Wybierz markę

Po zimowej przerwie i małym zastoju na rynku motoryzacyjnym na łamy wraca skrót informacji na temat poszczególnych marek dystrybuowanych przez Polską Grupę Dealerów. Dzisiaj przedstawię Wam ostatnie wieści z frontu dotyczące marki Fiat.

Pod koniec grudnia zeszłego roku Fiat poinformował prasę motoryzacyjną o tym, że na europejskim rynku wkrótce pojawi się usportowiony w zakresie stylistyki model 500S. Miałby on być czymś pomiędzy standardowymi wersjami a dużo mocniejszymi odmianami przygotowywanymi przez Abarth. Gama silnikowa nie zmieni się, a samo auto zostanie wyposażone w przestylizowane zderzaki, listwy progowe czy spoiler. Wokół przyciemnionych szyb pojawią się czarne obramowania. W środku zmiany mają się ograniczyć do lekko zmienionych foteli, kierownicy i lewarka zmiany biegów.

Fiat 500 0,9 TwinAir Lounge – więcej niż modny [test]

Taka wersja ma przyciągnąć do salonów przede wszystkim młodszych odbiorców, którym zależy na agresywniejszej stylizacji auta. Najmocniejsza obecnie wersja dostępna w Polsce to silnik benzynowy o pojemności 1,4 l i okrągłej mocy 100 KM. Tym, którzy chcą więcej ognia pod prawą stopą, polecam zakup uzależniającego Abartha.

Fiat 500S

Na początku stycznia pojawiła się oficjalna informacja, że Fiat planuje dalsze przejęcia akcji amerykańskiego Chryslera. Wydatek rzędu 198 milionów dolarów pozwoliłby podnieść udziały koncernu Fiat z 61,7 do 65%. Włoski producent bardzo prężnie działa na rynku amerykańskim.

Fiat Ducato Multijet 150 furgon 30 – życie dostawcy [wideotest]

Ostatnie posunięcie to wprowadzenie na rynek USA modelu Fiat Ducato pod nazwą Ram Promaster z benzynowym silnikiem Pentastar V6 o pojemności 3,6 l, generującym 284 KM mocy i 352 Nm momentu obrotowego. Czy takie auto dostawcze przypadnie Amerykanom do gustu? To zweryfikuje czas, ale tak paliwożerna jednostka zasilana benzyną raczej nie sprawdziłaby się w Europie.

Ram Promaster

Fiat szuka możliwości rozwoju w każdym kierunku, co widać również po późniejszych pogłoskach na temat stworzenia nowej marki pod skrzydłami Fiata, który zajęłaby się projektami typowo budżetowych samochodów, mających stanowić konkurencję dla rumuńskiej Dacii czy japońskiego Datsuna. Popyt na tanie auta wciąż rośnie i coraz więcej producentów rozważa otwarcie takich dywizji. Nie podano jednak niestety żadnych szczegółów dotyczących nowej marki.

W pierwszej połowie lutego za sprawą publikacji w dzienniku “Rzeczpospolita” wróciła sprawa tyskiej fabryki Fiata i przyszłości tamtejszej produkcji modelu 500, która przy kolejnej generacji auta miała zostać rzekomo przeniesiona do Serbii. Okazało się, że produkcja pięćsetki w Tychach zostanie podtrzymana, a dodatkowo z taśm zjeżdżać będą też nowe wersje przystosowane do sprzedaży na rynku USA, gdzie najmniejszy z Fiatów zaczyna rozwijać skrzydła. Dotychczas rzecznicy Fiata i Chryslera nie przedstawili oficjalnego stanowiska na temat produkcji nowej generacji modelu 500 w Polsce, ale wszystko wskazuje na to, że tak właśnie będzie.

Najświeższą wiadomością (z ostatnich dni) jest powiększenie gamy silnikowej dostępnego od niedawna na naszym rynku modelu 500L, czyli doroślejszej pięćsetki dla rodziny, w której Fiat pokłada wielkie nadzieje. W marcu w salonach pojawią się dwie nowe wersje silnikowe: dwucylindrowy TwinAir o pojemności 0,9 l i mocy 105 KM oraz wysokoprężny MultiJet II o pojemności 1,6 l, dostarczający na przednie koła również 105 KM. Wersja TwinAir ma pozwolić na rozpędzenie auta do 100 km/h w 12,3 s, a w przypadku MultiJet czas ten będzie o sekundę krótszy.

Fiat 500L

Teraz pozostaje nam tylko czekać na najnowsze wieści z targów w Genewie, która ruszają już za tydzień!

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!