Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
2001 Infiniti FX45 [zapomniane koncepty] | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

2001 Infiniti FX45 [zapomniane koncepty]

2001 Infiniti FX45

Zapewne większość z Was kojarzy muskularnego SUV-a Infiniti o nazwie FX. Wiecie, jakie były jego początki? Oto koncept FX45 z 2001 roku, który zwiastował nadejście luksusowego SUV-a Infiniti.

Infiniti chciało w niekonwencjonalny sposób utrzeć nosa tradycyjnym, ekskluzywnym limuzynom, a równocześnie wejść do zyskującego wtedy coraz większą popularność segmentu SUV-ów.

Infiniti FX30d S Premium – SUV przez duże S [test]

Jak możecie zaobserwować na dołączonych zdjęciach, samochód wygląda masywnie, a stosunkowo mała powierzchnia szyb bocznych dodatkowo pogłębia to wrażenie. Jednak mimo wszystko japońscy styliści zdołali stworzyć usportowioną sylwetkę z łagodnie opadającą ku tyłowi linią dachu. Z tyłu znajduje się dzielona klapa bagażnika, gdzie górna i dolna część otwierają się osobno, aby ułatwić załadunek. Uwagę zwracają także sporych rozmiarów, 20-calowe felgi aluminiowe z oponami 285/50.

2001 Infiniti FX45

We wnętrzu, jak to w Infiniti, luksusowo. W kokpicie konceptu FX45 króluje biała skóra w połączeniu z alcantarą. Do dyspozycji kierowcy jest 9,5-calowy ekran LCD, który umożliwia sterowanie dwustrefową klimatyzacją i systemem audio, zaawansowanym systemem nawigacji GPS, a także pozwala na przeglądanie stron Internetowych i odbieranie e-maili. Pasażerowie tylnego rzędu siedzeń mogą korzystać z odtwarzacza DVD, konsoli do gier oraz niewielkiej lodóweczki schładzającej butelki z wodą.

2001 Infiniti FX45

Pod maską zainstalowano 4,5-litrowy silnik benzynowy w układzie V8, który generował 300 KM i 407 Nm momentu obrotowego, co pozwalało temu ważącemu niespełna 2 tony pojazdowi osiągnąć pierwsze 100 km/h w około 6,5 s. Napęd za pośrednictwem 5-biegowej przekładni automatycznej był przekazywany na wszystkie koła. Motor ten pozwalał czerpać niemałą frajdę z jazdy, biorąc pod uwagę gabaryty i masę tego konceptu. Jednostka ta trafiła zresztą do produkcyjnej wersji modelu FX45, w której generowała już 325 KM.

1993 Mitsubishi ESR [zapomniane koncepty]

W 2003 roku zaprezentowano produkcyjną odsłonę modelu FX, której stylistyka była już nieco bardziej stonowana, jednak pojazd do dzisiaj robi wrażenie na drogach, szczególnie jego druga generacja, która pojawiła się w 2009 roku.

2001 Infiniti FX45

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

30 stycznia, 2025

Marka OMODA & JAECOO zadebiutowała w Polsce zaledwie kilka miesięcy temu, a już wprowadza nowy model – JAECOO 7 Super Hybrid. Jeszcze bardziej znamiennym jest (...)

24 stycznia, 2025

Z bardzo gorącym i życzliwym przyjęciem spotkała się najnowsza Dacia. Pomyślałem, że premiera Dacii Bigster będzie sukcesem już wtedy, gdy chciałem zarezerwować termin swojego z (...)

17 stycznia, 2025

Niewiele wody w Odrze, Warcie i Przemszy z dopływami upłynęło od ogłoszenia wejścia na polski rynek marek Omoda & Jaecoo do zakupu samochodów przez pierwszych (...)