Nowe generacje czy faceliftingi przeprowadzane przez producentów samochodów są bardziej lub mniej zaawansowane, ale w dzisiejszych czasach zwykle dotyczą zmian wyglądu i powiększenia oferty multimedialnych bajerów, które nieznacznie wpływają na eksploatację samochodu. W świecie samochodów użytkowych ważne są zmiany konstrukcyjne w oparciu o opinie użytkowników i doświadczenia zdobyte na przestrzeni lat i milionów kilometrów przejechanych przez samochody. W tym roku zaprezentowano w Genewie nowe Mitsubishi L200 (nazwa globalna to Triton), które dopracowano do granic możliwości. Oto wszystkie, najważniejsze modyfikacje, które wprowadzono w piątej generacji jednego z najpopularniejszych pick-upów świata.

Nie będziemy was zanudzać informacjami, które nie mają żadnego znaczenia, których nie da się sprawdzić czy szczegółami na temat idei przyświecającej stylistom samochodu, wyglądu nadwozia, który możecie ocenić sami czy kolorystyki elementów deski rozdzielczej. Zrobiliśmy dla Was przegląd rzeczywistych zmian w konstrukcji i wyposażeniu nowego Mitsubishi L200. Musimy jednak wspomnieć, że celem projektantów podczas tworzenia kolejnej generacji tego klasyka było zmierzanie w kierunku koncepcji samochodu określonej terminem “Sport Utility Truck”, czyli pojazdu użytkowego, a jednocześnie wykonanego z wysokiej jakości materiałów, bezpiecznego, komfortowego i przyjaznego podczas codziennej eksploatacji. A teraz do rzeczy.

Cechą, której nie sposób nie dostrzec to radykalna zmiana wyglądu z zachowaniem najlepszych cech poprzednika. Jednak realnym efektem prac nad nadwoziem jest obniżenie współczynnika oporu powietrza Cx z 0,46 do 0,40. Ma to znaczenie zarówno w obszarze ekonomii zużycia paliwa jak i poziomu hałasu podczas jazdy z większymi prędkościami.

Nowa kabina pasażerska jest przestronniejsza, a konkretnie dłuższa wewnątrz na wysokości kolan o 20 mm, wyższa o 5 mm i szersza na wysokości ramion o 10 mm. Bardziej pochylono oparcie tylnej kanapy (kąt 25 stopni), co istotnie wpływa na komfort podróżowania. Zbyt mały kąt oparcia jest mankamentem wielu pick-upów, wykluczającym je jako środka lokomocji na długie dystanse. Ponadto zwiększono długość i szerokość siedzisk przednich foteli i wyprofilowano boki oparć, co zapewnia lepsze trzymanie ciała na zakrętach i w terenie. Siedziska wypełniono bardziej miękkim materiałem. Kolumna kierownicy regulowana jest w dwóch płaszczyznach i w większym zakresie. Z tunelu środkowego zniknęła archaiczna dźwignia reduktora, którą zastąpił przełącznik trybu pracy układu napędowego w postaci pokrętła.

Wyposażenie uzupełniono o kilka elementów dostosowując nowe L200 do współczesnych wymagań klienta. Są to m. in.:

  • reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe),
  • kamera cofania,
  • system bezkluczykowy z przyciskiem Stop/Start,
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości,
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • łopatki zmiany biegów przy kierownicy,
  • regulacja kąta i odległości kierownicy,
  • system audio z technologią cyfrową Digital Audio Broadcasting,
  • gniazdo USB.

W pickupach wciąż najważniejsze pozostają jednak użytkowe cechy, a i w tym zakresie nowy Mitsubishi L200 znacząco się poprawił. Do budowy nadwozia użyto większej ilości stali o podwyższonej odporności na korozję. Wykonano z niej błotniki, belkę pod zderzakiem, ścianę grodziową, progi, ściany boczne, przednią i tylną skrzyni ładunkowej oraz burtę skrzyni ładunkowej – łącznie 62 procent blach nadwozia, co stanowi wartość większą o 12 procent w stosunku do poprzednika. Standardowa gwarancja na perforację to 12 lat. Ponadto powiększono skrzynię, która ma długość 1520 mm i głębokość 475 mm, czyli o 15 mm więcej.

Rama nośna nowego L200 jest sztywniejsza o 7 procent, dzięki czemu można holować przyczepy o masie do 3100 kg. Przednia część ramy lepiej absorbuje energię podczas zderzenia czołowego, podobnie jak cała kabina pasażerska, co jest efektem zastosowania technologii konstrukcji nadwozi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution). Wyposażenie uzupełniono o nowe dla tego modelu systemy bezpieczeństwa, które pojawiły się w tej odsłonie L200 to:

  • kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy,
  • system ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (LDW),
  • system wspomagania stabilności przyczepy (TSA),
  • system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA),

Zawieszenie teoretycznie pozostało prawie takie samo jak w poprzedniej generacji i opiera się na podwójnych wahaczach poprzecznych ze sprężynami z przodu oraz resorach piórowych z tyłu. Jednak resory są nieco dłuższe i mają też zmienione punkty mocowania na ramie w wersji 4WD i 2WD High Rider. Sprężyny są twardsze, podobnie jak stabilizator przedni o większej średnicy. To z kolei pociągnęło za sobą zmianę charakterystyki tłumienia amortyzatorów i usztywnienie punktów mocowań elementów zawieszenia. Powiększono jednocześnie skok pedału hamulca i zwiększono siłę wspomagania tego układu. Promień zawracania 5,9 m (4WD) lub 5,7 m (2WD) jest najmniejszy w klasie.

 

Zmianom poddano nawet niemal doskonały układ napędowy Super Select, który teraz w trybie 4H rozkłada moment obrotowy na osie w stosunku 40:60, a nie jak wcześniej 50:50. Poprawiło to prowadzenie, zwłaszcza w obszarze zwinności podczas jazdy po krętych drogach i reakcji na gwałtowne omijanie przeszkody. Ograniczono podsterowność pojawiającą się w sytuacjach krytycznych. Opcjonalnie lub seryjnie na wybranych rynkach jest montowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego.

Nowością jest diesel o oznaczeniu 4N15, o pojemności 2,4 l. Silnik wykonano w całości z aluminium, ma 16-zaworowy układ rozrządu z dwoma wałkami w głowicy oraz bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail. Cechą charakterystyczną tego silnika, podobnie jak całej rodziny MIVEC DI-D jest niski stopień sprężania wynoszący w przypadku L200 tylko 15,5. Daje to wymierne korzyści w postaci większej wydajności, mniejszej masy własnej przez zastosowanie lżejszych materiałów oraz wyższej kultury pracy. Jednostka jest dostępna w dwóch wersjach mocy: 154 KM i 380 Nm oraz 181 KM i 430 Nm. Poziom emisji CO2 dla obu silników, w zależności od wersji nadwoziowej i skrzyni biegów mieści się w przedziale 169-193 g/km.

Z silnikiem współpracują dwie zupełnie nowe skrzynie biegów: 6-stopniowa, manualna oraz 5-biegowy automat, który w przeciwieństwie do poprzednika nie wymaga czynności obsługowych. Zmiany w jej konstrukcji oraz zastosowanie oleju o niższej lepkości poprawia wartości zużycia paliwa.

Nowe silniki i skrzynie biegów pozwoliły na wydłużenie przebiegów między przeglądami, co znacząco wpływa na koszty eksploatacji samochodu. Zmiany wyglądają następująco:

  • z 30 000 km do 60 000 km zwiększono przebiegi między kontrolami luzów zaworowych,
  • z 60 000 km do 180 000 km zwiększono przebiegi między wymianami płynu chłodniczego,
  • zastosowano bezobsługowy łańcuch rozrządu,
  • zamiast 80.000 przebiegu pomiędzy przeglądami przekładni automatycznej, wprowadzono przekładnię bezobsługową.

< Princess Dress gift spagetti fäster Train Chapel A-line spets spagetti fäster Bröllopsklänningar bröllopsklänning priser i vår online butik är mycket rimligt, kommer vi ge er bästa vintage brudklänningar med lägsta pris, hoppas ni gillar dessa färgade bröllopsklänningar.

Poprzedni wpis Następny wpis

    Szukasz auta dla siebie?
    Wypełnij formularz, a my się z Tobą skontaktujemy!