Jeśli crossover nie jest dla ciebie wystarczająco atrakcyjny, sprawdź, czy ma sportową wersję. Albo taką, która na sportową wygląda. Albo jeszcze inaczej – zobacz, jak wygląda Fiat 500X Sport.
Crossovery ostatnio wchodzą w fazę sportowych wersji. Brzmi trochę antagonistycznie, ale faktem jest, że aby je uatrakcyjnić tym, którzy nie są przekonani lub są już znudzeni, takie auta ubiera się w ładnie wyglądający dres. I jednym z takich samochodów jest zaprezentowany niedawno Fiat 500X w wersji Sport.
Tak jak mówi tytuł, nie jest to Abarth, ale gdyby zmieniono logotyp, wszystko by się zgadzało. Rozbudowane, przemodelowane i nisko poprowadzone zderzaki, polakierowane listwy progowe oraz nadkola, ładny wzór 19-calowych obręczy kół, grafitowe wykończenia na elementach zewnętrznych, tylny dyfuzor, spojler dachowy czy podwójna końcówka układu wydechowego sprawiają, że łatwo sobie wyobrazić wersję ze skorpionem.
Wewnątrz znajdziemy kontynuację sportowego stylu. Podkreśla go ciemny odcień słupków przednich, specjalna grafika wskaźników i jego czerwonych elementów, aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów, sportowa, spłaszczona na dole kierownica pokryta skórą, a także wykończenie deski rozdzielczej w kolorze szarym wraz z akcentami w czerwieni. W opcji znajduje się wykończenie kierownicy i daszka tablicy rozdzielczej alcantarą wraz z czerwonymi przeszyciami. Na specjalne zamówienie, fotele mogą być pokryte czarną skórą z szarym wykończeniem. Poza sportowym sznytem, w 500X Sport nie zabraknie wyposażenia z zakresu komunikacji i multimediów, a także systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy.
Zmiany wizualne to nie wszystko. Fiat 500X Sport został zmodyfikowany pod kątem dynamicznej jazdy. Zawieszenie jest sztywniejsze i obniżone o 13 mm w stosunku do wersji Urban i Cross. Amortyzatory dostarcza firma KONI i jest to model z technologią Frequency Selective Damping, czyli w pełni mechaniczne dostosowanie siły tłumienia do podłoża. 18- lub 19-calowe koła są wyposażone w sportowe opony o szerokości 225 mm. Na nowo skalibrowano także pracę układu kierowniczego, który ma być ostrzejszy. Tak przygotowany układ jezdny zdaniem producenta zmniejsza podsterowność o 26 procent i o 17 procent nadsterowność.
Fiat 500X Sport ma być oferowany wyłącznie z silnikami benzynowymi, dwoma do wyboru. Słabszy to 1.0 FireFly turbo o mocy 120 KM z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów. Dla bardziej wymagających jest jeszcze 1.3 FireFly Turbo o mocy 150 KM z przekładnią dwusprzęgłową. W tej mocniejszej odmianie do dyspozycji kierowcy pozostaje 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h ma zajmować 9,1 s, a prędkość maksymalna to 196 km/h.