W drugiej połowie sierpnia nie brakowało premier nowych i odświeżonych samochodów sportowo-rekreacyjnych.

Fiat

Przez ostatnie dwa miesiące w mediach pojawiały się plotki mówiące o tym, że Volkswagen Group może przejąć Fiat Chrysler Automobiles. Oba koncerny ogłosiły jednak, że żadne rozmowy w tej sprawie nie były prowadzone.

Magazyn Autocar twierdzi, że coś było jednak na rzeczy. Volkswagen podobno rozważał kupno FCA, ale okazało się, że najpierw musi rozwiązać swoje problemy finansowe. Zyski ze sprzedaży samochodów marki Volkswagen spadają mimo tego, że popyt na auta z Wolfsburga jest coraz większy.

Firma zamierza ciąć koszty. Możliwe, że z gamy wypadną niszowe modele pokroju Scirocco, a nawet miejski up!. Niewykluczone, że po ustabilizowaniu sytuacji przedstawiciele Volkswagen Group i Fiat Chrysler Automobiles usiądą do rozmów. Gdyby koncerny się połączyły, stworzyłyby największą grupę motoryzacyjną w dziejach, z możliwością sprzedaży ok. 15 mln pojazdów rocznie.

Ford

W drugiej połowie sierpnia pojawiło się sporo informacji o nowym Fordzie Mustangu. Najważniejsza to ta, że rozpoczęła się produkcja muscle cara. Auto powstaje w fabryce Flat Rock w stanie Michigan. Mustang po raz pierwszy w historii będzie tzw. modelem globalnym. Będzie oferowany w ponad 120 krajach.

Ford rozpoczął testy Mustanga przystosowanego do ruchu lewostronnego. Wersja z kierownicą po prawej stronie będzie sprzedawana m.in. w Wielkiej Brytanii, Australii i Republice Południowej Afryki.

Portal Automotive News poinformował, że Mustanga będzie można wyposażyć w nową, automatyczną skrzynię o 10. przełożeniach. Powstaje ona we współpracy z koncernem General Motors, który w ramach umowy o kooperacji będzie dostarczał Fordowi 9-biegowe przekładnie automatyczne dla aut przednionapędowych.

Tak samo, jak Mustang poprzedniej generacji, również nowy będzie dostępny z pakietem akcesoriów RTR. W skład zestawu wejdą m.in. inny grill, spojler na tylnej klapie i dyfuzor w tylnym zderzaku.

Jak podaje Agencja Reutera, Ford szykuje pojazd mogący rywalizować z Toyotą Prius. Hybrydowy samochód ma zostać oparty o platformę C2, która będzie służyć także za bazę Forda Focusa IV. Auto ma zadebiutować w 2018 r.

Hyundai

Podobne do Forda plany ma również Hyundai. Trwają testy napędu hybrydowego dla modeli kompaktowych. Na razie działanie układu producent sprawdza przy wykorzystaniu i30. Możliwe, że poza standardowym autem segmentu C Hyundai wprowadzi na rynek minivana mogącego stawić czoła Toyocie Prius V.

W rozmowie z portalem Edmunds dyrektor generalny Hyundai Motor America zdradził, że producent z Korei Południowej rozważa wprowadzenie na rynek SUV-a klasy premium. Najprawdopodobniej byłby on bardziej luksusową odmianą Santa Fe.

Infiniti

Podczas Chengdu Auto Show zadebiutowało Infiniti ESQ. Jest to de facto Nissan Juke Nismo, ale wykończony w środku lepszymi materiałami. Do napędu samochodu służy benzynowy silnik 1,6 turbo o mocy 200 KM. Sprzedaż Infiniti ESQ rozpocznie się w październiku w Chinach. Pojazd raczej nie trafi na inne rynki.

Mitsubishi

Mitsubishi przeprowadziło lifting Pajero. Terenowy samochód dostał nowy grill z pionowymi listwami ciągnącymi się do samego dołu zmodyfikowanego zderzaka. Zmieniona została także obudowa koła zapasowego. Bogatsze wersje będzie można wyposażyć w światła do jazdy dziennej LED. Poprawiono wyciszenie wnętrza i materiały wykończeniowe, wśród których znalazło się m.in. drewno, a także metal.

Nissan

Nie milkną spekulację dotyczące modelu IDx, mającego bazować na dwóch prototypach zaprezentowanych w 2013 r. Koncepty wyróżniały się stylistyką retro.

Nissan podobno dalej ma w planach stworzenie stosunkowo niewielkiego i przystępnego cenowo coupé, ale możliwe, że design nie będzie nawiązywał do przeszłości. Według portalu Motoring obecnie przeważa opcja muskularnej i nowoczesnej karoserii. IDx mógłby przypominać studyjnego Nissana Sport Sedan. Pod maskę pojazdu może trafić 2-litrowy silnik o mocy ponad 180 KM.

Nissan podał dane techniczne 370Z Nismo z rocznika modelowego 2015 na rynki europejskie. Samochód jest napędzany przez silnik 3,7 V6 o mocy 350 KM. Jednostka będzie mogła współpracować wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. W USA i Kanadzie Nissan 370Z Nismo występuje także z 7-stopniowym automatem.

Seat

Seat przygotował pakiet Sub8 Performance dla Leona Cupra 280. W jego skład wchodzą m.in. tarcze hamulcowe o średnicy 370 mm z zaciskami Brembo, nakładki na progi w kolorze nadwozia oraz 19-calowe felgi w kolorze pomarańczowym lub czarnym. Nabywcy mogą się dodatkowo zdecydować na opony Michelin Pilot Sport Cup 2 i wyposażenie kompaktu w kubełkowe, podgrzewane fotele obite Alcantarą.

Suzuki

Suzuki przesłało do mediów pierwszą fotografię Vitary nowej generacji. Auto jest podobne do konceptu iV-4 znanego z zeszłorocznych targów we Frankfurcie.

Na razie o samochodzie wiadomo niewiele. Suzuki Vitara ma mieć inteligentny system napędu na cztery koła ALLGRIP i charakteryzować się niską emisją dwutlenku węgla. Pojazd zadebiutuje w październiku na salonie w Paryżu.

Poprzedni wpis Następny wpis