Pierwsza połowa października obfitowała w premiery, a to za sprawą Paris Motor Show.
Fiat
Fiat zaprezentował w Paryżu crossovera 500X. Samochód w podstawowej wersji będzie miał napęd na przód, a pod maską silnik 1,4 Turbo MultiAir II o mocy 140 KM. W gamie znajdą się też diesle MultiJet II o pojemności 1,6 oraz 2,0 l i mocy odpowiednio 120 i 140 KM. Ten ostatni motor będzie można zamówić z 9-biegowym automatem i napędem na obie osie.
W późniejszy terminie do oferty dołączy benzynowa jednostka 1,6 e-TorQ o mocy 110 KM (napęd na przód) oraz wysokoprężna, 170-konna 1,4 Turbo MultiAir II (napęd na cztery koła). Na początku Fiat 500X będzie dostępny na niektórych rynkach w limitowanej do 2000 sztuk wersji Opening Edition, z wyposażeniem obejmującym m.in. automatyczną klimatyzację i 18-calowe felgi.
Fiat ponadto zaprezentował w październiku trzy egzemplarze modelu 500 z serii Couture. Mają pokazywać, że włoski samochód miejski jest jednym z symboli popkultury i można go dostosować do indywidualnych upodobań. Odmiany Comics i Camouflage to koncepty. Fiat 500 Ron Arad Edition, z wizerunkiem starej „pięćsetki” na boku, trafi do sprzedaży w listopadzie.
Ford
Zgodnie z tym, co pisaliśmy we wrześniowym podsumowaniu, Ford w Paryżu przedstawił nową generację vana S-MAX, a także zmodernizowane modele C-MAX i Grand C-MAX. Dla przypomnienia, S-MAX wyróżnia się nowoczesną stylizacją i przestronnym wnętrzem z fotelami drugiego i trzeciego rzędu chowanymi elektrycznie. W gamie znajdą się benzynowe silniki EcoBoost o pojemności 1,5 oraz 2,0 l i mocy 160 i 240 KM, a także diesel 2,0 TDCI w trzech wersjach: 120, 150 i 180 KM.
Fordy C-MAX i Grand C-MAX mają nową stylistykę przedniej części nadwozia. Obsługa została uproszczona, a benzynowy silnik 1,6 został zastąpiony przez 1,5 EcoBoost o mocy 150 bądź 180 KM.
W Paryżu zadebiutował Ford Edge w specyfikacji europejskiej. Do napędu crossovera będzie służył diesel 2,0 TDCI rozwijający 180 lub 210 KM.
Hyundai
Podczas Paris Motor Show swoją premierę miał nowy Hyundai i20. Samochód powstał w zgodzie z językiem stylistycznym Fluidic Sculpture 2.0.
W wyposażeniu będzie się mógł znaleźć system multimedialny z 7-calowym ekranem. Klienci będą mogli zamówić dach panoramiczny. W Europie Hyundai i20 będzie sprzedawany w czterech wersjach silnikowych.
Do wyboru będą motory benzynowe o pojemności 1,25 (75 i 84 KM) i 1,4 l (100 KM) oraz diesle o pojemności 1,0 (75 KM) i 1,4 l (90 KM). Ma do nich dołączyć 3-cylindrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa 1,0 generująca 120 KM.
Infiniti
Infiniti Q80 Inspiration było jednym z najbardziej efektownych samochodów na paryskim salonie. Koncept o długości 5025 mm został wyposażony w drzwi otwierane „pod wiatr” i całkowicie przeszklony dach.
Do napędu studyjnego fastbacka służy hybrydowy układ złożony z 3-litrowego silnika twin-turbo V6 i motoru elektrycznego. Prototyp dysponuje mocą 550 KM.
Infiniti przywiozło do Paryża także model QX70 S Design. Crossover wyróżnia się czarnymi detalami karoserii i ciemnymi felgami w rozmiarze 22. cali. Nie znamy dokładnej specyfikacji. Producent podał, że w palecie będą jednostki wysokoprężne i benzynowe, a auto pojawi się na wybranych rynkach Europy Zachodniej przed końcem roku.
Mitsubishi
Mitsubishi odsłoniło na Paris Motor Show model Concept-S, pokazujący, jak może zmienić się pod względem stylistycznym Outlander. Samochód ma całkiem inny przód w porównaniu do seryjnej odmiany SUV-a. Grill i światła układają się w kształt litery „X”.
Nissan
Kolejna paryska premiera to Nissan Pulsar w prototypowym wariancie Nismo. Samochód wygląda tak, jakby był gotowy do produkcji i najprawdopodobniej do niej trafi w bardzo podobnej formie.
Japoński hot-hatch ma poszerzone błotniki, zderzak z dużymi wlotami powietrza, nakładki na progi, spojler dachowy i centralnie osadzone końcówki układu wydechowego. Według pogłosek seryjna odmiana Pulsara Nismo będzie napędzana przez silnik 1,6 DIG-T o mocy ponad 200 KM.
Seat
Seat chwalił się podczas Paris Motor Show nową wersją Leóna ST. X-Perience ma w stosunku do standardowej odmiany kombi prześwit zwiększony o 15 mm.
Karoseria jest chroniona przez osłony z ciemnego tworzywa sztucznego. Za napęd uterenowionego kombi może odpowiadać silnik 1,8 TSI o mocy 180 KM, 110-konny diesel 1,6 TDI lub jeden z dwóch wariantów 2,0 TDI: 150 lub 184 KM. Seat León ST X-Perience ma napęd na obie osie wykorzystujący sprzęgło Haldex.
Suzuki
W Paryżu zadebiutowało nowe Suzuki Vitara. Samochód ma 4175 mm długości, 1775 mm szerokości i 1610 mm wysokości. Rozstaw osi to 2500 mm, a prześwit 185 mm.
W gamie znajdą się dwa silniki o pojemności 1,6 l. Zarówno motor benzynowy, jak i wysokoprężny rozwijają moc 120 KM. Różnica tkwi w momencie obrotowym. Jednostka benzynowa ma 156 Nm, zaś diesel 320 Nm.
Standardowo Vitara będzie miała napęd na przód. Układ układ ALLGRIP będzie dostępny za dopłatą. nowe Suzuki pojawi się w salonach na wiosnę 2015 r.