ekologiczy Nissan, działania dla zrównoważonego rozwoju

Nissan jest jedną z najbardziej wpływowych społecznie marek na świecie – głosi ranking Laureus Sport for Good. To pierwsze tego typu zestawienie poświęcone markom – liderom pod względem wywierania pozytywnego wpływu w wymiarze społecznym i ekologicznym poprzez sport. Nissan jest jedynym producentem motoryzacyjnym, który zasłużył na obecność w tym globalnym rankingu. A zasłużył na wyróżnienie między innymi promowaniem zrównoważonego rozwoju w branży środków transportu.

Interesujące przykłady takich działań opisywaliśmy na naszym blogu. Szczególnie bliska jest nam polska kampania elektromobilni.pl, którą zaprezentowaliśmy we wpisie Nissan strategicznym partnerem kampanii społeczno-edukacyjnej elektromobilni.pl | Blog PGD. Przykładów jest znacznie więcej, a tu przypominamy te, na które zwróciła uwagę kapituła rankingu.

Ekologicznie pozytywne oddziaływanie poprzez sport

Uwzględnienie Nissana w rankingu jest dowodem uznania dla pozytywnego wpływu marki na sport. Głośnym (choć silnikowo cichym) przykładem może tu być udział producenta w mistrzostwach Formuły E. Jest ona niezastąpionym poligonem doświadczalnym dla przyszłych rozwiązań w dziedzinie elektromobilności. Zaangażowanie marki w wyścigi samochodów elektrycznych zasłużyło na wyróżnienie, gdyż poprzez udział w tych zawodach Nissan zachęca klientów do zmiany ich prywatnych pojazdów na samochody z napędem bezemisyjnym.

Kapituła doceniła Nissana także za realizację ekologicznego rozwiązania na Johan Cruijff ArenA w Amsterdamie, stadionie słynnego Ajaxu. We współpracy z partnerami, firma przekazała wycofane z eksploatacji w samochodach elektrycznych akumulatory, które zostały następnie bazą największego w Europie systemu magazynowania energii zainstalowanym na terenie obiektu.

Neutralność węglowa elementem zrównoważonego rozwoju

Twórcy rankingu zwrócili też uwagę na znaczący wkład Nissana w realizację celów zrównoważonego rozwoju określonych przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Marka zadeklarowała zamiar osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 r. W związku z tym, do początku lat trzydziestych XXI wieku każdy nowy Nissan oferowany na kluczowych rynkach będzie zelektryfikowany. Firma opracowała także ambitny plan działań na rzecz ochrony środowiska – Nissan Green Program 2022. W nim sformułowała długofalową wizję ograniczania zależności od nowo wydobywanych zasobów. Działania obejmą 70% materiałów wykorzystywanych w każdym samochodzie.

Joji Tagawa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Nissan, powiedział: „Jesteśmy bardzo wdzięczni twórcom rankingu Laureus Sport for Good za uznanie dla naszych starań o zmniejszenie oddziaływania na środowisko oraz wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi i planetę”.

Ambitne plany proekologiczne i prospołeczne

„Nissan zobowiązał się do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 r. Ostatnio ogłosiliśmy długofalową wizję zakładającą dalsze rozwijanie mobilności, której fundamentem jest zrównoważony rozwój. Poszczególne działy naszej firmy wciąż podejmują różne inicjatywy służące budowaniu czystszego, bezpieczniejszego i bardziej inkluzywnego świata” – dodał Joji Tagawa.

Marka dąży do stania się prawdziwie zrównoważoną firmą. Kolejnym krokiem ku temu jest przedstawiony niedawno program Ambition 2030, zawierający długofalowe plany rozwoju mobilności oraz wielu innych aspektów. W swojej wizji Nissan zakłada dążenie ku czystszej mobilności – co istotne – bardziej inkluzywnej niż dotychczas (czytaj: wszystkich grup dochodów).

Pełne informacje na temat rankingu Laureus Sport for Good oraz metodologii wyboru marek w nim ujętych, w tym Nissana, można znaleźć tutaj.

Poprzedni wpis Następny wpis