We wrześniu 2012 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu Mitsubishi pokazało światu model ASX po faceliftingu. Japoński crossover został stylistycznie odświeżony po ponad dwóch latach obecności na rynku. Obecnie Mitsubishi oferuje spory rabat na zakup nowego ASX-a. Przyjrzyjmy się tej ofercie.
Trudno jednoznacznie sklasyfikować Mitsubishi ASX na rynku motoryzacyjnym. W ciągu kilku ostatnich lat powstało mnóstwo segmentów, a kolejne generacje ich przedstawicieli nie są ze sobą spójne; starają się dotrzeć do jak najbardziej sprecyzowanej grupy odbiorców.
Mitsubishi Outlander po raz trzeci – rozwój w ciągu lat
Tak samo jest w przypadku modelu ASX, czyli próby zaspokojenia potrzeb klientów poszukujących auta o kompaktowych wymiarach, które zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa i poradzi sobie we współczesnych miejskich dżunglach, nie bojąc się dziurawej nawierzchni czy wyższych krawężników.
Auto pojawiło się na rynku w 2010 roku i w ofercie Mitsubishi było crossoverem, a więc autem mniejszym od Outlandera, klasyfikowanego jako SUV-a. W 2012 roku zadebiutowała wersja MY2013, która została odświeżona przez stylistów japońskiego koncernu. Auto dostało nowe zderzaki z pełniejszą powłoką lakierniczą, bardziej wyrazisty grill oraz delikatnie przestylizowany tylny zderzak.
W polskich salonach Mitsubishi trwa obecnie promocja na nowe modele ASX, a japoński producent udziela 10 000 zł rabatu na każdą z wersji wyposażenia, niezależnie od wybranej jednostki napędowej. Podstawową wersją wyposażenia występującą tylko w odmianie napędzanej 117-konną jednostką benzynową 1,6 z napędem na przednią oś i pięciobiegową manualną skrzynią biegów jest wersja Inform.
Standardowo Mitsubishi ASX Inform wyposażone jest m.in. w system aktywnej kontroli trakcji TCL oraz stabilizacji pojazdu ASC, system wspomagający ruszanie pod górę, dwustopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki oraz kurtyny powietrzne, poduszkę kolanową dla kierowcy, manualną klimatyzację, radio z CD i MP3, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby. Sporo tego.
Mitsubishi ASX Inform 1,6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,4 s i osiąga prędkość maksymalną 183 km/h, spalając średnio 6,0 l benzyny na 100 km. Za takie auto, już po rabacie, trzeba zapłacić zaledwie 65 300 zł. Za 70 990 zł, a więc nieco więcej, dostępne będzie Mitsubishi ASX w wersji Invite, które poza wyposażeniem Inform będzie miało także 16-calowe alufelgi, tapicerkę Premium, przednie światła przeciwmgłowe, czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację czy tempomat.
Najbogatsza wersja wyposażenia Intense, w przypadku silnika benzynowego, kosztuje 76 390 zł, a poza wyposażeniem odmian Inform oraz Invite na liście gadżetów znajdują się m.in. elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka boczne, przyciemniane tylne szyby, zestaw głośnomówiący Bluetooth, reflektory ksenonowe czy 17-calowe felgi aluminiowe.
Mitsubishi Lancer 1,6 Mivec Invite – daleko od sportu [test]
W wersjach Invite oraz Intense Mitsubishi ASX dostępne jest także z jednostką wysokoprężną o pojemności 1,8 l, napędem na cztery koła oraz sześciobiegową manualną skrzynią. Takie auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 10 s oraz rozpędza się do blisko 200 km/h, spalając średnio jedynie 5,7 l oleju napędowego na 100 km. Za 150-konnego diesla pod maską Mitsubishi ASX trzeba zapłacić w wersji Invite 92 390 zł, a w przypadku topowej Intense 97 890 zł.