Jeep Grand Cherokee jest obecnie dostępny w aż siedmiu specyfikacjach wyposażenia, które znacząco się między sobą różnią. Każda jest konfigurowana z różnymi silnikami, a także układami przeniesienia napędu. Ma też właściwe dla siebie cechy. Prezentujemy wszystkie wersje i opisujemy różnice.
Jeep Grand Cherokee Laredo oferuje klientowi wszystko, czego potrzebuje od auta tej marki, czyli SUV-a klasy wyższej. Samochód może być napędzany tylko silnikiem diesla o pojemności 3,0 l i mocy 190 KM, sparowanym jak wszystkie wersje Grand Cherokee z 8-biegową, automatyczną przekładnią oraz napędem na cztery koła z systemem zarządzania Selec-Terrain. Napęd typu Quadra-Trac II oferuje oczywiście również reduktor.
Wersja Laredo jest standardowo wyposażona w reflektory bi-ksenonowe, elektrycznie regulowane fotele przednie i system multimedialny UConnect z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 8,4 cala oraz sterowaniem głosowym. Jeep Grand Cherokee Laredo kosztuje od 236 600 zł.
Specyfikacja Limited to już poziom wyżej w kierunku luksusu. Tapicerka jest skórzana w czterech wersjach do wyboru, podgrzewane fotele i kierownica, którą można regulować elektrycznie, elektrycznie otwierana klapa bagażnika i system pamięci ustawień czynią z Grand Cherokee wyjątkowy samochód klasy premium. Jest dostępny z mocniejszym dieslem, generującym 250 KM i kosztuje 254 000 zł.
Trailhawk to rozwinięcie specyfikacji Limited o wyposażenie terenowe, które obejmuje przede wszystkim inaczej ukształtowane zderzaki oraz płyty chroniące elementy podwozia. Choć wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa jest niemal identyczne jak w Limited, to technicznie Trailhawk jest innym samochodem.
Na pokładzie ma m.in. napęd Quadra-Drive II z elektronicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego tylnej osi, a także zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift, oferujące pięć poziomów prześwitu – od 165 mm do 271 mm. Jeep Grand Cherokee Trailhawk jest dostępny z dwoma silnikami do wyboru: z dieslem o mocy 250 KM, kosztuje 277 700 zł, natomiast z benzynowym motorem V6 3.6 o mocy 286 KM kosztuje 273 200 zł.
Dwie kolejne specyfikacje Jeepa Grand Cherokee to oferujące najwyższy poziom prestiżu Overland i Summit. Lista wyposażenia obejmuje m.in. pneumatyczne zawieszenie oraz dwa typy napędów, zależnie od wersji silnikowej – do wyboru diesel 3.0, benzyna 3.6 oraz benzyna V8 5.7 HEMI o mocy 352 KM. Napęd Quadra-Drive występuje z silnikami 3.0 i 5.7, natomiast w 3.6 jest napęd Quadra-Track.
Różnice pomiędzy specyfikacją Overland i Summit obejmują stylizację nadwozia – Summit ma więcej chromu i bardziej sportowy charakter. Są też drobne różnice na korzyść Summita pod względem wykończenia wnętrza czy nagłośnienia (standardowy system Harman Kardon). Zasadniczą różnicą jest jednak to, że Overland to wersja, którą opcjonalnie można wyposażyć w elementy terenowe, pochodzące z Trailhawk, natomiast Summit jest raczej autem na drogi utwardzone, wyposażonym standardowo w sportowe zawieszenie. Summit jest też wersją o ograniczonym do 2949 kg uciągu przyczepy, podczas gdy Laredo, Limited czy Overland mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3500 kg.
Jeep Grand Cherokee w specyfikacjach Overland i Summit kosztuje odpowiednio: z dieslem 3,0 l 296 000 i 317 500 zł, z silnikiem benzynowym 3,6 l odpowiednio 291 500 zł i 313 000 zł, natomiast z motorem V8 HEMI 325 100 i 346 600 zł.
Dwie najbardziej sportowe wersje Jeepa Grand Cherokee to SRT i Trackhawk, a zasadniczą różnicą pomiędzy nimi jest silnik. SRT wyposażony w jednostkę o pojemności 6,4 litra i mocy 468 KM był przez długi czas jednym z najmocniejszych i najszybszych SUV-ów, jakie można było kupić w Polsce. Dopóki nie pojawił się Trackhawk z silnikiem 6.2 generującym 700 KM, który pobił wszystko.
Oba samochody są oczywiście utrzymane w sportowym stylu, a z technicznego punktu widzenia wyróżniają się napędem Quadra-Trac pozbawionym reduktora oraz elektronicznie sterowanymi, adaptacyjnymi amortyzatorami, które zastępują zawieszenie pneumatyczne. W podwoziu znajdziemy także większe, wydajniejsze hamulce Brembo. Ciekawostką może być natomiast fakt, że w SRT i Trackhawku również jest system zarządzania napędem, ale o nazwie Selec-Trac z trybami: tor, sport, auto, śnieg, holowanie.
Jeep Grand Cherokee SRT kosztuje 376 300 zł, natomiast Trackhawk jest dostępny w limitowanej sprzedaży i wyceniono go na 530 000 zł. Jeżeli myślicie, że to dużo, powinniście przeliczyć cenę na konie mechaniczne, a szybko okaże się, że to najkorzystniejszy stosunek w klasie szybkich SUV-ów. Pomijając już fakt, że mocniejszego samochodu po prostu nie kupicie.