Wybierz markę

Firma Abarth zrobiła oszałamiająca karierę dzięki szybkiej motoryzacji Włoch w latach 50-tych i 60-tych. Produkowana wówczas „Pięćsetka” była samochodem którym Włosi jeździli na pierwsze wakacje, na pierwsze randki i na pierwsze wyścigi uliczne. Wiadomo zaś, że lepiej było mieć pod maską „coś więcej niż oferowała fabryka”. To właśnie wykorzystał Carlo Abarth i jego firma. (Więcej o historii Abartha piszemy TUTAJ). Budowano zatem układy dolotowe i wydechowe podnoszące efektywność silnika. Dzięki temu, od tamtych czasów, jadącego Abartha zawsze było słychać. Teraz zaś nadjeżdża elektryczny Abarth. Czy to oznacza koniec mitu?

Abarth wprowadził właśnie dwie nowe wersje, dopełniające gamę modeli marki z logo Skorpiona. Są to elektryczne Nowy Abartha 500e i Nowy Abartha 500e Turismo. Co je wyróżnia?

Elektryczny Abarth 500e: wyjątkowy i przyciągający wzrok

Nowy Abarth 500e wyznacza początek nowej ery w historii marki. Sportowy charakter potwierdza nowy napis Abarth w ciemnym kolorze Szary Titanium, umieszczony z przodu i z tyłu. Ponadto, z boku samochodu w pobliżu drzwi umieszczono nowe, zelektryfikowane logo Skorpiona. Informuje ono kierowców, że wkraczają do nowego, elektrycznego świata.

Model jest wyjątkowy, a jego charakter podkreślają przedni sportowy zderzak i 17-calowe felgi z nowym specjalnym wzorem. Wyóżnikiem są także sportowe listwy boczne, wstawki dyfuzora tylnego i nowe obudowy lusterek w szarym kolorze Matt Grey.

Sportowy charakter znajduje swój wyraz także we wnętrzu nowego modelu. Świadczą o tym m.in. ciemny kolor podsufitki, sportowe fotele „tuningowane” z wytłoczonymi na tkaninie „paskami skorpiona” oraz sportowa kierownica..

Kierowca ma do dyspozycji 2 duże ekrany. Są to szeroki, 10,25-calowy, dotykowy wyświetlacz systemu multimedialny Uconnect z nawigacją oraz 7-calowy cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników TFT.

Nowy Abarth 500e odtwarza w kabinie dźwięk gitary przy każdym włączeniu lub wyłączeniu samochodu. Nawet AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) ma do zaoferowania niezwykłą „melodię Abartha”, rozpoznawalną dla fanów Abartha.Elektryczny Abarth, wnętrze

Elektryczny Abarth 500e Turismo

Ten model łączy w sobie moc i piękno oraz uosabia jednocześnie elegancki i sportowy charakter marki. Detale wnętrza i zewnętrzne dodatki podkreślają pasję prawdziwych kierowców-dżentelmenów, Przyciągające wzrok nadwozie oferuje ekskluzywne 18-calowe koła z aluminiowymi felgami, z diamentowym szlifem w kolorze Szary Titanium. We wnętrzu, na uwagę zasługuje sportowy i stylowy design foteli pokrytych Alcantarą, które mają ciemny i sportowy wygląd. Także kierownicę i dolny pas deski rozdzielczej obszyto Alcantarą i skórą. Sportowe fotele mają wygrawerowane laserowo na Alcantarze logo Skorpiona i sportowe podwójne przeszycia.

Sygnatura Abartha, czyli niepowtarzalny „ryk” Abartha, uzyskano dzięki Generatorowi dźwięku (Abarth Sound Generator) i towarzyszy każdej podróży Nowego Abartha 500e Turismo. Wiernie odtwarza ona dźwięk silnika benzynowego Abartha inspirowany słynnym wydechem Record Monza.

Elektryczny Abarth i tryby jazdy

W modelach użyto silnik elektryczny o mocy 155 KM, generujący moment obrotowy 235 Nm. Zarówno w wersji Nowy Abarth 500e, jak i Nowy Abarth 500e Turismo dostępne są trzy tryby jazdy skoncentrowane w całości na osiągach. Turismo, Scorpion Street i Scorpion Track dają możliwość dodatkowego wzbogacenia sportowych ustawień i uwolnienia mocy swojego Abartha

– Tryb Turismo umożliwia płynne przyspieszanie i zapewnia niższą moc dla wydajnej, ale wciąż ekscytującej jazdy.

– Tryb Scorpion Street oferuje najwyższe osiągi przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu hamowania regeneracyjnego.

– Dodatkowo, w trybie Turismo lub Scorpion Street, oferowana jest funkcja jazdy za pomocą jednego pedału. Samochód zwalnia za każdym razem, gdy podnosimy stopę i odzyskuje energię kinetyczną, która następnie jest zamieniana na energię elektryczną w celu naładowania akumulatora.

– Wreszcie, tryb Scorpion Track jest przeznaczony dla kierowców poszukujących najwyższych osiągów bez funkcji jazdy za pomocą pedału przyspieszenia.Elektryczny Abarth, jazda

Elektryczny Abarth to jednak Abarth

Nowy Abarth 500e jest ekscytujący zapewniając zawsze najlepsze osiągi. W istocie, jest o 1 sekundę szybszy podczas jazdy miejskiej niż wersja spalinowa. Oznacza to, że przyspiesza o 50% szybciej w zakresie od 20 do 40 km/h niż jego odpowiednik z silnikiem benzynowym. Nowy Abarth 500e jest również szybszy poza miastem. Na przykład na ostrych zakrętach, w zakresie od 40 do 60 km/h osiąga prędkość docelową w zaledwie 1,5 sekundy. Jest to szybciej niż jego wersja benzynowa, która pozostaje w tyle o 15 metrów, osiągając 60 km/h sekundę później. Wreszcie, na pustej drodze, wykonuje on manewr wyprzedzania szybciej niż jego wersja benzynowa. Osiąga prędkość 100 km/h (zaczynając od 60 km/h), podczas, gdy jego odpowiednik z silnikiem benzynowym porusza się jeszcze z prędkością 91 km/h.
Ponadto Nowy Abarth 500e oferuje pewność prowadzenia i dynamikę jazdy. Nisko umieszczony środek ciężkości zapewnia szybszą reakcję, lepsze wejście w zakręt oraz większą prędkością pokonywania zakrętów.
Krótko mówiąc, jest jeszcze bardziej „abarthowski” niż kiedykolwiek wcześniej.

Bogusław Korzeniowski

Galeria Elektryczny Abarth

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!