W pierwszej połowie listopada firmy Fiat i Mitsubishi przedstawiły plany dotyczące nowych modeli kompaktowych, Hyundai zaprezentował nowego sedana, a Ford wiele zmodyfikowanych samochodów opracowanych na targi tuningowe SEMA Las Vegas.
Fiat
Fiat wyda miliard dolarów na wdrożenie do produkcji następców hatchbacka Bravo, sedana Linea i kombi Stilo MultiWagon (ten ostatni przestał być wytwarzany w 2008 r., Bravo od kilku miesięcy nie jest wytwarzane w Europie i jest wycofywane z kolejnych rynków naszego kontynentu). Auta będą produkowane w Turcji i mają zadebiutować w 2016 r. Będą bazować na platformie, która służy za podstawę dla Fiatów 500L i 500X oraz Jeepa Renegade.
Fiat Bravo jest wciąż produkowany i sprzedawany w Brazylii. Z myślą o tym kraju auto zostało poddane modernizacji. Brazylijskie Bravo ma zmienione zderzaki i grill. Wyposażenie zostało uzupełnione o system multimedialny z ekranem dotykowym, nawigacją GPS i możliwością wyświetlania obrazu z kamery cofania.
Podczas targów w Miami, które trwały od 7 do 16 listopada, miała miejsce premiera Fiata 500 w wersji Ribelle oraz Fiata 500L w specyfikacji Urbana Trekking. Ribelle ma dach, spojler i obudowy lusterek w kolorze czerwonym oraz przyciemnione światła.
Z kolei 500L Urbana Trekking wyróżnia się nadwoziem z czarnymi detalami oraz chromowanymi listwami i ciemnymi felgami w rozmiarze 17. cali. Samochód został wyposażony w system audio Beats z 6. głośnikami, subwooferem i 8-kanałowym wzmacniaczem.
Będąca częścią Fiat Chrysler Automobiles marka Mopar opracowała aż 100 różnego rodzaju akcesoriów dla Fiata 500X. Klienci będą mogli zamówić m.in. 18-calowe obręcze w różnych wzorach, naklejki na nadwozie, bagażniki dachowe, nowe obudowy kluczyków, dywaniki czy chromowane dodatki.
Ford
Ford przygotował we współpracy z tunerami szereg samochodów na SEMA Show. Na targach w Las Vegas można było obejrzeć m.in. pięć różnych wersji modelu Transit, w tym trzy z luksusowo wykończonymi wnętrzami. Do tego doszedł egzemplarz, który będzie służył za wóz bezpieczeństwa w amerykańskiej serii Formula DRIFT, a także uterenowiony Transit Vegas Off-Road Experience.
Ponadto na SEMA zostały zaprezentowane przerobione warianty SUV-a Ford Expedition. Bodaj najciekawszym był egzemplarz opracowany przy kooperacji z DUB Magazine, który otrzymał 26-calowe felgi, układ wydechowy Borla, system do wykrywania policyjnych radarów i trudny do odnalezienia schowek na cenne przedmioty.
Podczas targów tuningu nie mogło zabraknąć zmodyfikowanych Mustangów. Ford Racing pokazał model Mustang GT King Cobra przeznaczony do wyścigów typu drag, ze zmienionymi zawieszeniem, układem kierowniczym i silnikiem 2,3 EcoBoost (rozwijającym 600 KM).
W Las Vegas miał swoją premierę Ford Mustang w specyfikacji RTR. W związku z tym, że nowy Mustang to pierwsza generacja, która ma status samochodu globalnego, również po raz pierwszy RTR będzie dostępny poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą. Pojazd ma pod maską jednostkę V8 o pojemności 5,0 l. Seryjnie motor ten rozwija moc 435 KM, zaś w wersji RTR aż 725 KM.
Pozostając przy Mustangu, odmiana na rynki europejskie będzie miała zmienioną charakterystykę zawieszenia w stosunku do wersji amerykańskiej. Samochód ma być nieco bardziej miękki, ale nie ma to mieć wpływu na przyczepność.
Ford w pierwszej połowie listopada zaprezentował SUV-a o nazwie Everest. Bazuje on na Rangerze i cechuje się m.in. dużą ładownością wynoszącą 750 kg i możliwością ciągnięcia 3-tonowej przyczepy. Pojazd ma 225-milimetrowy prześwit. Kąt natarcia to 29 stopni, a zejścia 25 stopni. Auto może pokonywać brody o głębokości 800 mm. Do napędu może służyć 2-litrowy silnik EcoBoost lub diesle Duratorq TDCi o pojemności 2,2 i 3,2 l. Ford Everest będzie sprzedawany m.in. Chinach, Australii, Nowej Zelandii, RPA i Indiach.
Hyundai
Hyundai Aslan to nowy sedan, który w gamie południowokoreańskiego producenta będzie się plasował pomiędzy modelami Grandeur i Genesis. Stylistycznie nawiązuje do tej drugiej limuzyny. Samochód ma podwójne szyby, co poprawia wygłuszenie wnętrza. W skład wyposażenia wchodzą takie systemy, jak ostrzegający o możliwej kolizji czołowej, nieplanowanej zmianie pasa ruchu i wykrywający obiekty w martwym polu.
W palecie silnikowej Aslana znajdą się dwa benzynowe motory w układzie V6. Jednostka o pojemności 3,0 l rozwija moc 270 KM, zaś silnik o pojemności 3,3 l 294 KM. Nowy Hyundai będzie sprzedawany w Korei Południowej. Nie wiadomo czy będzie oferowany również w innych krajach.
Infiniti
Infiniti SYPNATIQ to projekt opracowany na konkurs Los Angeles Auto Show Design Challenge. Specjaliści japońskiej marki stworzyli wizję pojazdu z 2029 r., który mógłby brać udział w wyścigowym triatlonie. SYPNATIQ mógłby latać oraz przekształcać się w auto rajdowe lub wyścigowe.
Infiniti łączyłoby się bezpośrednio z mózgiem kierowcy. Interfejs opierałby się o technologię rozszerzonej rzeczywistości i hologramów 3D.
Mitsubishi
Mitsubishi w listopadzie 2013 r. ogłosiło, że podpisało porozumienie z koncernem Renault-Nissan w sprawie współpracy technologicznej. Teraz japoński producent podał więcej informacji na temat tego, jak będzie wyglądać kooperacja.
Mitsubishi wprowadzi do sprzedaży w USA i Kanadzie pod swoją marką model Renault Latitude, znany w Korei Południowej jako Samsung SM5. Ponadto wykorzysta jeden z samochodów Renault lub Nissana za bazę do stworzenia auta segmentu C, które stanie się następcą Lancera.
Nissan
Nissan rozszerza paletę silnikową nowego Qashqaia o benzynową jednostkę 1,6 DIG-T o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm. Motor będzie dostępny w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną i napędem przednim. Crossover z nowym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 s, rozwija maksymalną prędkość200 km/h i spala średnio 5,8 l/100 km.
Seat
Jak informowaliśmy w październiku, Seat szykuje się do wprowadzenia do swej gamy kilku crossoverów. Model o kompaktowych rozmiarach ma zadebiutować w 2016 r. i nawiązywać stylistycznie do konceptu IBX.
Samochód będzie bazował na platformie MQB Volkswagen Group. Seat już testuje prototypy auta. Jeden z egzemplarzy został sfotografowany podczas prób w austriackich Alpach.
Suzuki
Suzuki Jimny jest wytwarzane już od 16 lat. Producent z Hamamatsu nie zamierza wycofywać małej terenówki z oferty. Zamiast tego przeprowadziła kolejną modernizację auta.
Jimny z rocznika modelowego 2015 spełnia najnowsze normy dla pojazdów sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej. Samochód został wyposażony w czujnik ciśnienia w oponach oraz wskaźnik podpowiadający właściwy moment zmiany biegu.
Paleta lakierów została uzupełniona o zielony Khaki Green i srebrny Steel Silver. W katalogu pojawiły się nowe felgi 15-calowe i wzory tapicerek.