Zaledwie kilka dni temu mieliśmy okazję prezentować w salonie Euromobil wspaniałe motoryzacyjne ciacho jakim jest Giulia GTA. Obecnie informujemy, że wszystkie 500 ekskluzywnych egzemplarzy z projektu GTA ma już swoich nabywców
Alfa Romeo Giulia GTA stała się pod każdym względem samochodem kolekcjonerskim.
Najpierw była prezentacja dla przedstawicieli międzynarodowych mediów. Błyskawicznie potem 500 numerowanych egzemplarzy modelu Alfy Romeo Giulia GTA zostało wyprzedanych. Jest to sukces komercyjny na skalę międzynarodową, w którym swój udział mieli Klienci z całego świata, w tym licznie z Chin, Japonii czy Australii. 6 sztuk z tej limitowanej serii trafi do Klientów w Polsce.

To historia o prawdziwej pasji. Projekt o silnym zabarwieniu emocjonalnym stworzyli pasjonaci nie tylko marki, ale samochodów sportowych w ogóle. Z okazji 110. rocznicy swojego powstania Alfa Romeo postanowiła złożyć hołd swoim fanom. Wybór znakomity: Giulia GTA z 1965 roku. Jeden z najbardziej kultowych i udanych samochodów w historii marki.
PREZENTACJA MODELU W EUROMOBIL
Projekt inspirowany Giulią GTA z 1965 roku
Ówczesny zespół wyścigowy Autodelta opracowywał w Balocco model GTA z 1965 r. Grupa inżynierów i mechaników pracowała w godzinach nadliczbowych nad projektem, który uczynił z kultowego auta prawdziwy samochód „torowy”. Podobnie nad projektem pracował obecny zespół, który stworzył aktualną Giulię GTA. Z takim punktem wyjścia musiał, po prostu musiał, na nowo zapisać chwalebny rozdział w historii Alfy Romeo. Zaangażowani w prace rozwojowe inżynierowie i mechanicy dopracowywali projekt o kryptonimie „Potwór” w tych samych miejscach, w których powstawała Giulia GTA ’65. Na cześć tego samego „ducha” GTA nosi dziś z dumą tę samą historyczną plakietkę Autodelty. W 1965 roku powstało 500 egzemplarzy Giulii GTA, bo to liczba wymagana do uzyskania homologacji sportowej w kategorii Turismo Group 2. I podobnie teraz, taka sama liczba ekskluzywnych egzemplarzy była zarezerwowana dla prawdziwych fanów marki.

Technika ponad pół wieku później
Na tym jednak podobieństwa się nie kończą. Dotyczą one również technicznej strony projektu Giulia GTA. Jeśli chodzi o zmniejszenie masy, w obydwu samochodach zastosowano ultralekkie materiały. Wykonane są z nich takie elementy, jak: klamki wewnętrznych drzwi, tylne szyby z poliwęglanu i felgi. Te ostatnie w GTA z 1965 roku wykonane były ze stopu magnezu, natomiast teraz felgi aluminiowe wyróżniają się specjalnym designem inspirowanym Formułą 1 z pojedynczą centralną śrubą mocującą, zastosowaną po raz pierwszy w sedanie. Na uwagę zasługują lekkie materiały, z których wykonano nadwozie. Różne, bo inne mamy czasy: Peraluman 25 w GTA 1965 i szerokie zastosowanie włókna węglowego w obecnym modelu.
Kolejne podobieństwa? Projektanci poprawili aerodynamikę. Miedzy innymi dzięki temu, że zastosowali dodatkowe wloty powietrza. W obu modelach. Ponad pięćdziesiąt lat temu ta dziedzina nie była jeszcze tak rozwinięta. A podczas projektowania obecnego modelu GTA, konstruktorzy mogli skorzystać ze współpracy z Sauber Engineering i jej 50-letniego doświadczenia w sportach motorowych. Zespół Sauber Engineering aktywnie uczestniczył w poszczególnych etapach projektowania, prototypowania i produkcji odpowiednich komponentów. Korzystał przy tym z własnego tunelu aerodynamicznego, jednego z najnowocześniejszych w Europie.

Namaszczona przez najlepszych
Ostatnie podobieństwo między dwoma modelami polega na wsparciu przy dopracowaniu osiągów udzielonym przez profesjonalistów. Byli to kierowcy rajdowi Teodor Zeccoli i Andrea de Adamich, którzy odnieśli największe sukcesy za kierownicą pierwszej Giulii GTA oraz dwóch kierowców z zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN F1, Antonio Giovinazzi i Kimi Räikkönen. Druga dwójka brała aktywny udział w sesjach testowych na torze. I podczas tychże udzielała cennych wskazówek dotyczących komponentów aerodynamicznych i właściwości jezdnych pojazdu.
Odniesienie się do przeszłości, spójność prac z historią modelu i marki umożliwiły zachowanie charakterystycznego elementu będącego od zawsze znakiem rozpoznawczym samochodów Alfy Romeo. To oczywiście funkcjonalne piękno i unikatowy design, oparte na umiejętnym połączeniu formy i funkcji. W założeniu Alfy Romeo, styl samochodu musi odpowiadać kanonowi piękna wykraczającemu poza ramy czasowe. Jednocześnie należały zachować funkcjonalność wspierającą jego możliwości aerodynamiczne i mechaniczne. Zasada ta znajduje swój pełny wyraz właśnie w nowej wersji modelu Giulia GTA.