Czy nowy Fiat Tipo podbije rynek? Cenowo zapowiada się nieźle…

Fiat powraca na rynek z modelem Tipo. Pod doskonale znaną nazwą kryje się zupełnie nowe auto. To przestronny sedan o przystępnej cenie. Przyjrzyjmy się dokładniej jego cennikowi.

Fiat Tipo będzie dostępny z czterema różnymi silnikami: dwoma benzynowymi i dwoma Dieslami. Cennik otwiera 1,4-litrowy motor z zapłonem iskrowym, dysponujący mocą 95 KM. Z bazowym wyposażeniem nazwanym po prostu Tipo kosztuje on równe 45 tys. zł. Wersja 1.6 E-Torq 16V rozwijająca 110 KM, oferowana standardowo z automatyczną skrzynią biegów kosztuje w tej samej odmianie wyposażeniowej 7 tys. zł więcej.

Fiat Tipo to przemianowana, zaprezentowana wcześniej w tym roku Aegea
Fiat Tipo to przemianowana, zaprezentowana wcześniej w tym roku Aegea

Cennik diesli otwiera kwota 55 tys. zł. Dostaniemy za nią Tipo w tej samej wersji wyposażenia, co obydwa motory benzynowe, z tym, że jednostką napędową jest tu 1,3-litrowy MultiJet o mocy 95 KM. 120-konny diesel jest najmocniejszym silnikiem w gamie Tipo. Dysponujący taką wysokoprężną stajnią 1.6 MultiJet kosztuje 61 tys. zł.

Fiat Tipo w bazowej wersji wyposażenia, o tej samej nazwie co sam model, oferowany jest w standardzie z dwoma poduszkami powietrznymi, centralnym zamkiem, czujnikiem temperatury zewnętrznej, elektrycznie sterowanymi szybami przednimi, regulacją pochylenia kierownicy w dwóch płaszczyznach, manualną klimatyzacją, centralnym zamkiem sterowanym z pilota, dwupoziomowym wspomaganiem kierownicy oraz z radiem z USB i AUX-IN. Do Tipo w odmianie podstawowej 800 zł dopłacimy jeśli będziemy chcieli mieć światła przeciwmgielne ze statycznym doświetlaniem zakrętów. Dodatkowe 200 zł kosztuje trzeci zagłówek, 1300 zł czujniki parkowania z tyłu (dodatkowo płatne we wszystkich poziomach), a za dzieloną kanapę (60/40) zapłacimy dodatkowe 500 zł. Sterowanie elektryczne i podgrzewanie zewnętrznych lusterek to dodatkowy wydatek wynoszący 500 zł.

150521_Fiat_progetto-aegea_04

Do bazowej wersji nowości Fiata nie można dokupić bocznych ani kurtynowych poduszek powietrznych. Są one oferowane w standardzie w pozostałych wersjach wyposażeniowych. Tych są jeszcze trzy: Pop, Easy i Lounge. W pierwszej z nich standardem jest, oprócz tego, co wyżej zostało wymienione jako płatne opcje w Tipo, między innymi regulacja wysokości fotela kierowcy. Za wersję Pop zapłacimy 4000 zł więcej niż za Tipo.

Za kolejne 4 tys. zł otrzymamy odmianę Easy. Tutaj standardem są: lusterko wsteczne elektrochromatyczne, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, elektrycznie sterowane szyby tylne, klimatyzacja automatyczna, sterowanie radioodtwarzaczem z kierownicy, chromowane klamki zewnętrzne, lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, radio z 5-calowym dotykowym ekranem i Bluetooth oraz felgi stalowe 16-calowe.

Fiat-Aegea-interior-and-dashboard-press-image

Wciąż głodni dodatków? Fiat Tipo oferowany jest także w odmianie Lounge, która kosztuje bez względu na wybrany silnik dodatkowe 5 tys. zł. Tutaj standardem w porównaniu ze wcześniej wymienionymi wersjami są światła przeciwmgielne ze statycznym doświetlaniem zakrętów, podłokietnik przedni, tempomat, chromowane listwy pod linią szyb bocznych oraz felgi aluminiowe 16-calowe.

Umów się na jazdę próbną tym autem!

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

13 maja, 2025

Rok 2025 zapowiada się dla Nissana wyjątkowo intensywnie. Japoński producent konsekwentnie realizuje plany elektryfikacji swoich samochodów. Czeka nas debiut MICRY w formie miejskiego elektryka, premiera (...)

12 maja, 2025

To ostatni moment, by zamówić Giulię i Stelvio w wersji dostosowanej do własnych preferencji. Tylko do końca maja można wybrać konfigurację tych flagowych modeli według (...)

12 maja, 2025

Samochody dostawcze Fiata zapewniają niezawodne wsparcie w każdym biznesie. Marka oferuje świetną jakość w rozsądnej cenie. Odkryj gamę modeli Fiat Professional i wybierz pojazd, który (...)