Wybierz markę

Czy wyścigi samochodowe będą wkrótce dla każdego? Cupra pokazała właśnie nową koncepcję wyścigów. Łączy ona w sobie świat cyfrowy z emocjami związanymi z prowadzeniem samochodu w rzeczywistości. Wirtualne wyścigi i ich możliwości zademonstrowali kierowcy Cupra Racing, Adrien Tambay i Jordi Gene.

Cupra to nie tylko efektowne sportowe samochody, co można zobaczyć w salonie i na stronach www. To także wyścigi Formuły elektrycznej i innowacje odnośnie świata sportu.  W Berlinie, podczas Mistrzostw Świata ABB FIA Formuły E , Cupra zaprezentowała Exponential Experience. Są to pierwsze w historii wyścigi elektryczne, które łączą świat wirtualny i rzeczywisty.

Wirtualne wyścigi – jak to działa?

Kierowcy zajmują miejsce za kierownicą Cuora UrbanRebel Racing Concept i zakładają gogle. Dzięki technologii gogli rzeczywistości mieszanej w wysokiej rozdzielczości uczestnicy wyścigu mogą rywalizować w wirtualnym świecie, podróżując na wybranej trasie.

Jak powiedział Xavi Serra, szef wyścigów Cupra – Cupra Exponential Experience ożywia coś, czego większość kierowców zazwyczaj nie doświadczyła. Tym czymś jest niesamowite uczucie jazdy elektrycznym samochodem wyścigowym. To unikalna koncepcja wyścigów, która ma ogromny potencjał dla przyszłości sportów motorowych.

Innowacja tego konceptu polega na tym, że połączono świat wirtualny i rzeczywisty. Cupra Exponential Experience sprawia, że to co kierowca widzi jest wirtualne Jednakże to, czym jeździ i co czuje jest prawdziwe. Zasiada bowiem za kierownicą koncepcyjnego Cupra UrbanRebel Racing.

Technologia interfejsu Cupra Reality Loop, opracowana przez specjalistów z firmy, umożliwia fizyczny wpływ wydarzeń w świecie wirtualnym na samochód i odwrotnie.

Przykładem niech będzie jazda z większą prędkością na wirtualnym torze. Od razu przełoży się to na wzrost momentu obrotowego w Cupra UrbanRebel Racing Concept.  Aby zaistniała taka sytuacja, zespół Cupra opracowujący wirtualne wyścigi, zaprojektował całe stanowisko. Obejmuje ono niestandardową obudowę komputera do gier, mocowania czujników, rozbudowane funkcje bezpieczeństwa i dwukierunkowy system komunikacji z elektroniką pojazdu.

Tak więc możemy chyba przyjąć, że o ile dotychczas kierowcy testowi pokonywali tysiące kilometrów w różnych warunkach klimatycznych, to wkrótce zastąpi ich program komputerowy i wirtualny świat.

Mieczysław Kowalik

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!