Jak dowiodły niedawne badania, internauci twierdzą, że Alfa Romeo Tonale jest sexi. Dla wielu osób najbardziej seksowne brzmienie silnika to brzmienie diesla. Jeśli zatem połączyć cudowną sylwetkę i charakter z seksownym głosem, to Alfę Tonale diesel pozostanie uznać za jeżdżący obiekt pożądania. Ponieważ konfigurator jest gotowy i lista zamówień została otwarta, można już przystąpić do jego zaspokajania.
Termin „wartość rezydualna” zwykłym śmiertelnikom nie brzmi seksownie, ale inaczej jest z klientami biznesowymi i menadżerami flot. Ich wartość rezydualna przyciąga niczym włoskie lody (niekoniecznie carpigiani) w upalny dzień. Także ten element był ważny dla producenta.
Tonale diesel w cenie wersji benzynowej
Hybrydowe wersje Alfy Romeo Tonale o mocach 130 KM i 160 KM szybko przekonały do siebie klientów. W ciągu zaledwie trzech miesięcy zamówili oni już ponad trzy tysiące samochodów. Czy na podobny sukces może liczyć także Tonale diesel? Łukasz Wojda, doradca w salonie Euromobil jest przekonany, że grono miłośników silników wysokoprężnych jest dostatecznie duże, by tak się stało. Ale oczywiście jego zdaniem klienci w większym stopniu niż sexi brzmieniem silnika będą kierować się jego efektywnością.
Pod maską Tonale diesel mamy silnik o pojemności 1,6 litra, który generuje 130 KM mocy i osiąga 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z dwusprzęgłową skrzynią biegów (TCT), co przekłada się na zwiększoną dynamikę i przyjemność z jazdy. Zatem wraz z typowymi zaletami Alfy Romeo otrzymamy bonus w postaci zmniejszonego zużycia paliwa. Dodatkowa atrakcyjna korzyść: Cena Tonale diesel jest taka sama, jak wersji benzynowej (miękkiej hybrydy) o mocy 130 KM. Obie wersje kosztują 157 000 złotych. Każdy, kto choćby trochę zna rynek, wie, że wersje dieslowskie są zazwyczaj o kilkanaście tysięcy droższe.
Pełny cennik i specyfikację wyposażenia można pobrać tu.
Tonale diesel kręci menadżerów flot
Silniki diesla stale cieszą się dużą popularnością szczególnie wśród klientów biznesowych. A firmowy (służbowy) może przecież mieć swój niepowtarzalny urok, styl i zapach legendy. Tonale diesel może więc być miłym benefitem dla pracowników pokonujących długie dystanse. Natomiast w związku z niskim spalaniem jawi się jako samochód pożądany przez menedżerów flot oraz indywidualnych przedsiębiorców, którzy sami pokonują długie dystanse. Ponieważ obie grupy kręci wspomniana wcześniej wartość rezydualna i o tę producent zadbał.
Alfa Romeo Tonale jako pierwszy model na świecie, zadebiutował z technologią niewymiennego tokena (NFT). Gwarantuje on niemodyfikowalny zapis najważniejszych informacji o samochodzie – od przebiegu i przeglądów okresowych po ewentualne wypadki. Te informacje bardzo korzystnie przekładają się na wartości rezydualne i koszty wynajmu.
Jednocześnie z wprowadzeniem na rynek samochodu Stellantis przygotował różne oferty finansowania i najmu auta. Produkty FCA Bank i FCA Leasing w ich różnorodności łączy jedno – minimalizacja formalności i możliwość załatwienia ich zdalnie, bez wychodzenia z domu.
Interesująca dla przedsiębiorców będzie też z pewnością oferta wynajmu długoterminowego Leasys, ze stałą miesięczną ratą. Wszystkie wersje Alfy Romeo Tonale są dostępne w ofercie Smart Renting. Jej zaletą jest elastyczność – możemy wybrać wysokość wpłaty wstępnej, okres finansowania, deklarowany przebieg oraz zakres usług zawartych w racie. Dodatkowo po zakończeniu umowy mamy możliwość wyboru, czy chcemy samochód zatrzymać, czy zwrócić do Leasys, czy też wymienić na nowy. Tu musimy napisać, jakby to promocyjnie nie brzmiało, że Tonale diesel jest dostępne w ofercie Smart Renting z 5% opłatą wstępną już od 1999 zł netto miesięcznie. W racie mamy zawartą także usługę assistance i samochód zastępczy.
Mimimum słów, maksimum wyposażenia i techniki
Wersje wyposażenia – Super, Sprint oraz Ti – w jakich oferowana jest Alfa Tonale diesel, nie są zwykłymi poziomami tak zwanego wypasu. Każdy z nich ma jasno określoną charakterystykę. Wersją Super wchodzimy do wyjątkowego doświadczania Alfy Romeo, stajemy się „Alfistami”. Wersja Sprint ma wiele elementów podnoszących sportowy charakter samochodu. Z kolei wersja Ti, która podkreśla elegancję i wyrazisty charakter Tonale przypadnie do gustu miłośnikom najwyższej jakości ekskluzywnych rozwiązań.
Na dynamikę jazdy Tonale, dynamikę wchodzenia w zakręty, bezpieczeństwo i komfort wpływa najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie (13,6:1). Ponadto jako jedyny model w tej klasie samochód jest wyposażony w zintegrowany układ hamulcowy (IBS) i stałe zaciski Brembo, z czterema tłoczkami i samowentylowanymi tarczami z przodu oraz pełnymi tarczami z tyłu. W związku z tym kierowca zyskuje doskonałą skuteczność hamowania. Nowa Alfa Romeo Tonale diesel ma w standardzie samoblokujący mechanizm różnicowy Alfa Romeo „Dynamic Torque Vectoring” (dynamiczna kontrola momentu obrotowego). Selektywne tłumienie częstotliwości zapewnia zawieszenie FSD „Frequency Selective Damping”. Na obu osiach ma ono architekturę typu MacPherson, o specyficznej, charakterystycznej geometrii i kątach.
Tak, Alfa Romeo Tonale diesel kręci nie tylko dynamiką wkręcania na obroty.
Radek Pszczółka