się to zmienić, ponieważ wtedy Seat zaprezentował ciekawy model studyjny o nazwie Formula.
Z założenia miał to być samochód przysparzający radość z jazdy, a jednocześnie w miarę komfortowy i sprawdzający się w codziennym użytkowaniu. Pod względem stylistycznym koncept Formula charakteryzuje się niewielkim, lecz zwartym nadwoziem z wyraźnie zarysowanymi nadkolami i bocznymi wlotami powietrza do centralnie umieszczonego silnika.
Prezentowany pojazd nie miał także dachu, a drzwi otwierały się do góry. Był to więc 2-osobowy roadster o sportowej i agresywnej sylwetce, której dynamiczny charakter podkreślał także jaskrawy kolor.
W konstrukcji pojazdu wykorzystano niektóre rozwiązania stosowane w sportach motorowych. Sekwencyjna, 6-biegowa skrzynia biegów z możliwością zmiany przełożeń za pomocą łopatek za kierownicą została wzięta z rajdowej Cordoby World Rally Car, a specjalne zawieszenie wzorowane było na tym z Formuły 1. Co więcej, Seat Formula miał także aktywny spojler tylny, który automatycznie wysuwał się powyżej prędkości 50 km/h, zwiększając tym samym siłę dociskającą pojazd do podłoża.
Za źródło napędu posłużyła centralnie umiejscowiona, 4-cylindrowa, 2-litrowa jednostka benzynowa generująca 240 KM i 295 Nm momentu obrotowego. Dzięki niewielkiej masie (około 900 kg.) pojazd osiągał pierwsze 100 km/h w niecałe 5 sekund, a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się dopiero przy wskazaniu 235 km/h.
Seat nie zdecydował się na wprowadzenie podobnego pojazdu do swojej oferty, jednak już niedługo może się to zmienić. Volkswagen, który jest właścicielem marki Seat, od jakiegoś czasu kusi nas konceptem 2-osobowego roadstera BlueSport, którego płyta podłogowa ma być również wykorzystana m.in. w Seatach.