Fiat powraca na rynek z modelem Tipo. Pod doskonale znaną nazwą kryje się zupełnie nowe auto. To przestronny sedan o przystępnej cenie. Przyjrzyjmy się dokładniej jego cennikowi.

Fiat Tipo będzie dostępny z czterema różnymi silnikami: dwoma benzynowymi i dwoma Dieslami. Cennik otwiera 1,4-litrowy motor z zapłonem iskrowym, dysponujący mocą 95 KM. Z bazowym wyposażeniem nazwanym po prostu Tipo kosztuje on równe 45 tys. zł. Wersja 1.6 E-Torq 16V rozwijająca 110 KM, oferowana standardowo z automatyczną skrzynią biegów kosztuje w tej samej odmianie wyposażeniowej 7 tys. zł więcej.

Fiat Tipo to przemianowana, zaprezentowana wcześniej w tym roku Aegea
Fiat Tipo to przemianowana, zaprezentowana wcześniej w tym roku Aegea

Cennik diesli otwiera kwota 55 tys. zł. Dostaniemy za nią Tipo w tej samej wersji wyposażenia, co obydwa motory benzynowe, z tym, że jednostką napędową jest tu 1,3-litrowy MultiJet o mocy 95 KM. 120-konny diesel jest najmocniejszym silnikiem w gamie Tipo. Dysponujący taką wysokoprężną stajnią 1.6 MultiJet kosztuje 61 tys. zł.

Fiat Tipo w bazowej wersji wyposażenia, o tej samej nazwie co sam model, oferowany jest w standardzie z dwoma poduszkami powietrznymi, centralnym zamkiem, czujnikiem temperatury zewnętrznej, elektrycznie sterowanymi szybami przednimi, regulacją pochylenia kierownicy w dwóch płaszczyznach, manualną klimatyzacją, centralnym zamkiem sterowanym z pilota, dwupoziomowym wspomaganiem kierownicy oraz z radiem z USB i AUX-IN. Do Tipo w odmianie podstawowej 800 zł dopłacimy jeśli będziemy chcieli mieć światła przeciwmgielne ze statycznym doświetlaniem zakrętów. Dodatkowe 200 zł kosztuje trzeci zagłówek, 1300 zł czujniki parkowania z tyłu (dodatkowo płatne we wszystkich poziomach), a za dzieloną kanapę (60/40) zapłacimy dodatkowe 500 zł. Sterowanie elektryczne i podgrzewanie zewnętrznych lusterek to dodatkowy wydatek wynoszący 500 zł.

150521_Fiat_progetto-aegea_04

Do bazowej wersji nowości Fiata nie można dokupić bocznych ani kurtynowych poduszek powietrznych. Są one oferowane w standardzie w pozostałych wersjach wyposażeniowych. Tych są jeszcze trzy: Pop, Easy i Lounge. W pierwszej z nich standardem jest, oprócz tego, co wyżej zostało wymienione jako płatne opcje w Tipo, między innymi regulacja wysokości fotela kierowcy. Za wersję Pop zapłacimy 4000 zł więcej niż za Tipo.

Za kolejne 4 tys. zł otrzymamy odmianę Easy. Tutaj standardem są: lusterko wsteczne elektrochromatyczne, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, elektrycznie sterowane szyby tylne, klimatyzacja automatyczna, sterowanie radioodtwarzaczem z kierownicy, chromowane klamki zewnętrzne, lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, radio z 5-calowym dotykowym ekranem i Bluetooth oraz felgi stalowe 16-calowe.

Fiat-Aegea-interior-and-dashboard-press-image

Wciąż głodni dodatków? Fiat Tipo oferowany jest także w odmianie Lounge, która kosztuje bez względu na wybrany silnik dodatkowe 5 tys. zł. Tutaj standardem w porównaniu ze wcześniej wymienionymi wersjami są światła przeciwmgielne ze statycznym doświetlaniem zakrętów, podłokietnik przedni, tempomat, chromowane listwy pod linią szyb bocznych oraz felgi aluminiowe 16-calowe.

Umów się na jazdę próbną tym autem!

Poprzedni wpis Następny wpis