Każdy, kto samochodem elektrycznym albo hybrydą plug-in odbywa nawet krótsze podróże, a nie jeździ tylko dookoła komina chciałby żeby… Żeby nie musieć mieć w smartfonie aplikacji na przykład pięciu operatorów stacji ładowania. Pięciu, to skromny przykład z mojego osobistego doświadczenia, a skromny, gdyż do rekordzistów wiele mi brakuje. Oczywiście wszyscy mamy swoje ulubione stacje ładowania – bo tańsze, bo po drodze – ale w trasie możliwości wyboru niedogodnie maleją. Jeśli na przykład ładowarka przy hotelu należy do sieci, której aplikacji albo karty jeszcze nie mamy, to instalujemy kolejną apkę. W przypadku Volvo sytuacja się zmienia, bo wystarczy nam aplikacja Volvo Cars. Dostęp do ładowarek i płatności za ładowanie samochodów będę dla kierowców w Europie o niebo wygodniejsze niż dotychczas. Wszystko za sprawą rozpoczętej wczoraj partnerskiej współpracy Volvo Cars z Digital Charging Solutions – jednym z największych multioperatorów usług ładowania.
Piszę jeszcze w czasie przyszłym, bo usługa ma być w pełni dostępna dla europejskich kierowców do końca listopada.
Rozwiązanie na ładowanie – Digital Charging Solutions
Wydaje się, że stacji ładowania jest wiele, ale kiedy chce się skorzystać w potrzebie, to – jak w życiu – brakuje. Ta zajęta, tamta bez kabla albo z innym gniazdem, a tej nie znam, to znaczy nie mam obsługującej ją aplikacji. Dostęp do ładowarek to jedno, a swoboda korzystania z nich i płacenia to drugie. A jeszcze jeśli ktoś użytkuje samochód na firmę, to dochodzą mu faktury od każdego z operatorów. W Volvo koniec z tym, bo aplikacja Volvo Cars zostaje wzbogacona o dostęp do Digital Charging Solutions. Dzięki temu użytkownicy elektrycznych Volvo uzyskają większą wygodę korzystania z większej liczby sieci i publicznych punktów ładowania samochodów. Dostęp do wygodnego ładowania, jaki zapewni aplikacja Volvo Cars, już wkrótce ucieszy właścicieli Volvo C40 i Volvo XC40 Recharge. A niebawem oczywiście także pierwszych szczęśliwców, którzy już złożyli zamówienia na najnowsze elektryczne Volvo EX30 oraz Volvo EX90.
Rozwiązanie ma oczywiście zasięg europejski, jak aplikacja Volvo Cars. Na dziś obejmuje sieci ponad tysiąca (!) różnych operatorów liczące łącznie aż 590 000 publicznych ładowarek w trzydziestu krajach Europy. Proszę zwolnić mnie z odpowiedzi na pytanie, kiedy rozwiązanie wdrożą polskie spółki skarbu państwa – operatorzy sieci Tauron oraz Orlen Charge. A one stacji ładowania trochę mają i potencjał rozwoju też. Oczywiście bardzo cennym jest fakt, że z zalet aplikacji Volvo i z Digital Charging Solutions możemy korzystać podczas podróży zagranicznych. Częściej jednak będziemy korzystać z sieci w kraju. Wszędzie sieci będą się rozwijać i nie muszę dodawać, że Digital Charging Solutions będzie za tym rozwojem automatycznie nadążać.
Nastawienie na ułatwianie – aplikacja Volvo Cars
Nasz wpis na blogu sprzed trzech lat dowodzi, że aplikacja Volvo Cars kolejny raz ułatwia ładowanie elektryków w całej Europie. Teraz jeszcze pełniej, a wszystko zgodnie z zapewnieniem, jakie złożyła Julia Sandén, kierująca procesami ładowania w Volvo Cars. Marka zobowiązała się do ciągłego udoskonalania oferty związanej z łatwym dostępem do ładowarek, zarówno przez klientów indywidualnych, jak i biznesowych. I to właśnie robi.
Niezależnie od nawiązania współpracy z Digital Charging Solutions, aplikacja Volvo Cars wzbogaci się o cztery nowe funkcje. Pierwszą z nich jest funkcja Plug & Charge, kompatybilna z flagowym w pełni elektrycznym SUV-em Volvo – modelem EX90. Upraszcza ona procedurę korzystania z ogólnodostępnych ładowarek i eliminuje konieczność złożonych transakcji zapewniając obsługę płatniczą całego procesu. Kolejna funkcja to zdalne sterowanie ładowaniem. Aplikacja Volvo Cars daje użytkownikom większą elastyczność i kontrolę nad procesem ładowania, bo mogą go teraz zdalnie uruchamiać i kończyć. Klientów biznesowych szczególnie ucieszy miesięczne fakturowanie i odrębne konta dla kierowców firmowych. Ta nowa funkcjonalność pozwala na utworzenie kont dla użytkowników aut firmowych do celów rozliczeń podatkowych i fakturowania firmowego. I ostatnie udogodnienie, ale bardzo ważne – oferty abonamentowe. Korzystanie z ofert abonamentowych w ogólnodostępnej sieci pozwoli klientom uzyskać preferencyjne ceny na stacjach ładowania dużej mocy. Oferty te będą ze zrozumiałych względów różne dla różnych rynków krajowych.
Radek Pszczółka
Zdjęcia: Volvo Cars