Adaptacyjne światła IntelliLux LED® w Corsie, Astrze, Insignii i nowej Mokce, a reflektory LED standardem w wielu modelach Opla

Właśnie cofnęliśmy wskazówki zegarów o godzinę, przechodząc na czas zimowy, ale kierowcy samochodów marki Opel nie muszą obawiać się wcześnie zapadających ciemności. Od Corsy i Astry po flagową Insignię ich pojazdy są doskonale przygotowane do jazdy po zmroku dzięki matrycowym reflektorom IntelliLux LED®.

Do modeli wyposażonych w tę technologię dołączyły ostatnio nowa Mokka oraz jej elektryczna odmiana Mokka‑e. Obydwa samochody również są dostępne z adaptacyjnymi, nieoślepiającymi reflektorami matrycowymi IntelliLux LED®.

W pełni diodowe reflektory z licznymi automatycznymi funkcjami są oferowane w większości samochodów osobowych marki Opel, takich jak Opel Grandland X i nowy Opel Crossland. W porównaniu z tradycyjnym systemami oświetlenie LED jest nie tylko jaśniejsze, ale też trwalsze i bardziej energooszczędne, więc przyczynia się do dalszego ograniczenia emisji CO2.

Precyzyjne, nieoślepiające, jasne jak słońce: adaptacyjne matrycowe reflektory IntelliLux LED®

Reflektory matrycowe IntelliLux LED® znacznie przewyższają oświetlenie ksenonowe lub konwencjonalne pod względem precyzji i mocy. Inteligentne reflektory sprawiają, że jazda nocą jest bezpieczniejsza i bardziej komfortowa. Gdy tylko samochód opuści obszar zabudowany, reflektory matrycowe automatycznie przełączają się w tryb świateł drogowych oraz nieustannie dostosowują zasięg i rozkład wiązki świetlnej. System działa na autostradach i drogach pozamiejskich oraz pomaga doświetlać zakręty. Segmenty LED błyskawicznie i automatycznie dostosowują się do sytuacji w ruchu drogowym. Poszczególne diody reagują w czasie mierzonym w milisekundach, zmieniając noc w dzień bez oślepiania kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

Adaptacyjne pikselowe reflektory IntelliLux LED® w Insignii mają łącznie 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor. Duża liczba reagujących na każdy sygnał elementów LED umożliwia płynną adaptację. Pojazdy poprzedzające lub nadjeżdżające z przeciwka są precyzyjnie „wycinane” ze snopa światła.

W szczególności w reflektorach pikselowych udoskonalono tryb autostradowy. Na zakrętach w lewo dodatkowe piksele oświetlają lewą stronę, poprawiając widoczność pasa ruchu. Jednocześnie prawa strona również pozostaje dobrze oświetlona, aby kierowca mógł lepiej zauważyć na przykład znaki drogowe. Na zakrętach w prawo wiązka światła sięgająca dalej w tym samym kierunku nie oślepia kierowców nadjeżdżających z przeciwka.

Nowa Mokka z pełnym oświetleniem LED w standardzie

Opel oferuje zaawansowane oświetlenie także w wielu innych modelach. Na przykład nowy Opel Mokka jest standardowo wyposażony w pełny zestaw oświetlenia LED obejmujący reflektory, światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i tylne światła. Nowy Opel Crossland jest dostępny z opcjonalnymi adaptacyjnymi reflektorami LED z funkcją doświetlania zakrętów, asystentem świateł drogowych i automatycznym poziomowaniem. Całość jest zintegrowana w Opel Vizor — podobnie jak w Oplu Mokce.

Zamiast standardowych reflektorów LED Opel Grandland X może być wyposażony w opcjonalne adaptacyjne reflektory AFL LED współpracujące z kamerą. Dzięki automatycznemu włączaniu świateł drogowych kierowca nie musi obsługiwać przełącznika ręcznie, a inni użytkownicy drogi nie są oślepiani. Adaptacyjne reflektory LED oferują nawet osiem różnych funkcji, w tym tryb miejski, pozamiejski, autostradowy, doświetlania zakrętów i łuków drogi oraz parkingowy, a także automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania i odwrotnie.

 

Poprzedni wpis Następny wpis