CUPRA i Mattias Ekström zdobyli mistrzowskie tytuły PURE ETCR. Rywalizacja na przestrzeni sezonu była elektryzująco emocjonująca, dlatego śledziliśmy ją z dużym napięciem. Tym bardziej, że przecież toczyła się o pierwsze w historii mistrzostwo elektrycznych samochodów turystycznych. I to właśnie CUPRA zapisała się na kartach najnowszych dziejów motoryzacji.

Nie napiszemy, że samochód CUPRA e-Racer odniósł miażdżące zwycięstwo, bo rywalizację w PURE Electric Touring Car Racing należy uznać za wyrównaną. Jednakże faktem jest, że ostatecznie e-Racer okazał się autem nie do pokonania.

Zwycięstwa w niezbędnych szczegółach

Inauguracyjny sezon PURE ETCR okazał się pasmem sukcesem zespołu CUPRA X Zengő Motorsport. Dzięki współpracy między hiszpańską marką a węgierskim zespołem Zengő Motorsport, już od pierwszej rundy, która odbyła się na torze Vallelunga we Włoszech, CUPRA e-Racer pokazała, że ​​ma potencjał do walki o tytuł.

PURE ETCR – CUPRA i Mattias Ekstrom mistrzami w klasyfikacji producentów i kierowców

Najpierw do historii przeszedł Mikel Azcona. To wynik zwycięstwa w pierwszym na świecie wyścigu mistrzostw elektrycznych samochodów turystycznych na włoskim torze. W drugiej rundzie w hiszpańskiej Aragonii e-Racer ponownie odniósł zwycięstwo, tym razem z Ekströmem za kierownicą.

Ekström kontynuował dobrą passę w Kopenhadze, gdzie zajął trzecie miejsce. W kolejnej imprezie sezonu, rozegranej na węgierskim Hungaroringu, Azcona znów znalazł się na szczycie.

Finał

Aż pięciu kierowców, w tym trzech naszych, wyjeżdżało z węgierskiego toru z matematycznymi szansami na zdobycie pierwszego tytułu PURE ETCR w finałowej rundzie mistrzostw. W związku z tym walka o ostateczne zwycięstwo, toczona na torze de Pau-Arnos we Francji, musiała być emocjonująca.

PURE ETCR - CUPRA i Mattias Ekstrom mistrzami w klasyfikacji producentów i kierowców
PURE ETCR – CUPRA i Mattias Ekstrom mistrzami w klasyfikacji producentów i kierowców

Ekström i CUPRA weszły do ​​finałowej rundy sezonu, będąc na szczycie klasyfikacji kierowców i producentów. Szwedzki kierowca od samego początku zawodów pokazywał aspiracje do mistrzostwa. Wygrał bowiem obie bitwy grupowe, a także ustanowił rekord kwalifikacji. Podczas wyścigu, Mattias został zmuszony przez rywala, by zjechać do boksu. Mimo tego zakończył rywalizację na piątym miejscu. Tym samym zdobył punkty potrzebne do wywalczenia tytułu.

Azcona, trzeci w de Pau-Arnos, zajął także trzecie miejsce w całych zawodach, a CUPRA zdobyła mistrzowski tytuł w klasyfikacji producentów. Przewagę zespołu nad rywalami do mistrzostwa musimy uznać za przekonującą. Było to bowiem 67 punktów nad zespołem Romeo Ferraris-M1RA i 68 nad Hyundai Motorsport N.

PURE ETCR – CUPRA i Mattias Ekstrom mistrzami w klasyfikacji producentów i kierowców

Pozostaje nam życzyć sobie i kibicom motosportu niezapomnianych emocji podczas rywalizacji o Puchar Świata FIA eTouring Car 2022 r. Bowiem od przyszłego kierowcy i producenci samochodów elektrycznych będą rywalizować w takiej formule. I pod takimi auspicjami.

Efekty pozasportowe

Napisaliśmy za Wernerem Tietzem, wiceprezesem ds. badań i rozwoju CUPRA, że CUPRA kocha wyzwania i ambitne przygody. Lecz nie tylko o sportowe emocje i wyzwania tu chodzi. Udział w mistrzowskich przedsięwzięciach pozwala intensywnie gromadzić bezcenną wiedzę i w sportowym tempie rozwijać technologie, które są przyszłością samochodów drogowych. – Z doświadczenia zdobytego dzięki CUPRA e-Racer wkrótce będą korzystać nasi klienci – zadeklarował Werner Tietz. A CUPRA Born, która pojawi się na rynku jeszcze w tym roku, już jest tego potwierdzeniem. I Tavascan, który zostanie wprowadzony w 2024 roku, również.

 

PURE ETCR - CUPRA i Mattias Ekstrom mistrzami w klasyfikacji producentów i kierowców
Poprzedni wpis Następny wpis