W drugiej połowie maja marki Hyundai i Nissan zaprezentowały nowe i zmodernizowane samochody.

Fiat

Szef Fiata Sergio Marchionne podczas wystąpienia w Brookings Institution stwierdził, że kierowana przez niego firma traci 14 000 dol. na każdym wyprodukowanym egzemplarzu modelu 500e. Nie jest to duże zaskoczenie.

Marchionne jeszcze przed wprowadzeniem tego elektrycznego auta do sprzedaży (jest oferowane w Stanach Zjednoczonych) mówił, że każda sztuka będzie Fiata dodatkowo kosztować 10 000 dol. Koszty wytwarzania pojazdów EV są wciąż wysokie, samochody na prąd – drogie, a popyt na nie mniejszy, niż przewidywano kilka lat temu.

Włoch przyznał, że napędzany 111-konnym silnikiem elektrycznym Fiat 500e powstał głównie po to, aby spełnić wymagania rządu USA związane z produkcją aut o zerowej emisji spalin.

Ford

Ford pierwsze zamówienia w Europie na nowego Mustanga zbierał podczas finału Ligi Mistrzów, który odbył się 24 maja. Klienci mogli składać rezerwacje od pierwszego do ostatniego gwizdka meczu pomiędzy Realem Madryt i Atlético Madryt.

Akcja zakończyła się wielkim sukcesem. Dostępnych było 500 Mustangów. Wszystkie rozeszły się w ciągu pierwszych 30 s rozgrywki. Chętnych było znacznie więcej, bo niemal 9500.

Hyundai

Na targach w południowokoreańskim Busan zadebiutował Hyundai Grandeur po liftingu (znany na niektórych rynkach jako Azera).

Samochód dostał nowy przedni zderzak, w którym zainstalowano światła przeciwmgielne LED. Zmienił się też grill. Auto jest o 10 mm dłuższe niż dotychczas. Przemodelowana została środkowa część deski rozdzielczej. Pojazd jest wyposażony w 8-calowy ekran dotykowy.

Podczas Busan Motor Show Hyundai pokazał też nową limuzynę AG. Producent nie podał danych technicznych samochodu. Wiadomo tylko, że napęd jest przekazywany na przednią oś. Auto powstało zgodnie z językiem stylistycznym Fluidic Sculpture 2.0. Hyundai AG ma wejść do sprzedaży w późniejszym okresie tego roku.

Infiniti

Infiniti wycofuje ze swojej oferty 5-litrowy, benzynowy silnik V8 o mocy 390 KM. Był on dostępny w QX70.

Firma tłumaczy to niskim zainteresowaniem wśród klientów, którzy wolą motory 6-cylindrowe, oszczędniejsze, ale również cechujące się dobrymi parametrami. Inna sprawa, że rezygnacja z V8 automatycznie obniża średnie wartości spalania i emisji szkodliwych substancji dla całej gamy Infiniti, co nie będzie zmuszać marki do budowy kolejnych samochodów hybrydowych.

Mitsubishi

W polskich salonach Mitsubishi pojawiło się Pajero Sport z rocznika modelowego 2014. Odmłodzony samochód dostał nowy zderzak. Zmieniła się też osłona chłodnicy i klosze lamp tylnych.

W katalogu pojawiły się nowe wzory felg, a także grafitowy lakier Titanium Grey Mica. Poprawiono materiały wykończeniowe we wnętrzu.

Mitsubishi Pajero Sport jest dostępne w Polsce w wersjach 2.5 DID Intense z manualną, 5-biegową skrzynią biegów (ceny od 119 990 zł) i Intense Plus z automatyczną przekładnią (od 141 990 zł).

Nissan

Nissan powraca do segmentu C z modelem Pulsar. Samochód ma trafić w gusta klientów z Europy. W związku z tym z wyglądu przypomina bestsellerowego crossovera Qashqai.

Nissan Pulsar ma się wyróżniać wyjątkowo przestronnym wnętrzem, w czym ma pomóc rozstaw osi wynoszący 2,7 m. W wyposażeniu ma się znaleźć pakiet Safety Shield, w którego skład wejdą m.in. asystent pasa ruchu, system obserwacji martwego pola lusterek i układ wykrywania obiektów dookoła pojazdu.

Gama silnikowa ma zostać przejęta z Qashqaia. Pod maską będzie mógł pracować nowy motor 1,2 DIG-T o mocy 115 KM. Pulsar będzie produkowany w Barcelonie, a do salonów zawita pod koniec roku.

Nissan zmodernizował coupé 370Z Nismo. Auto ma nowy zderzak wzorowany na tym z modelu GT-R. Inne są progi i tylny spojler. Do napędu służy silnik 3,7 V6, który rozwija moc 350 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 376 Nm.

Japoński producent poinformował, że w przyszłym roku będzie uczestniczył w wyścigu Le Mans. Nissan wystawi dwa egzemplarze GT-R LM Nismo. Pojazd ten będzie należał do topowej kategorii LMP1, ale na razie nie znamy jego parametrów technicznych.

Seat

Na wielki zlot fanów marek zrzeszonych w Volkswagen Group nad austriackim jeziorem Wörthersee Seat opracował koncept Ibiza Cupster. Samochód nie ma dachu.

W stosunku do seryjnej wersji fotele zostały osadzone o 80 mm niżej. Pod maską zamontowano 180-konny silnik o pojemności 1,4 l znany z Ibizy Cupra.

Suzuki

Suzuki prowadzi prace nad seryjną wersją prototypowego crossovera iV-4 znanego z ubiegłorocznych targów we Frankfurcie. Zamaskowany egzemplarz testowy został sfotografowany w Niemczech.

Auto ma pojawić się na rynku w 2015 r. Suzuki twierdzi, że produkcyjna odmiana iV-4 będzie się wyróżniać najniższą emisją dwutlenku węgla w segmencie.

Poprzedni wpis Następny wpis