
Końcówka roku 2012 była dla marki Mitsubishi okresem niemal całkowitego wyciszenia. Gdybym uwzględnił wyłącznie czas od grudnia 2012 do lutego 2013, mógłbym w tym miejscu postawić kropkę i zakończyć pisanie. Jednak tak jak u wszystkich producentów motoryzacyjnych wszystko zaczęło nabierać kolorów w okolicach marca, kiedy w branży pojawiło się magicznie hasło Geneva Motor Show 2013. Także w Mitsubishi coś zaczęło się wtedy dziać.
Zanim jednak rozpoczęły się szwajcarskie targi, w Polsce pod koniec lutego do sprzedaży wprowadzono model Pajero Sport, czyli crossovera z zamkniętym nadwoziem bazującego na popularnym pick-upie L200.
Nowe Pajero Sport wyposażono oczywiście w ten sam silnik co model L200, czyli zasilane olejem napędowym R4 o pojemności 2,5 l, generujące 178 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Klienci mają do wyboru przekładnię ręczną o pięciu przełożeniach lub pięciostopniowy automat INVECS-II, przekazujące siłę napędową na wszystkie koła przez układ Super Select 4WD.
Polska jest jedynym krajem Unii Europejskiej, w którym Pajero Sport trafiło do sprzedaży. Mitsubishi Motors Polska ustaliło cenę tego modelu w wersji podstawowej na poziomie 137 990 zł. Za bogatszą odmianę z przekładnią automatyczną trzeba dopłacić jeszcze 22 000 zł.

W przeciwieństwie do Pajero Sport bezcenne są dwa koncepty zaprezentowane przez Mitsubishi na początku marca w Genewie. Jeden z nich to CA-MiEV, czyli elektryczne miejskie auto segmentu B. To proekologiczny samochód napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 109 KM, zasilanym z litowo-jonowych akumulatorów o zasobie energetycznym 28 kWh. Takie połączenie ma pozwolić na pokonanie dystansu około 300 km na jednym ładowaniu. Przednionapędowy EV (Electric Vehicle) wyposażony został też w nowoczesny system, który w przypadku kradzieży czy wypadku drogowego może sam wysyłać stosowne e-maile pod odpowiednie adresy.

Drugim zaprezentowanym podczas Geneva Motor Show 2013 prototypem Mitsubishi był GR-HEV (pełna nazwa to Mitsubishi Concept GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck), postrzegany jako następca wspomnianego na początku L200. Ten samochód to innowacyjny pomysł na stworzenie użytkowej hybrydy do trudnych prac (ładowność samochodu to 1 tona). Zaprezentowany egzemplarz został wyposażony w podwójną kabinę pasażerską, co zaowocowało sporymi gabarytami (5420 x 1930 x 1775 mm przy rozstawie osi 3000 mm). W koncepcyjnym egzemplarzu zamontowano wysokoprężny silnik 2,5 Clean Diesel wspomagany przez zamontowany z przodu motor elektryczny wraz z przekładnią automatyczną przekazującą napęd na układ Super-All Wheel Control (S-AWC).
Jak to na imprezach motoryzacyjnych bywa, dziennikarze mogli porozmawiać z wysoko postawionymi pracownikami koncernu. Jeden z nich ostudził emocje miłośników modelu Pajero, informując, że kolejna generacja pojawi się na rynku najwcześniej w 2015 roku i będzie bardziej luksusowa od poprzednika.

Podczas targów w Genewie japoński producent wspomniał o kolejnym przygotowywanym koncepcie, który ujrzy światło dziennie na salonie samochodowym w Bangkoku. Będzie to kompaktowy sedan nazwany G4, napędzany 1,2-litrowym silnikiem MIVEC sprzężonym ze skrzynią bezstopniową CVT. Docelowo G4 w wersji produkcyjnej ma być samochodem globalnym, dostępnym na wielu rynkach świata.