Fiat zaprezentował kolejną wersję Pięćsetki, tym razem elektrycznej La Prima i to w wyjątkowo ciekawej odmianie. Trzydrzwiowe nadwozie dostaje dodatkowe drzwi, ale w tym przypadku 3+1 to nie 4.
Nie zastanawiajcie się nad sensem tego rozwiązania. Ono nie musi mieć sensu – ma być po prostu elementem wyróżniającym tę od innych wersji elektrycznej Pięćsetki. Może mieć oczywiście pewne cechy funkcjonalne, bowiem jeśli faktycznie właściciel tego auta przewozi sporadycznie trzecią osobę, np. dziecko w foteliku, to takie drzwi, a właściwie półdrzwi, ułatwiają zajmowanie tam miejsca. Aby dostać się do tyłu, trzeba otworzyć drzwi przednie i dopiero potem połówkę tylnych. No i jeszcze trzeba pamiętać o właściwej kolejności ich zamykania. Dobrze, że ta połówka pojawiła się z prawej strony.
Wzmocniona konstrukcja nadwozia pozwoliła zrezygnować z klasycznego słupka umieszczonego na wysokości oparcia przednich foteli, ale przez to masa wzrosła o 30 kg.
Kiedy auto trafi na rynek, będzie oferowane z bardzo bogatym wyposażeniem i to nie tylko z zakresu komfortu (np. system inforozrywki z ekranem 10,25 cala), lecz także bezpieczeństwa. Na pokładzie znajdą się takie systemy, jak:
- Inteligentny tempomat wraz z podążaniem po pasie ruchu
- System odczytujący znaki drogowe
- System przeciwkolizyjny wykrywający pieszych i rowerzystów
- Asystent dopuszczalnej prędkości
- Wysokiej jakości tylna kamera
- System ułatwiający parkowanie
- System ochrony aktywnej w zakresie 360 stopni
- Automatyczne światła
- System wzywania pomocy
- Elektryczny hamulec postojowy
Napęd dla mieszczuchów
Fiat 500 3+1 w wersji podstawowej Action został wyposażony w silnik rozwijający moc 70 kW i rozpędzający autko w 9,5 s do 100 km/h. Prędkość maksymalna to 135 km/h. Bateria o pojemności 23,8 kWh daje zasięg ponad 180 km w cyklu WLTP lub ponad 240 km tylko podczas jazdy po mieście. System ładowania elektrycznej Pięćsetki jest szybki i można korzystać z mocy aż 50 kW. Aby doładować auto na 50 km, wystarczy 10 min. To szybciej niż zdążycie zamówić kawę w restauracji.
Mocniejszy napęd odmiany Passion i wyższych umożliwia pokonanie dystansu 320 km w cyklu WLTP i 460 km w mieście. Jeszcze szybsze ładowanie pozwoli doładować baterię do 80% pojemności w czasie 35 minut, a zwiększenie zasięgu o 50 km jest możliwe w czasie 5 minut. 87-kilowatowy napęd umożliwia rozpędzenie się do 150 km/h, a do 100 km/h w czasie 9 s.
Drugi poziom jazdy autonomicznej
Fiat 500 3+1 został przygotowany do podróży z 2 poziomem autonomicznej jazdy. Oznacza to pełną ochronę w zakresie 360 stopni przez zaawansowane systemy wspomagające. Samochód utrzyma tor jazdy oraz prędkość i odległość do pojazdu poprzedzającego.