Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
Dinozaur? – Importracing Lancer Evolution X GSR SST Stufe 3 (2009) | Blog PGD

Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/srv60258/domains/blog.pgd.pl/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Dinozaur? – Importracing Lancer Evolution X GSR SST Stufe 3 (2009)

Czy ten wóz to dinozaur? Nie, przynajmniej na razie, ale wkrótce podzieli los gadów panujących miliony lat temu. Niedługo zmieni się charakter tego modelu, więc dopóki możemy, cieszmy się taką formą Lancera – w tym przypadku przygotowanego przez firmę Importracing.

Już jakiś czas temu Mitsubishi podjęło decyzję o tym, że Lancer Evo X będzie ostatnią ewolucją sportowej wersji tego samochodu. Na Lancerach Evo wychowało się wielu mistrzów kierownicy – zarówno tych profesjonalnych, jak i domorosłych. Ten wóz, podobnie jak Subaru Impreza, kojarzony jest przede wszystkim z najostrzejszymi odmianami.

W przypadku obecnie dostępnego Lancera mowa oczywiście o Evolution X, czyli aucie z 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem o seryjnej mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 422 Nm. W prezentowanym Mitsubishi jednostka napędowa ma jednak sporo więcej koni dzięki niemieckiej firmie Importracing. Zainstalowała ona bowiem pakiet Stufe 3, w skład którego wchodzą zawór blow off firmy Blitz, sportowy układ wydechowy Milltek, nowe filtry powietrza, a także poprawiona centralna jednostka sterująca.

Novitec Panda 100HP

Rezultat jest taki, że pod pokrywą silnika kryje się 380 KM mocy, które dostępne są przy 7200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o ponad 100 Nm i wynosi 530 Nm przy 4300 obr./min.

Auto ma też inne zwieszenie – założono zestaw Variant 3 wyprodukowany przez KW, oraz koła – 18-calowe felgi o szerokości 9,5” obuto opony Michelin 265/35 R 18.

Dzięki mocnej jednostce napędowej i doskonałemu układowi napędowemu ten agresywnie wyglądający sedan do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4,50 s, a do 200 km/h w 16,30 s. Prędkość maksymalna to 269 km/h.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4, 4B11 MIVEC
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1998 cm3
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 380 KM przy 7200 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 190,19 KM/l (seryjny – 140,14 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 530 Nm przy 4300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 18”
  • Koła tylne: 9,5 x 18”
  • Opony przednie: 265/35 R 18 Michelin
  • Opony tylne: 265/35 R 18 Michelin

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1596 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,20 kg/KM (seryjny – 5,70 kg/KM)
  • Długość: 4505 mm
  • Szerokość: 1810 mm
  • Wysokość: 1430 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi (pomiary AB Sportscars):

  • Przyspieszenie 0-50 km/h: 1,80 s
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Przyspieszenie 0-130 km/h: 6,80 s
  • Przyspieszenie 0-160 km/h: 10,00 s
  • Przyspieszenie 0-180 km/h: 12,90 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 16,30 s
  • Przyspieszenie 60-100 km/h: 2,10 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h: 2,60 s
  • Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 12,72 s
  • Prędkość maksymalna: 269 km/h
  • Czas przejazdu okrążenia toru Sachsenring: 1:41,09 min
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 34,7 m
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 35,5 m

Koszty:

  • Tuning silnika (bez „wydechu”): 1300 euro
  • Układ wydechowy: 1300 euro
  • Zawieszenie KW: 3200 euro
  • Komplet kół: 2900 euro

RAZEM: max.: 8700 euro

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

28 kwietnia, 2025

Abarth 600e to najmocniejszy model marki z logo skorpiona w historii, stworzony z myślą o tych, którzy od elektryka oczekują nie tylko zasięgu, ale przede (...)

24 kwietnia, 2025

Zwinny, oszczędny i gotowy na emocjonujące wyzwania – taki właśnie jest nowy Suzuki Swift. W swojej czwartej odsłonie kultowy hatchback łączy kompaktowe wymiary z nowoczesnym (...)

23 kwietnia, 2025

MG4 to elektryczny hatchback stworzony z myślą o kierowcach, którzy cenią precyzję prowadzenia, natychmiastowy moment obrotowy i nowoczesne rozwiązania na pokładzie. Teraz ten dynamiczny model (...)