Seat powrócił z modelem Toledo do korzeni. Nowa generacja tego modelu to znów kompaktowy, ale pojemny sedan. W parze z tymi cechami idzie też przystępna cena. Co za nią dostaniemy?
Ceny Seata Toledo zaczynają się od 50 300 zł. W tej kwocie otrzymujemy poziom wyposażenia Entry, silnik 1.2 TSI o mocy 90 KM i ręczną, 5-biegową przekładnię. Hiszpański producent oferuje jeszcze odmiany Reference, Style, Style Advanced i FR-line. Jedynie podstawowa ograniczona jest do wyboru jednej, wyżej wymienionej jednostki napędowej.
W pozostałych wersjach oferowane są jeszcze: 1.2 TSI 110 KM z 6-biegową skrzynią ręczną (od 62 200 zł z Reference), 1.4 TSI o mocy 125 KM z 7-biegowym DSG i systemem Start/Stop (od 69 000 zł z Reference), 1.4 TDI o mocy 90 KM z ręczną skrzynią 5-biegową (od 67 500 zł z Reference), identyczny diesel z Start/Stop i 6-biegowym automatem DSG (od 73 700 zł z Reference) oraz 1.6 TDI o mocy 115 KM z 5-biegowym manualem (od 70 700 zł z Reference).
Tak więc najważniejsze pytania dotyczą zawartości odmian Entry i Reference. Układy bezpieczeństwa oferowane w Seacie Toledo są w większości standardem dla wszystkich wersji. Jedynie system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania dostępny jest jedynie w Style i Style Advanced. Wymagana dopłata wynosi 1240 zł. Za 1620 zł dostaniemy też alarm z funkcją SAFE i dodatkowym składanym kluczykiem.
Większe różnice widać w przypadku opcji związanych z komfortem. Entry i Reference w standardzie mają na pokładzie elektrycznie sterowane szyby z przodu. Elektryka z tyłu jest niedostępna w Entry. W Reference za sterowanie drugą parą szyb dopłacimy 826 zł. W przeciwieństwie do Entry, Reference ma w standardzie elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Na pokładzie tej bogatszej odmiany dostaniemy także centralny zamek z pilotem. Entry również ma tę funkcję w standardzie, ale nie jest ona sterowana zdalnie.
Największym minusem Entry jest brak klimatyzacji. Wymaga ona dopłaty w wysokości 3753 zł. W Reference dołożymy dodatkowe 1728 zł tylko jeśli będziemy chcieli dysponować układem klimatyzacyjnym automatycznym z chłodzonym schowkiem. W Reference w standardzie dostaniemy także komputer pokładowy z termometrem zewnętrznym.
Jeśli zdecydujemy się na wersję Entry, nie będziemy mieli możliwości dokupienia do auta tempomatu, systemu wykrywania zmęczenia i przednich świateł przeciwmgłowych z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, które wchodzą w skład pakietu Comfort Drive. W wersji Reference wymaga on dopłaty w wysokości 1278 zł. W pozostałych wersjach jest standardem, podobnie jak klimatyzacja automatyczna.
Wszystkie poziomy wyposażenia wymagają dopłaty za pakiet zimowy. W jego skład wchodzą podgrzewane fotele, podgrzewany zbiornik z płynem do spryskiwaczy oraz spryskiwacze reflektorów. Cena dla wszystkich wersji jest taka sama i wynosi 1580 zł.
Odmiany Entry i Reference pozbawione są możliwości zamówienia czujników parkowania z przodu oraz kamery cofania. Jedynie w Reference istnieje możliwość dokupienia sensorów na tył. Komplet czujników oferowany jest w standardzie w wersji Style Advanced.
W kwestii multimediów wersja Reference jest również wyraźnie lepszym wyborem niż Entry. Już w standardzie dostajemy 5-calowy ekran dotykowy z radiem, złączem USB, AUX-IN oraz SD. W odmianie podstawowej wymaga to dopłaty w wysokości 3753 zł. System nawigacyjny dostaniemy dopiero od poziomu Style. Kosztuje on 2602 zł.
Osoby szukające zaawansowanych rozwiązań oświetleniowych, powinny wybrać co najmniej poziom wyposażenia Style. To od niego wzwyż Seat oferuje w Toledo pełne światła LED z funkcją Highway Assist. Kosztują one 4951 zł. Tylne oświetlenie diodowe jest standardem w Style Advanced i FR-line.
Jak widać Seat Toledo jest samochodem, który każdy może skonfigurować dla siebie. Odmiana Reference jest absolutnie wystarczająca, bo zawiera wszystko, co niezbędne, by podróżować komfortowo. Klienci oczekujący nowoczesnych rozwiązań z wysokiej półki również dobiorą opcje dla siebie dzięki szerokiemu wachlarzowi dodatków oraz już w standardzie bogato wyposażonym odmianom Style Advanced i FR-line.