seat-toledo-2013-2-22948-99dbd91,0,790,0,0

Seat powrócił z modelem Toledo do korzeni. Nowa generacja tego modelu to znów kompaktowy, ale pojemny sedan. W parze z tymi cechami idzie też przystępna cena. Co za nią dostaniemy?

Ceny Seata Toledo zaczynają się od 50 300 zł. W tej kwocie otrzymujemy poziom wyposażenia Entry, silnik 1.2 TSI o mocy 90 KM i ręczną, 5-biegową przekładnię. Hiszpański producent oferuje jeszcze odmiany Reference, Style, Style Advanced i FR-line. Jedynie podstawowa ograniczona jest do wyboru jednej, wyżej wymienionej jednostki napędowej.

W pozostałych wersjach oferowane są jeszcze: 1.2 TSI 110 KM z 6-biegową skrzynią ręczną (od 62 200 zł z Reference), 1.4 TSI o mocy 125 KM z 7-biegowym DSG i systemem Start/Stop (od 69 000 zł z Reference), 1.4 TDI o mocy 90 KM z ręczną skrzynią 5-biegową (od 67 500 zł z Reference), identyczny diesel z Start/Stop i 6-biegowym automatem DSG (od 73 700 zł z Reference) oraz 1.6 TDI o mocy 115 KM z 5-biegowym manualem (od 70 700 zł z Reference).

seat-toledo-2013-6-22948-99b85f9,0,790,0,0

Tak więc najważniejsze pytania dotyczą zawartości odmian Entry i Reference. Układy bezpieczeństwa oferowane w Seacie Toledo są w większości standardem dla wszystkich wersji. Jedynie system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania dostępny jest jedynie w Style i Style Advanced. Wymagana dopłata wynosi 1240 zł. Za 1620 zł dostaniemy też alarm z funkcją SAFE i dodatkowym składanym kluczykiem.

Większe różnice widać w przypadku opcji związanych z komfortem. Entry i Reference w standardzie mają na pokładzie elektrycznie sterowane szyby z przodu. Elektryka z tyłu jest niedostępna w Entry. W Reference za sterowanie drugą parą szyb dopłacimy 826 zł. W przeciwieństwie do Entry, Reference ma w standardzie elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Na pokładzie tej bogatszej odmiany dostaniemy także centralny zamek z pilotem. Entry również ma tę funkcję w standardzie, ale nie jest ona sterowana zdalnie.

Największym minusem Entry jest brak klimatyzacji. Wymaga ona dopłaty w wysokości 3753 zł. W Reference dołożymy dodatkowe 1728 zł tylko jeśli będziemy chcieli dysponować układem klimatyzacyjnym automatycznym z chłodzonym schowkiem. W Reference w standardzie dostaniemy także komputer pokładowy z termometrem zewnętrznym.

seat-toledo-2013-14-2294-80fe0b7,0,790,0,0

Jeśli zdecydujemy się na wersję Entry, nie będziemy mieli możliwości dokupienia do auta tempomatu, systemu wykrywania zmęczenia i przednich świateł przeciwmgłowych z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, które wchodzą w skład pakietu Comfort Drive. W wersji Reference wymaga on dopłaty w wysokości 1278 zł. W pozostałych wersjach jest standardem, podobnie jak klimatyzacja automatyczna.

Wszystkie poziomy wyposażenia wymagają dopłaty za pakiet zimowy. W jego skład wchodzą podgrzewane fotele, podgrzewany zbiornik z płynem do spryskiwaczy oraz spryskiwacze reflektorów. Cena dla wszystkich wersji jest taka sama i wynosi 1580 zł.

Odmiany Entry i Reference pozbawione są możliwości zamówienia czujników parkowania z przodu oraz kamery cofania. Jedynie w Reference istnieje możliwość dokupienia sensorów na tył. Komplet czujników oferowany jest w standardzie w wersji Style Advanced.

W kwestii multimediów wersja Reference jest również wyraźnie lepszym wyborem niż Entry. Już w standardzie dostajemy 5-calowy ekran dotykowy z radiem, złączem USB, AUX-IN oraz SD. W odmianie podstawowej wymaga to dopłaty w wysokości 3753 zł. System nawigacyjny dostaniemy dopiero od poziomu Style. Kosztuje on 2602 zł.

seat-toledo-2013-15-2294-d641f3f,0,790,0,0

Osoby szukające zaawansowanych rozwiązań oświetleniowych, powinny wybrać co najmniej poziom wyposażenia Style. To od niego wzwyż Seat oferuje w Toledo pełne światła LED z funkcją Highway Assist. Kosztują one 4951 zł. Tylne oświetlenie diodowe jest standardem w Style Advanced i FR-line.

Jak widać Seat Toledo jest samochodem, który każdy może skonfigurować dla siebie. Odmiana Reference jest absolutnie wystarczająca, bo zawiera wszystko, co niezbędne, by podróżować komfortowo. Klienci oczekujący nowoczesnych rozwiązań z wysokiej półki również dobiorą opcje dla siebie dzięki szerokiemu wachlarzowi dodatków oraz już w standardzie bogato wyposażonym odmianom Style Advanced i FR-line.

Wypróbuj ten samochód podczas jazdy testowej!

Poprzedni wpis Następny wpis