Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
2003 Fiat Simba [zapomniane koncepty] | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

2003 Fiat Simba [zapomniane koncepty]

Na 26. Salonie Samochodowym w Bolonii sensację wzbudził oparty na podzespołach Pandy mały SUV o nazwie Simba Concept. Auto stało się podstawą do opracowania Pandy 4×4.

Mimo że Fiat zajmuje się produkcją przede wszystkim samochodów popularnych, to nie stroni od rozwijania nowych koncepcji. Włosi byli jednymi z pierwszych, którzy opracowali mały pojazd o podwyższonych własnościach terenowych.

Co prawda Simba była już którymś z kolei z takich pojazdów w historii Fiata, ale auto i tak miało spory wpływ na rozwój konstrukcji popularnej Pandy drugiej generacji. Pomysł na model Simba wziął się z modelu Panda 4×4 produkowanego na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku.

Kwadratowe, ale nowocześnie wyglądające nadwozie Fiata Pandy zostało przerobione przez stylistów tak, żeby przypominało poruszające się po afrykańskich bezdrożach samochody rajdowe. W związku z tym koncept otrzymał orurowanie przedniego zderzaka, osłonę silnika, dodatkowe lampy obok reflektorów głównych, dalekosiężne reflektory zamocowane na wysokości deski rozdzielczej oraz relingi dachowe z umieszczonym pomiędzy nimi kołem zapasowym.

1989 Nissan 300XM (NTC IF)

Simba koncept miała nie tylko terenowy wygląd, ale też, o czym zapewniali projektanci, prosty napęd na wszystkie koła, dzięki któremu mogła poruszać się po całkiem trudnych szlakach. Rozdział momentu między obiema osiami sterowany był przez proste sprzęgło lepkościowe. Wóz otrzymał też koła z oponami o znacznie głębszym bieżniku niż w normalnych Pandach, a także wzmocnione hamulce. Zawieszenie Simby zostało podniesione o około 50 mm, co miało ułatwić jazdę po bezdrożach.

Jak wyglądało wnętrze Fiata, tego nikt nie wie, ponieważ Simba była konceptem, który nie jeździł.

Bardzo dobre przyjęcie tego niewielkiego samochodu na salonie w Bolonii sprawiło, że Fiat jeszcze chętniej podjął się produkcji wersji z napędem na obie osie – najpierw z 60-konnym silnikiem benzynowym, a potem z 69-konną jednostką wysokoprężną.

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

21 marca, 2025

OMODA & JAECOO z chińskiego koncernu Chery Holding Group szturmem podbijają polski rynek. Prezentują wyjątkowe połączenie nowoczesnego designu, zaawansowanej technologii i dynamicznych osiągów. Wraz z (...)

20 marca, 2025

Początek roku to doskonała okazja na zakup wymarzonego samochodu w promocyjnej cenie. Nie inaczej jest w przypadku marki MG, która właśnie prowadzi kampanię wyprzedażową pod (...)

20 marca, 2025

Nowa CUPRA Formentor to sportowy SUV uwielbiany za przestronność i dynamiczny design. Wersja 2.0 oferuje jeszcze lepsze osiągi, zaawansowane technologie i wyjątkowy komfort jazdy. CUPRA (...)