Fiat Barvo II to jeden z najbardziej udanych technicznie samochodów klasy kompakt, jaki obecnie można kupić na rynku wtórnym.
Jeśli zastanawiasz się nad zakupem stosunkowo młodego kompakta, a obawiasz się o koszty eksploatacji, najlepszym wyborem może być dla Ciebie Fiat Bravo II. Bez trudu możesz naleźć nawet najmłodsze egzemplarze, ponieważ auto wciąż jest dostępne w salonach. Obawy o to, że nowoczesne samochody mogą być drogie w eksploatacji nie dotyczą tego modelu. Jest to wyjątkowo udana i trwała konstrukcja.
Fiaty wręcz słyną z doskonałego zabezpieczenia antykorozyjnego i Bravo II jest tego najlepszym przykładem. Solidny lakier, powłoka antykorozyjna i blachy to jego atuty. To samo dotyczy stosunkowo prostego zawieszenia. W przedniej osi mamy klasyczne rozwiązanie z kolumną MacPhersona, w której zużywają się jedynie sworznie i tuleje metalowo-gumowe, a to są groszowe sprawy. W tylnej belce skrętnej zasadniczo nie trzeba robić nic. Ogólnie zawieszenie jest nie tylko komfortowe, ale też dobrze znosi drogi słabej jakości. Układ hamulcowy podlega okresowej obsłudze i dobrych części zamiennych. Warto podczas serwisu sprawdzić działanie pedału hamulca, który może się zacierać, co jest nietypową, ale tanią w naprawie usterką.
Fiat Bravo był oferowany w wielu odmianach silnikowych, a do dziś zostaje tylko jedna, z benzynowym motorem 1,4 l o mocy 90 KM, który jest jednym z najbardziej niezawodnych silników w tej klasie pojemności. Podobnie jak turbodoładowana wersja. Jest bezobsługowa, ale sporadycznie zdarzają się pęknięcia korpusu turbosprężarki. Warto o ten silnik dbać i stosować dedykowany mu olej Selenia K 5W-40, a odwdzięczy się długą i przyjemną eksploatacją. Do tych jednostek napędowych bez problemu można założyć dobrej klasy instalację gazową i jeszcze bardziej obniżyć koszty.
W Fiacie Bravo II nie zabrakło też silników wysokoprężnych. Do najpopularniejszych należą jednostki 1,9 M-Jet i 2,0 M-Jet. To sprawdzone i bardzo trwałe silniki, które parametrami nie ustępują nowszym, bardziej problematycznym konstrukcjom. W zasadzie bezawaryjne do przebiegu 250-300 tys. km. Nawet jeśli któryś z podzespołów będzie podlegał wymianie, części nie są drogie, a popularność tych silników sprawia, że w Polsce nie trudno o fachowca. Jedynie wersje z filtrem cząstek stałych mogą cierpieć z powodu jego zużycia. Może się podnieść poziom oleju, wtedy warto go zapobiegawczo wymienić. Warto też kontrolować szczelność układu dolotowego w okolicy kolektora. Silnik 1,6 M-Jet to bliski krewny tych konstrukcji, ale nieco bardziej problematyczny, choć tani w naprawach. Najlepszą informacją jest to, że silniki Diesla nie mają żadnych wad, które narażałyby na duże koszty.
Najistotniejsze w eksploatacji Fiata Bravo II jest to, że samochód nie wymaga zbyt opiekuńczego podejścia od właściciela, a serwisy autoryzowane oferują przeglądy i części w atrakcyjnych cenach. Powodem jest dość prosta konstrukcja zarówno układu jezdnego jak i napędowego. Nietrudno też o zadbany egzemplarz na rynku z niedużym przebiegiem, kupiony w polskim salonie. Dlatego Fiat Bravo II to jedna z najciekawszych propozycji na używany samochód klasy kompakt.