Hiszpańska marka zwiększa ofertę silnikową w modelach Leona. Poza napędem plug in o mocy 245 KM, Leon oferuje teraz także jednostkę typu plug-in o mocy 204 KM. Z kolei CUPRA Leon Sportstourer otrzymała silnik tradycyjny o mocy 310 KM…

CUPRA Leon e-HYBRID 204 KM

Rozpoczęcie produkcji CUPRY Leona e-HYBRID w wersji 204 KM stanowi kolejny ważny krok dla marki w kierunku rozwoju alternatywnych źródeł energii. Model stanowi zarazem potwierdzenie, że elektryfikacja może pozytywnie wpłynąć na osiągi nowych samochodów, zapewniając równowagę pomiędzy dynamiką i oszczędnością.

CUPRA Leon e-HYBRID łączy 1,4-litrowy silnik benzynowy TSI o mocy 150 KM z jednostką elektrycznym o mocy 115 KM. Źródłem energii jest akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh. Samochód system zapewnia moc 204 KM i 350 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią DSG CUPRA Leon e-HYBRID rozpędza się od 0 do 100 km/godz. w zaledwie 7,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Zgodnie z oficjalnym cyklem testowym WLTP zasięg napędu elektrycznego wynosi 63 km. Akumulator można naładować do pełna w 3,5 godziny przy wykorzystaniu urządzenia typu Wallbox 3,6 kW lub w około 5 godzin z domowego gniazdka 230V.

Po wprowadzeniu nowych wariantów e-HYBRID CUPRA w swojej ofercie posiada aż 6 modeli typu plug-in: po dwie wersje CUPRY Leona hatchback, Leona Sportstourera oraz Formentora (204 KM i 245 KM).

CUPRA Leon 300 KM

Hiszpański producent przygotował również wariant dla klientów preferujących napęd tradycyjny. Na linii produkcyjnej właśnie rozpoczęto montaż CUPRY Leona z czterocylindrowym, turbodoładowanym 2-litrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem. W celu zapewnienia najlepszych osiągów, został on połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG. Przekłada się to na moc 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego przekazywanego na przednie koła. CUPRA Leon w tej wersji osiągnie 100 km/godz. już w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/godz.

Za odpowiednią przyczepność Leona odpowiada nowych mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (VAQ), który zapewnia kontrolę nad pojazdem podczas energicznej jazdy. Mechanizm rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednia koła za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła.

CUPRA Leon Sportstourer 310 KM 4Drive

Największa wersja CUPRY Leona również dostała dodatkowy zastrzyk mocy wraz z wprowadzeniem 2-litrowego silnika TSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 310 KM. W połączeniu z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG i napędem na 4 koła samochód osiąga 100 km/godz. w 4,9 sekundy oraz prędkość maksymalną 0graniczoną do 250 km/godz.

Dane techniczne

CUPRA Leon e-HYBRID (204 KM)

Silnik spalinowy 1.4 TSI
Cylindry/Zawory 4-cyl – 16v
Pojemność 1,395 cm3
Średnica cylindra, skok tłoka 74,5 x 80,0
Stopień sprężania 10
Moc silnika elektrycznego 115 KM (85 kW)
Pojemność akumulatorów 13 kWh
Moc maksymalna 204 KM (150 kW)
Maksymalny moment obr. 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/godz. 7,5 sek.
Prędkość maksymalna 220 km/h
Spalanie paliwa (WLTP) 1.1 – 1.3 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 26-29 g/km
Zasięg napędu elektrycznego (WLTP) 60-63 km

CUPRA Leon 2.0 TSI 300 KM

Silnik 2.0 TSI 300 KM DSG
Cylindry/Zawory 4-cyl – 16v
Pojemność 1,984 cm3
Średnica cylindra, skok tłoka 82,5 x 92,8
Stopień sprężania 9.3
Maksymalny moment obr. 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/godz. 5,7 sekundy
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa 7,4-7,9 l/100 km
Emisja CO2 (g/km) 168-179
Cena od 157 300 zł
Rata miesięczna od 784 zł

CUPRA Leon 2.0 TSI 310 KM Sportstourer

Silnik 2.0 TSI 310 KM DSG
Cylindry/Zawory 4-cyl – 16v
Pojemność 1,984 cm3
Średnica cylindra, skok tłoka 82,5 x 92,8
Stopień sprężania 9.3
Maksymalny moment obr. 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/godz. 4,9 sekundy
Prędkość maksymalna 250 km/h
Zużycie paliwa 8,1-8,6 l/100 km
Emisja CO2 (g/km) 183-196
Cena od 179 164 zł
Poprzedni wpis Następny wpis