Fiat 500X zadebiutował w tym roku na polskim rynku jako kolejna propozycja i jednocześnie wariacja na temat modelu 500. Nieduży crossover ma stawić czoła mocnej konkurencji w Europie. Czy oferta cenowa zachęci do zakupu najnowszego modelu Fiata? Na wstępie warto zaznaczyć, że Fiat 500X dostępny jest w dwóch wersjach. Różnią się one stylizacją i przeznaczeniem. Fiat 500X Off-Road Look to auto przystosowane do pokonywania nie tylko dróg utwardzonych, ale i bezdroży. Ma w tym pomóc opcjonalny napęd na cztery koła, a w wersji przednionapędowej system Traction+, poprawiający przyczepność na nieutwardzonym podłożu. Nadwozie uzbrojono w czarne osłony z tworzyw sztucznych i zderzaki stylistycznie, nawiązujące do samochodów terenowych.
Fiat 500X City Look to propozycja dla osób szukających crossovera, ale przemierzających głównie tereny miejskie. Ma łagodniejszą stylistykę i nie występuje z napędem na cztery koła. Jest dzięki temu bardziej przystępny cenowo. Różnica to średnio 3000-3500 zł na korzyść City Look.
Off-Road Look jest oferowany w dwóch wersjach wyposażenia, podstawowej Cross i bogatszej Cross Plus. W drugim standardzie mamy tylko najmocniejszy silnik i napęd na cztery koła. Nieco inaczej wygląda oferta Fiata 500X City Look. Tu dostępne są trzy klasyczne standardy: Pop, Pop Star i Lounge. Pop to podstawowa wersja z jedynym silnikiem, nieoferowanym w Off-Road Look. Kosztuje 59 900 zł. Wyższe standardy Pop Star i Lounge są dostępne z średnimi silnikami Diesla, natomiast nie są oferowane z najmocniejszymi tak jak w Off-Road Look.
Podstawową jednostką napędową jest wolnossący, 110-konny silnik benzynowy 1,6 E-Torq. Mocniejsza benzyna 140-konna 1,4 Multiair jest jednocześnie najmocniejszym silnikiem Fiata 500X City Look. Diesel 1,6 MultiJet o mocy 120 KM to jedyny silnik z zapłonem samoczynnym oferowany w City Look. Jest jednocześnie słabszym Dieslem w Off-Road Look, a uzupełnia go 2-litrowa jednostka MultiJet o mocy 140 KM. Fiat 500X Off-Road Look może mieć pod maską tylko jeden silnik benzynowy 1,4 Multiair o mocy 140 KM. Napęd na cztery koła jest oferowany tylko do 2-litrowego Diesla, podobnie jak 9-biegowy automat. Dopłata za automatyczną skrzynię biegów to 9000 zł w wersji Cross Plus i 10 700 zł w wersji Cross.
Co oferuje Fiat 500X w podstawowej wersji City Look Pop? Na pokładzie znajdziemy komplet systemów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby i lusterka z podgrzewaniem, regulację kierownicy w dwóch płaszczyznach i regulację wysokości fotela kierowcy oraz tempomat. Zabraknie niestety klimatyzacji, którą można dokupić w pakiecie z radioodtwarzaczem, 5-calowym ekranem dotykowym, 6 głośnikami, sterowaniem z koła kierownicy obszytej skórą, portem USB oraz chłodzonym schowkiem. Taki zestaw kosztuje 5000 zł, a więc za dobrze wyposażoną wersję Pop zapłacimy 64 900 zł.
Tyle samo kosztuje wyższy standard Pop Star, w którym znajdują się ponadto lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia, 17-calowe felgi aluminiowe oraz światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów. Ponadto, wybierając Pop Star można dokupić wiele dodatków, niedostępnych dla podstawowego Pop. Wersja Lounge kosztująca 72 500 zł oferuje pakiet chromowanych elementów nadwozia, półskórzaną tapicerkę siedzeń, reflektory biksenonowe, bezkluczykowy dostęp do samochodu, dwustrefową klimatyzację, podłokietnik z przodu, podwójną podłogę bagażnika, przyciemniane szyby z tyłu, czujniki parkowania i 18-calowe felgi aluminiowe, a także zestaw nawigacji satelitarnej. A jak wygląda wyposażenie Fiata 500X w wersji Off-Road Look?
Już w standardzie dostaniemy wszystko to, co oferuje standard Pop Style w City Look. Różnica polega jednak na tym, że najtańszy model w stylu off-road kosztuje 75 900 zł, ale za napęd odpowiada wówczas silnik 1,4 Multiair o mocy 140 KM. Wyższy standard Cross Plus oferuje wszystko co wersja Lounge, ale ze względu na to, że podstawowym źródłem napędu jest silnik 2,0 MultiJet auto kosztuje 96 600 zł.
Odwiedź stronę salonów Fiata Grupy PGD i dowiedz się jeszcze więcej o nowym Fiacie 500X.