FIA ETCR jest CUPRY. Podsumowanie mistrzowskiego sezonu marki

CUPRA była zwycięzcą mistrzostw elektrycznych samochodów turystycznych w ubiegłym sezonie, została nim także w sezonie tegorocznym. Takie sezony miło się podsumowuje. CUPRA obroniła tytuł FIA ETCR Manufacturers, a debiutujący w mistrzostwach Adrien Tambay, kierowca zespołu CUPRA EKS zdobył tytuł ETCR Drivers. Także drugie i trzecie miejsca w klasyfikacji kierowców zajęli członkowie zespołu CUPRY. Ponadto CUPRA e-Racer został po raz kolejny uznany za najszybszy i najbardziej niezawodny pojazd w wyścigach ETCR.

Zespół CUPRA EKS w FIA ETCR

FIA ETCR (eTouring Car World Cup) przed rokiem nazywały się PURE ETCR i nie miały jeszcze stempla FIA. Premierowe zawody i całoroczną rywalizację, złożoną z pięciu wyścigów wygrała CUPRA, a członek jej zespołu został najlepszym kierowcą minionego sezonu. Może i historia lubi się powtarzać, ale w sportach motorowych o to trudniej. Tegoroczny sezon przyniósł jeszcze więcej sukcesów, co jest zasługą mocnego samochodu i mocnego zespołu CUPRA EKS.

Kierowcy CUPRY zdobyli tytuł „Króla weekendu” w czterech z sześciu rund wyścigów. Adrien Tambay zwyciężył na Węgrzech, broniący tytułu Mattias Ekström – we Francji i Hiszpanii, a Tom Blomqvist w Niemczech. We wszystkich sześciu wyścigach na podium za każdym razem stawało co najmniej dwóch kierowców CUPRY. Ubiegłoroczny mistrz ETCR Mattias Ekström, pomimo kolejnego świetnego występu w Niemczech, w końcowej klasyfikacji zajął drugie miejsce. Jego strata do Adriena Tambay’a wyniosła 47 punktów. Tom Blomqvist zakończył swój, także debiutancki, sezon ETCR tytułem „Króla Weekendu” w Niemczech oraz trzecim miejscem w klasyfikacji generalnej kierowców. Zdobycie tytułów mistrza klasyfikacji producentów i kierowców FIA ETCR w sezonie zagwarantowało zespołowi CUPRA EKS zdobycie imponującej liczby 1076 punktów.

Xavi Serra, szef działu rozwoju technicznego CUPRA Racing za szczególnie wyjątkowy wynik uznał zajęcie pierwszych trzech miejsc w klasyfikacji kierowców. Boć to przecież oczywiste potwierdzenie możliwości pojazdu CUPRA e-Racer, nad którym jego dział pracował. Wiadomo, że cieszy to wszystkich pracowników salonów i serwisów CUPRY.

Adrien Tambay w koronie króla wyścigów

Za Adrienem Tombayem pierwszy rok ścigania się z zespołem CUPRA EKS i pierwszy sezon w zawodach FIA ETCR. Jego talent, umiejętności i wieloletnie doświadczenie z innych wyścigów postawiły go wraz z kolegami z zespołu na podium już po pierwszym wyścigu w Pau Ville.  Prowadził w klasyfikacji generalnej także przed finałowym wyścigiem na torze Sachsenring w Niemczech. Ostatecznie absolutnie zasłużenie, z dużą przewagą (47 punktów), zdobył tytuł mistrza świata.  Droga po mistrzostwo była praktycznie wewnętrzną rywalizacją członków teamu CUPRA EKS, co nie znaczy, że była łatwa. Kolega z zespołu (i jego szef) Mattias Ekström, stale siedział mu na ogonie i obaj mogli ukończyć rywalizację zwycięsko.

Adrien praktycznie całe życie spędził na torze wyścigowym, podążając śladami swojego ojca, kierowcy Formuły 1 Patricka Tambaya. Ten w zakończonym sezonie wielokrotnie służył synowi cennymi wskazówkami.
– Ojciec zawsze udzielał mi dobrych rad, najpierw jako rodzic, potem także jako kierowca. Zacząłem jeździć, kiedy miałem zaledwie pięć lat, a młody człowiek zwykle nie zwraca uwagi na to, co mówią mu rodzice. Jednak rady ojca tkwiły w mojej głowie. Teraz widzę, że wszystkie je stosuję w praktyce, za każdym razem gdy siadam za kierownicą – powiedział Adrian Tambay.

Teraz, kiedy jest mistrzem kierowców FIA ETCR, a zespół CUPRA EKS został koronowany na mistrza producentów, Adrien przygotowuje się do jednego z najważniejszych wydarzeń w swoim życiu. Na dniach ma zostać tatą i przyznaje, że wie, jak bardzo odmieni to jego całe życie. A tytuł król sezonu dedykował swojemu ojcu – człowiekowi, który przekazał mu pasję do wyścigów.

Władysław Adamczyk

Adrien Tombay mistrz, wieniec laurowy, wyścigi samochodowe ETCR, tor wyścigowy, meta, flaga

Adrien Tambay, król sezonu 2022 FIA ETCR

Obserwuj nas na Youtube

Nie znaleziono filmów.

Może Cię zainteresować

18 marca, 2025

Nowy Opel Grandland przeszedł gruntowną metamorfozę. W porównaniu do poprzednika jest większy, dojrzał i oferuje jeszcze więcej zaawansowanych rozwiązań, miejsca we wnętrzu oraz dopracowanych detali. (...)

18 marca, 2025

Jeep Wrangler, z ponad 80-letnią tradycją w projektowaniu systemów 4×4, to najbardziej rozpoznawalny i oferujący najwyższe możliwości terenowe pojazd na rynku. Ikona off-roadu w wersji (...)

15 marca, 2025

Cupra Tavascan to w 100% elektryczny SUV stworzony z myślą o kierowcach, którzy poszukują sportowych emocji. W ramach programu NaszEauto możesz uzyskać dotację do 40 (...)