Wrangler 4xe to dwusetny sprzedany w tym roku w Polsce zelektryfikowany Jeep. Jego właścicielem został pan Grzegorz Żuk. Radujemy się po dwakroć, bo pan Grzegorz kupił Wranglera Unlimited 4xe plug-in hybrid w zaprzyjaźnionym salonie Euromobil w Warszawie. A drugim powodem do satysfakcji jest powodzenie elektryfikacyjnej ofensywy Jeepa. Wrangler – ikona marki – jest trzecim, po modelach Renegade 4xe i Compass 4xe, Jeepem oferowanym w wersji plug-in hybrid.
Przekroczenie liczby dwustu zarejestrowanych w tym roku nad Wisłą egzemplarzy zelektryfikowanych Jeepów oznacza dla marki dziesięciokrotny wzrost sprzedaży wersji hybrydowych plug-in w porównaniu z tym samym okresem roku 2020.

Doceniona wszechstronność
Wrangler Unlimited 4xe, którego pan Grzegorz, który kupił w salonie Euromobil, nie jest jego jedynym Jeepem. Ma on już w garażu kultową generację Wranglera YJ z lat osiemdziesiątych. Jak przyznał, do zakupu 4xe przekonała go możliwość całkowicie bezemisyjnych codziennych dojazdów do pracy w trybie elektrycznym. Ale jednocześnie także możliwość wykorzystania pełnych osiągów i właściwości terenowych auta w weekendy. Wrangler 4xe, w odróżnieniu od większości pojazdów konkurencji, ma bowiem napęd 4×4 nie tylko w trybie tradycyjnym, ale również hybrydowym i w pełni elektrycznym, gdzie jego możliwości off-roadowe nie ustępują wersjom z klasycznym napędem.

Wrangler 4xe to najmocniejsza wersja tego modelu, jaką Jeep oferuje w Europie. Dysponuje łączną mocą 380 KM, do setki przyspiesza w 6,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 177 km/h. Mocy akumulatorów wystarcza mu do prędkości 13o km/h. Zasięg auta w trybie elektrycznym sięga 50 km, a szybkie ładowanie zajmuje mniej niż trzy godziny. Jakie Wrangler 4xe ma wersje, wyposażenie i możliwości pisaliśmy w artykule z maja.
Kolejne kroki elektryfikacji
Zgodnie z wcześniej złożoną obietnicą Jeep kontynuuje strategię elektryfikacji całej gamy modelowej. Kolejnym tego dowodem jest najnowszy Grand Cherokee, który w wersji plug-in hybrid zadebiutuje w Europie w połowie przyszłego roku. Obecnie w polskiej ofercie marki są dostępne trzy zelektryfikowane modele: premierowy Wrangler 4xe, nowy Renegade 4xe i nowy Compass 4xe. Ten ostatni zyskał w tym roku nowe oblicze, nowe wnętrze oraz najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu, komunikacji i rozrywki.
Jest i następny krok w elektryfikacyjnej ofensywie Jeepa. W przypadku dwóch mniejszych modeli gama hybryd typu plug-in powiększy się w 2022 roku o samoładujące się hybrydy typu MHEV (e-Torque).