Sierpień był okresem oczekiwania na wrześniowe targi frankfurckie. Część producentów jeszcze przed salonem zdecydowała się podzielić informacjami na temat modeli, które zaprezentuje w Niemczech.
Fiat

U Fiata sierpień stał pod znakiem wersji specjalnych modelu 500 na rynki Ameryki Północnej. Odmiana GQ bazuje na kabriolecie, jest napędzana 160-konnym silnikiem 1,4, a wyróżnia się nowymi zderzakami i wnętrzem wykończonym skórą i Alcantarą. 500 Cattiva ma z kolei czarny dach, przyciemnione klosze świateł, 16-calowe felgi, a pod maską może pracować motor 1,4 o mocy 101 lub 135 KM.
Przedstawiciele koncernu Fiat-Chrysler ogłosili, że rezygnują z inwestowania w modele hybrydowe i elektryczne. Może się to zmienić, jeśli z badań rynkowych wyniknie, że zapotrzebowanie na tego typu pojazdy wzrasta, a klienci są skłonni wydać większe pieniądze na auta z drogimi napędami. Włosko-amerykański konglomerat skupi się na dieslach i mniejszych jednostkach benzynowych z turbodoładowaniem.
Ford
Ford zaprezentował w sierpniu odmłodzoną wersję rodzinnego vana C-Max w wersji z napędem hybrydowym. Auto wejdzie do sprzedaży w grudniu. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 5,4 l/100 km.
Na rynku amerykańskim wkrótce pojawi się Ford F-150 w odmianie STX SuperCrew, która w ofercie będzie się plasować tuż nad wersją podstawową XL. Charakteryzuje się ona bogatszym wyposażeniem w stosunku do pojazdu bazowego, ma na pokładzie m.in. klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i tempomat.
Pozostając przy pick-upach, Ford ogłosił, że w przyszłorocznym Dakarze wystawi dwa egzemplarze modelu Ranger z benzynowym silnikiem 5,0 o mocy 354 KM. Australijski oddział amerykańskiej firmy zaprezentował w sierpniu koncept Everest. Studium zapowiada 7-miejscowego SUV-a, który będzie dzielił wiele podzespołów z Rangerem.
Ponadto Ford pokazał zdjęcia prototypu S-Max. Koncept, który szerokiej publiczności zostanie przedstawiony we Frankfurcie, daje pojęcie o tym, jak będzie wyglądała druga generacja popularnego vana.
Hyundai
Najważniejszym sierpniowym wydarzeniem u Hyundaia była prezentacja nowego wcielenia modelu i10 (na razie internetowa, na oficjalny debiut trzeba poczekać do Frankfurt Motor Show). Auto jest o 80 mm dłuższe, 65 mm szersze i 50 mm niższe od poprzednika. Pojemność bagażnika wzrosła do 252 l.
Hyundai przeprowadził lifting Elantry (sprzedawanej na niektórych rynkach jako Avante). Zmieniono zderzaki, grill i światła. Wyposażenie zostało uzupełnione o wentylowane fotele, 3,5-calowy wyświetlacz OLED oraz system ułatwiający parkowanie – Smart Parking Assist System. W gamie silnikowej pojawi się diesel 1,6 z technologią start/stop. Silnik generuje maksymalnie 128 KM i 279 Nm momentu obrotowego.
W sierpniu pojawiły się też informacje, że Hyundai szykuje rywala dla BMW Serii 3. Samochód o roboczej nazwie RK ma trafić na rynek w 2016 r.
Infiniti
Infiniti szykuje na targi we Frankfurcie premierę konceptu Q30. Na razie zostało zaprezentowane jedno zdjęcie tego samochodu. Kompaktowy crossover łączy w sobie cechy hatchbacka i coupé. Seryjny model będzie bazował na platformie MFA, na której zostały zbudowane nowe Mercedesy Klasy A i B. Infiniti Q30 trafi do salonów w 2015 r.
W sierpniu do mediów wyciekł szkic, którego autorem jest Alfonso Albaisa, od kilku miesięcy szef designu w japońskiej firmie. Przedstawia on dużą limuzynę, która według pogłosek ma nosić nazwę Q80 lub Q90. Na razie na temat auta nic więcej nie wiadomo.
W zakończonym niedawno miesiącu podano do wiadomości, że wiceprezydentem Infiniti Americas zostanie Michael Bartsch. Dotychczas piastował on takie samo stanowisko w północnoamerykańskim oddziale Porsche. Ma on poprawić wyniki firmy w USA, gdzie sprzedaż aut Infiniti spadła w tym roku o 9%.
Mitsubishi
Mitsubishi w sierpniu nie popisało się niczym szczególnym. Japoński producent pokazał Outlandera w wersjach specjalnych. Odmiana Summer wyróżnia się karoserią i detalami wnętrza w kolorze pomarańczowym oraz bagażnikiem dachowym do przewożenia rowerów. Biały Outlander Winter ma z kolei osprzęt służący do przewożenia snowboardów. W środku zamontowano ekspres do kawy. Auto ma w wyposażeniu także termos.
W minionym miesiącu o Mitsubishi było głośno nie ze względu na limitowane wersje jego SUV-a, tylko pogłoski dotyczące następcy Lancera Evolution X. Samochód ma być podobno hybrydą o mocy 500 KM z napędem na 4 koła.
Nissan
Nissan był w sierpniu jednym z najbardziej aktywnych producentów. Firma zaprezentowała nowe Terrano. Samochód, który przejął nazwę po SUV-ie wytwarzanym do 2006 r., to de facto przestylizowana Dacia Duster. Do napędu Terrano będą mogły służyć wysokoprężne jednostki dCi 1,5 o mocy 85 lub 105 KM bądź silnik benzynowy 1,6 rozwijający 105 KM.
Dowiedzieliśmy się też, że w Japonii będzie sprzedawany Juke w nowych wersjach: Passion Red i Night Veil Purple. Cechą charakterystyczną tych odmian są ozdobne pasy biegnące przez karoserię.
W sierpniu Nissan opublikował krótki filmowy zwiastun modelu Juke Stormtrooper, który wyglądem ma nawiązywać do pancerzy imperialnych szturmowców z „Gwiezdnych wojen”. Auto zadebiutuje w Frankfurcie. Na niemieckich targach pojawi się także nowy crossover Rogue. Na razie Nissan pokazał jedynie zdjęcie przedstawiające niewielki wycinek przodu tego pojazdu.
Polski oddział japońskiej firmy opublikował cennik nowego modelu Note. Podstawowa wersja auta będzie kosztować u nas 43 990 zł.
Nissan poinformował, że do 2020 r. wprowadzi do swojej gamy szereg tzw. samochodów autonomicznych, czyli takich, które potrafią jeździć bez udziału kierowcy. Sierpień był kolejnym miesiącem, w którym plotkowało się o następnej generacji Nissana GT-R. Coraz więcej źródeł podaje, że sportowy wóz zadebiutuje w 2016 r. i będzie miał napęd hybrydowy.
Seat

O Seacie w sierpniu było zupełnie cicho. Jedyna informacja na temat firmy dotyczyła jej zaangażowania w program Formula Student. Seat sponsorował finał tej imprezy, która odbyła się pod koniec sierpnia na Circuit de Catalunya. Podczas tego wydarzenia studenci z różnych krajów rywalizowali ze sobą za pomocą skonstruowanych na uczelniach bolidów.
Suzuki
Z obozu Suzuki wyciekły w sierpniu informacje o pracach nad nową generacją małego roadstera Cappuccino. Podobno w skonstruowaniu auta mają pomóc specjaliści Caterhama. Jest to prawdopodobne, ponieważ brytyjska firma na początku sierpnia potwierdziła, że bazowa wersja jej modelu Seven będzie napędzana małym, 3-cylindrowym silnikiem Suzuki o pojemności 0,66 l. Motor ten ma też trafić pod maskę Cappuccino.